printlogo


کد خبر: 135346تاریخ: 1393/12/23 00:00
اخبار

رئیس سازمان صدا و سیما:
در مسیر جوانگرایی حرکت می‌کنیم
محمد سرافراز، رئیس سازمان صدا و سیما معتقد است که در مسیر جوانگرایی در سازمان صدا و سیما حرکت می‌کند تا با جانشین‌پروری بتواند قسمت‌های مدیریتی سازمان را به جوانان واگذار کند. به گزارش  تسنیم؛ محمد سرافراز در حاشیه بازدید از پشت صحنه سریال معمای شاه در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنها پاسخ داد. او درباره سریال‌های الف ویژه در دست تولید گفت: براساس بودجه‌ای که می‌توانیم اختصاص بدهیم و امکاناتی که داریم حتما این پروژه‌ها را شروع خواهیم کرد. سرافراز درباره جوانگرایی در سازمان صدا و سیما تاکید کرد: متناسب با وضعیت فعلی سازمان باید تصمیم‌گیری کرد. یک زمان است ما از صفر شروع می‌کنیم همانند شبکه‌های پرس‌تی‌وی و افق. اینها نیروهای بسیار جوانی را به‌کارگیری کردند. افق و نگاه ما برای آینده این است که با جانشین‌پروری، نیروهای جوانی که در عرصه هنری و رسانه‌ای فعالیت می‌کنند بیایند و قسمت‌های مدیریتی را برعهده بگیرند. سرافراز در پاسخ به سوالی مبنی بر انتقاد ایوبی از سازمان صدا و سیما گفت: به هر حال تفاوت‌هایی بین حوزه سینما و سریال‌سازی در تلویزیون است. ما آن مقداری که در توانمان باشد همکاری می‌کنیم. رئیس سازمان صدا و سیما درباره بدهی صدا و سیما و چابک سازی در این سازمان گفت: چابک‌سازی جزو اهداف صدا و سیما است. به هر حال مدیریت خواهیم کرد تا بدهی‌ها کاهش پیدا کند تا صدا و سیما وظیفه‌اش را با روش‌های مختلف انجام دهد. او در پایان درباره رویکرد سال آینده و به ثبات رسیدن صدا و سیما یا ادامه تغییرات در سال آینده گفت: تغییرات مربوط به تشکیلات بوده است که این انجام شد. در ادامه یک سری مکمل‌هایی  وجود دارد که باید انجام شود. ما از جهت نیروی انسانی و مدیریتی ثبات داریم. همین 4 سریال نوروزی که 2 تای آن بعد از فاطمیه شروع خواهد شد به عنوان مهم‌ترین اولویت‌ها است که در برنامه ما قرار دارد.

«سال‌‌های بی‌قرار» در آمازون
خاطرات جواد منصوری با عنوان «سال‌های بی‌قرار» از سوی سوره مهر الکترونیک برای دسترسی آسان‌تر روی سایت آمازون قرار گرفت. به گزارش  تسنیم، «سال‌های بی‌قرار» نوشته محسن کاظمی دربردارنده خاطرات جواد منصوری از سال‌های پیش از انقلاب است. سوره مهر الکترونیک اخیراً نسخه فارسی این اثر را برای دسترسی علاقه‌مندان در سایت آمازون قرار داده است. محسن کاظمی پیش‌تر درباره این کتاب به تسنیم گفت: بنده در سال 76 کتابی با نام «خاطرات جواد منصوری» تدوین کردم. بعدها در مسیر کار خاطره‌نگاری و ادبیات انقلاب اسلامی به این نتیجه رسیدم که این کار ناقص است و باید آن را ارتقا دهم. این شد که در سال 89 تصمیم گرفتم خاطرات تدوین شده آقای جواد منصوری را تکمیل‌تر و با شکل و ساختاری جدیدتر عرضه کنم. وی ادامه داد: طی این مدت کتاب را از وضع و حال قبلی به حال جدید رساندم. در این میان تغییراتی به لحاظ ماهوی در مطالب اثر داده شد که حدود 70 درصد کار را شامل می‌شود. برای تکمیل این اثر و خاطرات ذکرشده، به اسناد، مدارک جدید و عکس‌های جدید رجوع کردم و همزمان به تحقیقات گسترده‌ای در باره شخصیت‌ها و وقایع روایت شده دست زدم تا هیچ‌گونه پرسشی در ذهن مخاطب برای روند خاطرات و چگونگی وقوع آن ایجاد نشود.

پرده سینماهای ایران نوروزی شد
فیلم‌های «ایران برگر»، «رخ دیوانه»، «استراحت مطلق» و «طعم شیرین خیال» از ۲۰ اسفندماه در قالب اکران نوروزی روی پرده رفت و روباه از هفته آینده اکرانش را شروع می‌کند. به گزارش  تسنیم، فیلم‌های سینمایی «ایران برگر» مسعود جعفری جوزانی، «رخ دیوانه» ابوالحسن داوودی، «استراحت مطلق» عبدالرضا کاهانی و «طعم شیرین خیال» کمال تبریزی از 20 اسفندماه در قالب اکران نوروزی روی پرده رفت و «روباه» ساخته بهروز افخمی از هفته آینده اکرانش را شروع می‌کند. فیلم سینمایی «ایران برگر» ساخته مسعود جعفری‌جوزانی به سرگروهی سینما آزادی، فیلم سینمایی «رخ دیوانه» برنده 5 سیمرغ بلورین جشنواره فیلم به سرگروهی استقلال، فیلم سینمایی «طعم شیرین خیال» به سرگروهی سینما آفریقا و فیلم سینمایی «استراحت مطلق» به کارگردانی عبدالرضا کاهانی به سرگروهی سینمایی
قدس اکران می‌شود.
 


Page Generated in 0/0056 sec