printlogo


کد خبر: 135339تاریخ: 1393/12/23 00:00
همزمان با برگزاری انتخابات شورایاری‌ها در پایتخت انجام شد
انتخاب چشمان شورا در محلات پایتخت

گروه اجتماعی: روز گذشته همزمان با برگزاری انتخابات شوارایاری‌ها در شهر تهران، مردم مناطق گوناگون پایتخت با حضور در پای صندوق‌های رای اعضای شورایاری‌های محلات خود و در حقیقت چشمان شورا در محلات پایتخت را انتخاب کردند. به گزارش «وطن امروز»، مهدی چمران،  رئیس شورای شهر تهران درباره اهمیت دریافت گزارش‌های مردمی اظهار داشت: تعداد قابل‌توجهی از اخباری که اعضای شورا از حوادث رخ داده در شهر تهران دریافت می‌کنند از طریق گزارش‌هایی است که مردم به آنها می‌دهند. مهدی چمران در کنفرانس خبری آغاز انتخابات شورایاری‌های شهر تهران بر لزوم هماهنگی تمامی اماکن فرهنگی حاضر در محلات اشاره کرد و گفت: مردم فعال‌ترین افراد در امور فرهنگی شهر هستند. از همین رو ما اصرار داریم که شورایاری‌ها با مساجد و سایر اماکن فرهنگی محلات در ارتباط باشند. وی افزود: شورایاری‌ها وظیفه حضور و نظارت بر پروژه‌های بزرگ و کلانشهری را ندارند بلکه فعالیت آنها در مباحثی است که به محلات مربوط می‌شود. به‌طور کلی مهم‌ترین وظیفه شورایاران تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در امور محلات است. رئیس شورای شهر تهران گفت: من در جایگاه یک شهروند همواره از شورایاران توقع دارم در امور محلات
کوشا و پیگیر باشند.
 راه‌اندازی قرارگاه‌های فرهنگی در محلات
این در حالی است که در حاشیه برگزاری این انتخابات محلی، رئیس ستاد اجرایی چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌های محلات تهران، از راه‌اندازی قرارگاه‌های فرهنگی در محلات برای حل مشکلات محله خبر داد. مهر در این باره نوشت: مرتضی طلایی روز گذشته در نشست خبری با بیان اینکه برگزاری چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌های محلات تهران با برپایی ۱۸۰۰ شعبه اخذ رای در ۳۵۴ محله از ساعت ۹ صبح آغاز شد، گفت: برای پوشش این انتخابات ۲۵ هزار نفر نیرو به کار گرفته شده است تا این رویداد اجتماعی و مدنی بزرگ به سرانجام برسد.
وی با بیان اینکه در هر محله مردم باید ۷ نفر را از میان داوطلبان انتخاب کنند، افزود: امیدواریم از ابتدای سال ۹۴ بتوانیم انتخابات درونی این شورایاری‌ها را برپا کنیم و همچنین قرار است در مرحله دوم فرآیند تکمیلی انتخاب مدیران محله نیز انجام شود، به‌گونه‌ای که ۶ نفر از اعضای محل نیز انتخاب می‌شوند. رئیس ستاد اجرایی چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌های محلات شهر تهران ادامه داد: با هماهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد، یک نفر انتخاب و همچنین 2 نفر از مراکز آموزشی محلات، یک نفر از اعضای هیات، یک نفر از اعضای بسیج و یک نفر از کسبه انتخاب می‌شوند. وی با بیان اینکه 3 وظیفه برای شورایاران انتخاب شده است، گفت: نیازسنجی و ارتباط با مدیریت شهری یکی از وظایف عمده شورایاران محلات خواهد بود. طلایی همچنین نظارت بر فعالیت مجموعه مدیریت شهری و کمک به تعالی محلات را یکی دیگر از وظایف شورایاران عنوان کرد. رئیس ستاد اجرایی چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌های محلات شهر تهران با اعلام خبر ایجاد قرارگاه فرهنگی در محلات، با محوریت مساجد گفت: سالانه ۱۰۰ میلیون تومان برای مدیریت هر محله به آنها تخصیص داده می‌شود که شورایاران می‌توانند با ایجاد قرارگاه‌های فرهنگی در محلات، نسبت به نیازسنجی و رفع مشکلات آن اقدام کنند. وی افزود: ستاد اجرایی شورایاران با الهام گرفتن از تجربیات 3 دوره قبل، تلاش دارد در راستای تدوین آیین‌نامه، شیوه‌نامه و دستورالعمل‌های جدید ضعف گذشته را جبران کند.
پیگیری کتبی و شفاهی تخلفات انتخابات
در همین باره نایب رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شورایاری‌ها گفته است: روند برگزاری انتخابات مطلوب بوده و تخلفات تلفنی و کتبی در هیأت نظارت بررسی و پیگیری می‌شود. اقبال شاکری، نایب‌رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شورایاری‌های شهر تهران اظهار داشت: انتخابات بالغ بر 13 هزار کاندیدا در 354 هزار محله انجام می‌شود و با توجه به بازدیدهای صورت‌گرفته از مناطق شرق، غرب و شمال تهران استقبال گسترده‌ای صورت گرفته است. شاکری تصریح کرد: هم‌اکنون شهروندان تهرانی توجه ویژه‌ای را به نهاد اجتماعی و مدنی شورایاری‌ها دارند و اعتماد لازم را به این مجموعه پیدا کرده‌اند. همچنین محمدباقر قالیباف، شهردار تهران با حضور در ستاد مرکزی انتخابات شورایاری‌های شهر تهران از نزدیک در جریان روند برگزاری انتخابات قرار گرفت و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اولویت اصلی شورایاری‌ها رسیدگی به موضوعات محلی است، خاطر نشان کرد: چهارمین دوره شورایاری‌ها قابل مقایسه با دوره سوم نیست و شورایاری‌ها به یک بلوغ فکری رسیده و توانسته‌اند تبلور عینی مردم را در سرنوشت محلات رقم بزنند. گفتنی است طبق اعلام مدیران و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات شورایاری‌ها، از روز شنبه (امروز) اسامی منتخبان مردم در شورایاری‌ها مشخص و به تدریج تا روز یکشنبه اعلام می‌شود.


Page Generated in 0/0130 sec