printlogo


کد خبر: 133678تاریخ: 1393/11/26 00:00
اخبار

انهدام یک گروه تروریستی با همکاری وزارت اطلاعات و سپاه
 وزیر اطلاعات از انهدام یک گروه تروریستی، بازداشت شماری جنایتکار تروریست و کشف بیش از ۳۵۰ کیلوگرم مواد منفجره در استان سیستان و بلوچستان خبر داد. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی در یک نشست خبری طی سخنانی گفت: سربازان گمنام امام زمان (عج) در عملیات پیچیده اطلاعاتی در تاریخ 16 و 22 بهمن با همکاری و اقدام مشترک قرارگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی و نیز با همکاری مردم منطقه چند مقر یک گروهک تروریستی را منهدم و شماری از تروریست‌ها را دستگیر کردند. وی افزود: افراد بازداشت شده در جنایات متعددی بویژه در شهادت چند نفر از معلمان مظلوم منطقه بلوچستان، ترور نیروهای نظامی و انتظامی منطقه و بمب‌گذاری‌های کنارجاده‌ای نقش داشتند.

ایران بلای جان داعش شده است
فرمانده کل سپاه گفت: ایران به کمک ملت عراق برای نابودی داعش شتافت تا جایی که جهان حتی خود اوباما مات و مبهوت ماندند که ایران بلای جان داعش شده است. به گزارش «نسیم»، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در مجتمع فرهنگی- تربیتی امام رضا(ع) گفت: ما پاسدارها باید خداوند را شاکر باشیم که توفیق خدمت و پاسداری از انقلاب اسلامی را به ما عنایت کرده است، اما نکته مهمی که باید درباره ایفای نقش پاسداری داشته باشیم بنا به  فرموده مقام معظم رهبری، این است که بموقع، درست و غیرمحافظه‌کارانه از انقلاب اسلامی پاسداری کنیم. وی با بیان اینکه برای پاسداری از انقلاب اسلامی ابتدا باید این انقلاب را به خوبی بشناسیم، افزود: انقلاب اسلامی ایران یک حرکت بی‌نظیر، مستمر، بسیار عمیق، با کیفیت بالا و برگرفته از مبانی دینی است که به سرعت در مرزها در حال پیشرفت و توسعه است؛ این امر به برکت خون شهیدان انقلاب و 8 سال دفاع مقدس است. فرمانده کل سپاه با بیان اینکه فتنه 88 به توسعه انقلاب اسلامی کمک کرد، بیان داشت: این فتنه آمریکایی – اسرائیلی خطر بزرگی برای انقلاب بود اما مثل همیشه ملت بیدار و آگاه با حضور خود معادلات دشمن را بهم ریخت و در 9 دی پیام ولایتمداری را به مخالفان داخلی و خارجی صادر کرد؛ 9 دی زمینه‌ساز بیداری اسلامی در کشورهای مسلمان شد که تاکنون نیز ادامه دارد. جعفری ادامه داد: تنها کشوری که در بحث بیداری اسلامی به کشورهای مسلمان کمک کرد ایران بود، زمانی که داعش در عراق پیدا شد هیچ کشوری برای از بین بردن آن کمک نکرد، اما ایران به کمک ملت عراق برای نابودی داعش شتافت تا جایی که جهان حتی خود اوباما مات و مبهوت ماندند از اینکه داعش با برنامه‌ریزی چند ساله‌ای که داشت در عراق شکست خورده است و ایران بلای جان داعش در عراق شده است.

آغاز به‌کار خوشرو در سازمان ملل در هفته جاری
سخنگوی هیأت نمایندگی ایران در سازمان ملل، گفت: غلامعلی خوشرو، نماینده جدید ایران در سازمان ملل هفته جاری به نیویورک سفر خواهد کرد. به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس غلامعلی خوشرو، نماینده جدید ایران در سازمان ملل پس از یک سال خالی بودن این کرسی به نیویورک مقر سازمان ملل سفر خواهد کرد. کرسی نمایندگی ایران در سازمان ملل پس از آنکه باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در آوریل سال گذشته مانع صدور روادید برای حمید ابوطالبی گزینه اول ایران برای این سمت شد، خالی مانده بود. دولت ایران در نهایت غلامعلی خوشرو را به عنوان نماینده جدید برای اعزام به نیویورک معرفی کرد. این خبرگزاری به نقل از حمید بابایی، سخنگوی هیأت نمایندگی ایران در سازمان ملل، گزارش داد که خوشرو هفته جاری به نیویورک سفر می‌کند. رسانه‌های آمریکایی و کارشناسان پس از آنکه دولت آمریکا از صدور روادید برای حمید ابوطالبی ممانعت به عمل آورد اعلام کردند آمریکا به‌عنوان میزبان کشورهای عضو سازمان ملل موظف است برای نمایندگان تمام کشورهای عضو روادید صادر کند و عدم اعطای آن خلاف تعهدات بین‌المللی آمریکا است البته دولت ایران نیز به‌رغم تاکید بر مقاومت در مقابل این اقدام غیرقانونی اوباما، نهایتا عقب‌نشینی کرد.


Page Generated in 0/0138 sec