printlogo


کد خبر: 135348تاریخ: 1393/12/23 00:00
پایان تلخ سال برای قلعه‌نویی و استقلال با شکست مقابل شاگردان منصوریان
نفت بالا کشید

حسین جوادی: شاید امیر قلعه‌نویی به این جمله اعتقاد داشت که یک پایان تلخ بهتر از سالی تلخ بی‌پایان است و از این‌رو بود که پایان سالی تلخ با شکست مقابل نفت برایش رقم خورد! شکست استقلال مقابل نفت یک بار دیگر دوئل منصوریان- قلعه‌نویی را به نفع شماره 10 سابق آبی‌ها به پایان برد و نشان داد تیم خسته استقلال نمی‌تواند از پس تیم‌های جوان و
تازه نفس برآید. این همان موضوعی است که ثابت می‌کند استقلالی‌ها می‌توانستند به جای خریدهای پا به سن گذاشته در نیم‌فصل دست به خانه‌تکانی بزنند و بازی گرفتن از جوان‌ها می‌توانست روح این تیم را تازه کند ولی تفکرات قلعه‌نویی بر این باب نبود و همین مساله سبب شد در اکثر بازی‌های مهم او بازنده میدان باشد. شکست رفت و برگشت مقابل نفت، ‌از دست دادن داربی جزو همان 3 بازی مهم برای آبی‌ها بود که خیلی راحت امتیاز حساس این دیدارها را از دست دادند و علاوه بر اینها 3 شکست دیگر نیز در کارنامه استقلال وجود دارد که میزان باخت‌های آنها را در سال 93 را به عدد 6 می‌رساند (استقلالی‌ها قبل از این به فولاد و ذوب‌آهن و سپاهان نیز باخته بودند، ‌یعنی می‌توان گفت تمام حریفان اصلی آنها را شکست داده‌اند) از سوی دیگر 24 گل‌خورده‌ای که در جدول برای آنها ثبت شده، نشان می‌دهد تیم سوم لیگ از ثبات دفاعی خوبی برخوردار نیست. دفاع نامنظم و کند استقلال به خاطر میانگین بالای سنی آنها تبدیل به پاشنه آشیل شده و قلعه‌نویی با این ترکیبی که به میدان می‌فرستد بعید است تا پایان فصل مشکلات خط دفاعی‌اش را ترمیم کند. سوم شدن در لیگ در پایان سال 93 به ظاهر برای استقلال خوب به نظر می‌رسد آن هم وقتی حریف سنتی‌شان یعنی پرسپولیس حال و روز خوشی در لیگ ندارد ولی آیا واقعیت همین نشان سومی است یا اینکه آبی‌های پایتخت در پایان فصل به‌خاطر از دست دادن امتیاز‌های مهم با مشکل مواجه خواهند شد؟ در همین راستا حتی عنایتی نیز اعتقاد دارد تیمش در آخر فصل با سختی مواجه می‌شود. وی در این‌باره گفت: «در نیمه اول ما اصلا خوب بازی نکردیم ولی در نیمه دوم خیلی سرتر از حریف بودیم و موقعیت گلی را به آنها ندادیم. متاسفانه تنها روی یک غافلگیری دروازه‌مان باز شد». مهاجم کهنه‌کار استقلال در پاسخ به این سوال که آیا شکست در این دیدار می‌تواند در قهرمانی استقلال در پایان فصل تاثیرگذار باشد یا خیر می‌گوید: به هر حال بی‌تاثیر نیست ولی ما تا آخرین لحظه تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا بتوانیم فاصله 4 امتیازی خودمان را با صدر جبران کنیم. نکته مهم این است که پس از پایان تعطیلات لیگ استقلال باید با فولاد و ذوب‌آهن بازی کند. رقبایی که پشت سر آبی‌ها به آهستگی در حال حرکت هستند و شاگردان قلعه‌نویی مقابل این دو تیم در بازی‌های رفت نتیجه را واگذار کرده‌اند و اگر قرار باشد در نبردهای برگشت نیز همان اتفاقی که مقابل نفت افتاد برابر ذوب‌آهن و فولاد نیز رخ دهد بدون شک استقلال به رتبه‌های وسط جدول نزول خواهد کرد.
نفت بالا کشید!
نفت تهران به‌عنوان صدرنشین لیگ در سال 93 شناخته شد آنها علاوه بر این موضوع رکورد جدیدی را برای خودشان ثبت کردند. نفت جز آنکه با پیروزی برابر استقلال به سومین برد سال 93 برابر استقلال رسید و هجدهمین مصاف بی‌شکست خود را در لیگ تجربه کرد، عنوان بهترین خط دفاع را بعد از 9 هفته از فولاد گرفت. فولاد که 16 گل خورده بود با 3 گلی که برابر تیم گسترش فولاد دریافت کرد، عنوان بهترین خط دفاع را از دست داد و حالا نفت تهران صاحب بهترین خط دفاع لیگ است.
 


Page Generated in 0/0055 sec