printlogo


کد خبر: 133701تاریخ: 1393/11/26 00:00
نبض جامعه

رئیس سازمان حج و زیارت مطرح کرد
دستور رهبر انقلاب برای تأمین نیاز زائران عتبات
رئیس سازمان حج و زیارت از دستور بسیار مهم مقام معظم رهبری به وی در زمینه ساماندهی عتبات خبر داد. سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت با بیان این مطلب که دستوری از مقام معظم رهبری داریم که این دستور بسیار برای ما مهم است، اظهار داشت: ایشان در این دستور خود فرمودند: «در حوزه تأمین نیازهای ضروری و متنوع زائران عتبات اقدام جدی کنید». وی با بیان اینکه با توجه به شناخت مقام معظم رهبری از عتبات، این جمله، جمله سنگینی است، به تسنیم بیان داشت: در زمینه نیازهای جدی و متنوع زائران عتبات اولین نکته این است که زائر در حال رنج بردن است و ایشان خبر دارند و دوم اینکه نیازهای متنوع شامل بیمارستان، هتل، سرویس بهداشتی بین‌راهی و حمل و نقل است. رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه «این دستور بیانگر این است که راهبرد استراتژیک ما مسیر عراق است و باید تلاش جدی‌تری در این باره انجام دهیم»، تصریح کرد: در این زمینه با سرمایه‌گذار خارجی تعامل داریم که آنها هم در ساخت هتل بزرگ شلمچه حضور دارند و برخی از این اقدامات شروع شده است. اوحدی با بیان اینکه «برخی فعالیت‌ها را هم در عراق با توجه به این دستور برنامه‌ریزی کردیم»، خاطرنشان کرد: ساخت 2 آشپزخانه را در نجف و کاظمین شروع می‌کنیم، زمین آشپزخانه نجف را مشخص کرده‌ایم و ان‌شاءالله در سال 93 یا ابتدای 94 عملیات اجرایی آن را آغاز می‌کنیم.

جزئیات کسری ۲ ماهه خدمت سربازی
مشمولان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد می‌توانند با دریافت پروژه تحقیقاتی، از خدمت سربازی به مدت ۲ ماه تا پایان خدمت، معاف شوند. به گزارش «وطن امروز»، سردار ابراهیم کریمی جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا، با بیان این مطلب گفت: 2 دسته از مشمولان می‌توانند در دوران خدمت، پروژه‌ای را از بنیاد ملی نخبگان نیروهای مسلح دریافت کنند، دسته اول براساس ضوابط می‌توانند به این بنیاد مراجعه کرده و پس از قبول یک پروژه و اتمام آن، مدت انجام آن به عنوان خدمت سربازی آنها محاسبه خواهد شد. وی افزود: این افراد براساس نوع پروژه، می‌توانند از ۲ ماه تا پایان مدت خدمت سربازی‌شان، کسر خدمت دریافت کنند. جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا یادآور شد: در گذشته، تنها افرادی که دارای مدرک تحصیلی فوق‌لیسانس بودند می‌توانستند پروژه‌ای را ضمن خدمت، دریافت کنند اما از امسال این طرح شامل دارندگان مدرک تحصیلی لیسانس نیز می‌شود، بنابراین نیازمندی‌های تحقیقاتی و پژوهشی به بنیاد ملی نخبگان نیروهای مسلح اعلام شده و مشمولانی که تمایل دارند، پروژه تحقیقاتی دریافت کنند، به یکی از واحدها، براساس نیازمندی‌هایی که از سوی نیروهای مسلح اعلام  شده، معرفی و براساس نوع پروژه از کسر خدمت بهره‌مند شوند. سردار کریمی یادآور شد: دسته دوم افرادی هستند که پروژه‌ای را به اتمام رسانده و هنگام خدمت، آن را به بنیاد نخبگان نیروهای مسلح ارائه می‌دهند و در صورتی که مورد نیاز نیروهای مسلح باشد، به‌کارگیری خواهد شد. این افراد نیز می‌توانند از کسر خدمت استفاده کنند.

کارشناس پزشکی قانونی هشدار داد
افزایش مصرف ماده مخدر گل  
کارشناس پزشکی قانونی نسبت به افزایش مصرف ماده مخدر «گل» یا ماری‌جوآنا در میان جوانان هشدار داد. به گزارش فارس، محمدرضا قدیرزاده، کارشناس پزشکی قانونی نسبت به مصرف مخدر «گل» در کشور هشدار داد و گفت: عوارض مصرف روانگردان‌ها و محرک‌‌ها بسیار وحشتناک بوده و متأسفانه مصرف این ماده مخدر در میان زنان هم راه یافته که مبارزه با تولید و عرضه و توزیع این مواد در پیشگیری از اعتیاد بسیار حائز اهمیت است. این کارشناس پزشکی قانونی افزود: نیروی انتظامی و قوه‌قضائیه هم باید در این زمینه‌ها ورود کنند و اقدامات لازم را انجام دهند. وی عنوان داشت: بسیاری از جوانان و نوجوانان روان‌گردان‌ها‌‌ را نمی‌شناسند؛ حتی آنها را ماده ممنوعه نمی‌دانند و به دلیل نداشتن آگاهی درگیر اعتیاد به این مواد می‌شوند که عوارض جانبی آن مخرب‌تر از مخدرهای سنتی است. قدیرزاده یادآور شد: بنابراین ضرورت آموزش و ارائه راهکارهای پیشگیرانه از این مواد میان افراد جامعه وجود دارد و دست‌اندرکاران و مدیران باید اقدامات آموزشی را بیش از گذشته و با کیفیت بیشتر مورد توجه قرار دهند.


Page Generated in 0/0074 sec