printlogo


کد خبر: 133694تاریخ: 1393/11/26 00:00
اخبار کوتاه

تحویل رایگان داروهای قاچاقی
مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی از آمادگی این سازمان برای تحویل رایگان داروهای قاچاقی که ارزش دارویی دارد به اشخاص حقیقی و حقوقی و با نظارت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد. اردشیر محمدی در گفت‌وگو با رادیو اقتصاد اظهار داشت: بخشی از این داروهای قاچاق که تاریخ مصرف آنها گذشته است، نابود می‌شود اما بخشی از آنها تاریخ مصرف دارد و می‌توان در صنعت دارویی استفاده کرد که البته منتظر جواب وزارت بهداشت هستیم. محمدی افزود: امسال 136 میلیارد ریال کالا را نابود کردیم که شامل کالاهای مغایر با سلامت، استاندارد و شئون فرهنگی و مذهبی و غیربهداشتی از جمله لوازم آرایشی، غذایی، دارو و لباس دست دوم است. وی افزود: در 9 ماه امسال بیش از 90 میلیارد تومان کالای قاچاق تعیین تکلیف و 15 درصد منهدم و بقیه نیز در چارچوب مقررات وارد بازار مصرف شده است.
سیمکارت‌های بی‌نام یکطرفه شد
با پایان اولتیماتوم قطع سیمکارت‌های بی‌هویت، یکطرفه شدن سیمکارت‌های بی‌هویت از دیروز آغاز شد. به گزارش فارس، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تا 15 بهمن‌ماه به سیمکارت‌های بی‌هویت برای ارسال کد ملی به اپراتور مهلت داده بود. که با تمدید یک هفته‌ای مهلت به دارندگان سیمکارت‌های بی‌هویت برای ارسال کد ملی این زمان تا 22 بهمن‌ماه افزایش یافت. جهانگیر اسدی، مدیر روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره آخرین وضع تعیین تکلیف سیمکارت‌های بی‌هویت، گفت: از دیروز بررسی تعداد سیمکارت‌هایی که تعیین تکلیف شدند، آغاز شده و بر این اساس از اول این هفته مراحل یکطرفه شدن سیمکارت‌های بی‌هویت که مالکان آنها کدملی خود را به اپراتور ارسال نکرده‌اند، آغاز شده است. اسدی افزود: پس از این مرحله سیمکارت‌هایی که همچنان بدون کدملی در سامانه فعال باشند به طور کامل قطع می‌شوند.
شرط پرداخت یارانه شاغلان خارج‌نشین
قائم‌مقام وزیر کار با تاکید بر لزوم داشتن گواهینامه شغلی ایرانیان خارج از کشور برای دریافت یارانه نقدی گفت: ۵۰۰ هزار ایرانی در خاورمیانه و آسیای مرکزی اشتغال دارند. محمدتقی حسینی افزود: در حال حاضر حدود ۵۰۰ هزار نیروی کار ایرانی در بخش‌های فنی و مهندسی کشورهای منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی مشغول به کار هستند.  حسینی ادامه داد: همچنین داشتن این کارت، برای خانواده‌های نیروی کار ایرانی خارج از کشور نیز دارای مزایایی است. وی همچنین از پیگیری یارانه نیروهای کار ایرانی شاغل در خارج کشور خبر داد و گفت: طبق توافق با مسؤولان مربوط، نیروهای کار ایرانی خارج از کشور نیز مانند هموطنان از یارانه بهره‌مند می‌شوند که البته این امر مستلزم داشتن کارنامه شغلی است. وی در ادامه به موضوع بیمه ایرانیان خارج از کشور اشاره کرد و افزود: طرح این بیمه عملیاتی شده و تامین اجتماعی ساز و کار لازم را در این زمینه اندیشیده است.
افزایش عرضه بلیت سفرهای ریلی
مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از افزایش ۵ درصدی عرضه بلیت قطارهای نوروزی امسال خبر داد. به گزارش مهر، محسن پورسیدآقایی گفت: یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در تعطیلات نوروزی گذشته جابه‌جا شدند که امسال به یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر افزایش یافته است. وی درباره عرضه بلیت که پیش‌فروش آن از چهارم بهمن آغاز شده است، اظهارداشت: ۵۰ درصد به صورت اینترنتی است و در دوره پیش‌فروش هیچ‌گونه صف طولانی در مراکز فروش گزارش نشده است. پورسیدآقایی افزود: جز روزهای خاص، باز هم در اغلب مسیرها  ظرفیت عرضه بلیت قطار وجود دارد و مردم می‌توانند با مراجعه به آژانس‌ها و سایت فروش اینترنتی بلیت خود را تهیه کنند. وی میزان جابه‌جایی بار در ناوگان ریلی را رو به افزایش اعلام کرد و گفت: افزایش
۸ درصدی امسال تاکنون (در مقایسه با دوره مشابه پارسال) در 10 سال اخیر بی‌سابقه بوده است.


Page Generated in 0/0074 sec