printlogo


کد خبر: 133628تاریخ: 1393/11/25 00:00
سرخط خبر

 فرهاد مجللی، مسؤول امور تجاری افغانستان در سازمان توسعه تجارت گفت: سهم ایران از صادرات به افغانستان حدود 5/2 میلیارد دلار در سال است که می‌توان آن را به ۶ میلیارد دلار افزایش داد.
 ابراهیم رضازاده، رایزن بازرگانی ایران در عراق با اشاره به اینکه ۹۵ درصد بازار عراق وارداتی است، گفت: سهم ایران از کل واردات عراق حدود ۲۰ درصد است.
  بیزینس مانیتور رشد صنعت ساخت‌وساز ایران در سال ۲۰۱۴ را 8/2 درصد برآورد و پیش‌بینی کرد این صنعت در سال ۲۰۱۵ رشد 6/1 درصدی را تجربه کند.
 براساس آمارهای شورای جهانی طلا، تقاضا برای مصرف و سرمایه‌گذاری طلا در هند در سال 2014 درمجموع 7/842 تن بود، در حالی که این رقم در چین 6/813 تن بود.
 بیزینس مانیتور اعلام کرد دارایی بانک‌های ایرانی به رقم بی‌سابقه ۱۳۳۱ هزار میلیارد تومان رسید که این رقم در سال 2014 رشد ۴۰ درصدی داشته است.
 با ابطال مجوز خوراک پالایشگاه خوزستان، این واحد پالایشی که قرار بود طبق اصل ۴۴ قانون اساسی برای واگذاری به بخش خصوصی در فرابورس عرضه شود، فاقد هرگونه ارزش سرمایه‌گذاری شد. این اقدام وزارت نفت در حالی صورت گرفته است که پیش از این نیز ساخت پالایشگاه جدید شیراز  برای آنکه مشکل تأمین خوراک طرح فراگیر پالایشی سیراف برطرف شود، متوقف بود.
 معاون امور گمرکی گمرک ایران با بیان اینکه شکرهای وارداتی به کشور از مجوزهای قانونی برخوردار بوده‌اند، گفت: از ابتدای بهمن امسال برای واردات هر کیلو شکر باید 200 تومان پرداخت شود.
 رحمت حاج‌محمدعلی، مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی سواری کرایه بین‌شهری کشور از ارائه تسهیلات نوسازی این ناوگان خبر داد و گفت: برای خودروهای داخلی تسهیلات با نرخ سود ۴ درصد و برای خودروهای خارجی با نرخ سود ۱۰ درصد ارائه می‌شود.
 همزمان با افزایش سوخت‌رسانی به شرکت‌های هواپیمایی در امسال تا یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون لیتر، بدهی این شرکت‌ها به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی نیز به حدود ۹۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
 باتوجه به مسائل سیاسی و امنیتی پیش‌آمده در سوریه در حال حاضر تنها مقصد زمینی که مسافران ایرانی می‌توانند به وسیله قطار در خارج از مرزهای ایران حرکت کنند مرز ترکیه و شهر آنکارا است.
 قیمت جهانی طلا تحت تاثیر تضعیف دلار و نامشخص بودن وضع کشور مقروض یونان، قیمت این فلز جمعه ۸ دلار افزایش یافت و به ۱۲۳۰ دلار در هر اونس رسید.
 سیدحسین میرشجاعیان‌حسینی، مدیر دفتر پایش فضای کسب و کار با بیان برشماری۱۳۵۰ مجوز برای کسب و کار در دستگاه‌های مختلف اداری، گفت: برخی دستگاه‌های دولتی برای حذف مجوزهای اضافی همکاری نمی‌کنند.
 


Page Generated in 0/0055 sec