printlogo


کد خبر: 133696تاریخ: 1393/11/26 00:00
سرخط خبر

 هند و روسیه، اکنون به شکل فعالی در توسعه مکانیزم مناسب برای مبادلات تجاری به روپیه و روبل، فعال هستند. در حال حاضر ارزش مبادلات تجاری دو جانبه دلاری بین 2 کشور به ۱۱ میلیارد دلار می‌رسد.
 مسلم بیات، مدیرکل استاندارد استان تهران با اشاره به اجباری بودن استاندارد دیگ‌های بخار، بر خطرات ناشی از استفاده از دیگ‌های غیراستاندارد هشدار داد و از 8 برند غیراستاندارد دیگ بخار با نام‌های تجاری توسعه صنایع بخار، صنایع بخار پرداز، اخگر بخار صنعت آریا، پانیذ طلایی پارس، توان بخار، بحرآذر، دیگ بخار عادلی و دیگ بخار نوین در دی خبر داد.
 محمدرضا نادری، معاون امور گمرکی گمرک ایران از تصمیم‌گیری کمیسیون ماده یک برای بازنگری در تعرفه‌های وارداتی خبر داد و گفت: به‌نظر می‌آید تصمیم‌گیری درباره تعرفه‌های وارداتی تا ۱۵ اسفند ماه نهایی شود.
 حمیدرضا کاتوزیان، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت از آغاز اقدامات مقدماتی ساخت کارخانه جی‌‌تی‌ال (تبدیل گاز به بنزین و گازوئیل) با ظرفیت 3‌هزار بشکه در روز خبر داد.
 علی‌قاسم ککه، سردبیر روزنامه الثوره گفت: خودروی سمند(شام) در سوریه ۱۱ هزار دلار و به‌عبارتی ۳۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد.
 عباس خالقی‌تبار، مدیرعامل مرکز آموزش بازرگانی وزارت صنعت گفت: ترکیه حدود 250 میلیارد دلار در سال واردات از کشورهای مختلف دارد که سهم ایران از آن، کمتر از 5 درصد است. صادرات ایران به ترکیه نیز  5/11 میلیارد دلار است که از این میزان، حجم صادرات غیرنفتی کمتر از 2 میلیارد است.
 حبیب‌الله حقیقی، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد در فاصله مارس ۲۰۱۳ تا مارس ۲۰۱۴، ۲۵ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور شده است.


Page Generated in 0/0053 sec