printlogo


کد خبر: 133655تاریخ: 1393/11/25 00:00
اخبار

نظر وزیر ارشاد درباره فیلم محمد(ص)
فیلم محمد(ص) فاخرترین فیلم ‌35  سال اخیر است
«فیلم محمد(ص)» ساخته مجید مجیدی جزو افتخارات سینمای کشورمان است و از نظر محتوا و مضمون تاریخی منطبق با تاریخ اسلام است. به گزارش ایسنا، «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح دوشنبه 20 بهمن‌ماه پس از مشاهده فیلم «محمد (ص)» ساخته مجید مجیدی در سینما «فرهنگ» با بیان این مطلب گفت: این فیلم شاید در طول 35 سال گذشته جزو فاخرترین فیلم‌های تولیدشده کشورمان باشد که از نظر محتوا و کار حرفه‌ای و فنی یکی از کم‌نظیرترین فیلم‌های جمهوری اسلامی ایران است. وی افزود: فیلم محمد(ص) بیشتر به دوران کودکی پیامبر(ص) تا بعثت ایشان پرداخته است و نشان‌دهنده این امر است که پیامبر اسلام(ص) پیام‌آور رحمت و مهربانی است و به تمام بشارت‌های تورات و انجیل راجع به ظهور حضرت محمد(ص) به‌عنوان منجی بشریت اشاره کرده است. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در این فیلم به انتظار تمام ادیان برای ظهور پیامبر از سرزمین عربستان اشاره شده است و امیدوارم بخش دوم آن نیز که از بعثت تا رحلت پیامبر(ص) است، نیز ساخته شود.

شمقدری: امروز دچار یک نوع آشفتگی در حوزه فرهنگ هستیم
معاون سابق سینمایی وزارت ارشاد دولت دهم گفت: این مقدار از فیلم‌هایی را که دیده‌ام جای تاسف دارد و نشان می‌دهد ما گامی به جلو برنداشته‌ایم. به نقل از ستاد خبری چهارمین هم‌اندیشی سینما انقلاب، جواد شمقدری در نشست «مدیریت فرهنگی و سینما» گفت: زمان ما عده‌ای فکر کردند با آمدن ما معجزه‌ای اتفاق خواهد افتاد اما بعداً دیدند شمقدری نتوانست معجزه کند و برخی هم گفتند حتماً شمقدری عوض شده است. معاون سینمایی وزارت ارشاد دولت دهم گفت: اقداماتی که صورت می‌گیرد منسجم نیست و هر دستگاهی تحت تاثیر التهابات روزمره و مقطعی و تحت تاثیر شرایط خود، تصمیم می‌گیرد. شمقدری درباره اهدای جوایز سی‌وسوم جشنواره فیلم فجر گفت: اینکه سال گذشته فیلم «شیار143» فیلم برگزیده شود و امسال  فیلم «رخ دیوانه» برگزیده شود یک عقبگرد و تخریب است. معاون سینمایی وزارت ارشاد دولت دهم ادامه داد: بیش از 90 درصد فیلم‌هایی که ساخته می‌شد، با هدف سیاهنمایی برای دهن‌کجی به همه دستاوردهایی که ما در اینجا داشتیم، نگاه به جشنواره‌های بین‌المللی داشت و داشتن فیلم توقیفی یک افتخار شده بود که یک مدالی برای افراد بود برای اینکه به جریان آن‌طرف مرز‌ها معرفی شود و کسانی که فیلم توقیفی ساختند هیچ ضرری نکردند بلکه برد هم کردند، زیرا هم جایزه‌هایشان را در جشنواره‌های خارجی گرفتند و هم در جشنواره‌های داخلی جایزه‌هایی گرفتند. وی افزود: ما برای اصلاح این روند به دنبال این بودیم که چشمان ناظر عمومی را زیاد کنیم، زیرا فیلم‌هایی از این دست پیش از این نیز ساخته شده است اما در یک حیات خلوتی ساخته می‌شد. شمقدری درباره فیلم‌های رفع توقیف شده در زمان خود توضیح داد: فیلم‌هایی که رفع توقیف شد، فیلم‌هایی نبود که به همان شکل اکران شود بلکه بخش‌های غیرقابل پذیرش حذف شد تا از انگ توقیفی که موجب گرفتن امتیاز برای سازندگان شده بود خارج شود و ما با این سیاست این فیلم‌ها را پخش کردیم اما به حسب عادت به جای آنکه مخاطب و ناظران یقه کارگردان را بگیرند، باز هم یقه ما را گرفتند. وی ادامه داد: شاید این اشکال ما بود که نتوانستیم جریان اصولگرایی را با خود همراه کنیم یا فرصت نکردیم.  
 


Page Generated in 0/0057 sec