printlogo


کد خبر: 133620تاریخ: 1393/11/25 00:00
اخبار

برگزاری مراسم سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در سازمان ملل
به مناسبت سی‌‌وششمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران مراسمی از سوی نمایندگی دائم ایران در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد. به گزارش تسنیم، در این مراسم که از سوی نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد، سفرای کشورهای عضو این سازمان، دیپلمات‌ها، مقام‌های سازمان ملل، شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی مقیم نیویورک، کارکنان برخی نهادهای وابسته به سازمان ملل و همچنین نمایندگان رسانه‌های آمریکایی و بین‌المللی شرکت کردند و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به سفیر کشورمان تبریک گفتند. حضور میهمانان در جشن پیروزی انقلاب اسلامی نسبت به سال‌های پیش گسترده‌تر و چشمگیر بود. در این مراسم حسین دهقانی، سفیر و سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد میزبان سفرا، دیپلمات‌ها، مقامات و سایر میهمانان مراسم سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بود و از حضور آنها تشکر کرد.

دیپلمات‌ها یک وجب هم از خواسته‌های ملت عقب‌نشینی نکنند
محمدحسین صفارهرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برای بررسی بازتاب حماسه میلیونی در راهپیمایی 22 بهمن در گفت‌وگوی ویژه خبری پنجشنبه شب حضور یافت. به گزارش تسنیم، صفار هرندی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه حفظ انقلاب و نظام موضوع اول مردم است، افزود: مسائل ثانوی و خواسته‌های زمین‌مانده‌ای را مردم دارند البته بعضی از این مسائل مربوط به فشارهای بیرونی و سوءتدبیر و مدیریت بوده است و مربوط به یک دولت خاص نیست. صفارهرندی در ادامه تصریح کرد: مسائل بعدی مردم پس از حفظ انقلاب، حفظ عزت و تامین اقتدار در جامعه بین‌المللی است البته مسائل درجه سه و چهار هم وجود دارد. مهم‌تر از هر چیز تکلیفی است که متوجه مسؤولان می‌شود البته بنده خود را عضو کوچک مسؤولان می‌دانم اما شاید مسؤولیت اجرایی مستقیم نداشته باشم. وی اظهار داشت: خواسته‌های مردم در بدو امر خواسته‌هایی است که آنها را به خلق انقلابی بزرگ رسانده و عزتی که برای آنها حاصل شده و استقلالی که زبانزد جامعه جهانی است را برای مردم به ارمغان آورده. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: اصلی‌ترین خواسته‌ها این است که زمامداران و دولتمردان در مواجهه بین‌المللی مراودات به خواسته‌های زیاده‌طلبانه طرف مقابل پاسخی ندهند زیرا مردم با حضور پرشورشان به آنها نشان دادند در مقابل هیچ فشاری زانو نخواهند زد و در مقابل آنها هم در مقابل این خواسته‌ها زانو نزنند. صفارهرندی تاکید کرد: از راهکارهای مختلفی می‌توان استفاده کرد که یکی از آنها تعامل با جهان است اما مذاکرات را رهبر انقلاب، نوعی نرمش قهرمانانه معرفی کرده‌اند. وی با اشاره به اینکه دیپلمات باید فرضش این باشد که مانند سربازان دفاع‌مقدس که در آن صحنه حماسه‌آفرینی کردند آنها هم مانند این سربازان عمل کنند، گفت: به گونه‌ای عمل کنند که از یک وجب از خواسته‌های ملت عقب‌نشینی نکرده باشند، مردم استحقاق این را دارند که دولتمردان و خدمت‌گزاران‌شان در خدمت آنها باشند.

سخنان اخیر رهبری کمک به تیم مذاکره‌کننده بود
محمد هاشمی، رئیس دفتر حجت‌الاسلام رفسنجانی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه رهبری از تیم مذاکره‌کننده حمایت و مسیر را برای آنها ترسیم کردند و این حائز 2 نکته است،‌ افزود: نکته اول اینکه تیم مذاکره‌کننده ایرانی در برابر رقیب خود یعنی غرب و گروه 1+5 از پشتوانه قوی همچون حمایت مقام معظم رهبری برخوردار شد و از جهت داخلی کسانی که داغ‌تر از رهبری بودند دیگر حنایشان رنگی ندارد. وی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب هستد، یادآور شد: بنابراین مخالفان داخلی دیگر نمی‌توانند بگویند چرا در مذاکرات فلان مساله را کم یا زیاد گفتید، چرا راه رفتید، چرا لبخند زدید و دست به سوژه‌سازی و بهانه‌گیری علیه تیم مذاکره‌کننده بزنند، بنابراین سخنان اخیر رهبری به تیم مذاکره‌کننده کمک کرد. رئیس دفتر حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی درباره اینکه رهبری ناظر به چه شرایطی بحث عدم توافق بد را مطرح کردند، گفت: گاهی منظور از توافق خوب در فرم و گاهی در محتواست اما قاعدتاً محتوا مورد نظر مقام معظم رهبری بوده است.
 


Page Generated in 0/0061 sec