printlogo


کد خبر: 135360تاریخ: 1393/12/23 00:00
چهارگوشه

اخراج 70 لبنانی از امارات
وزارت خارجه لبنان جمعه اعلام کرد امارات عربی متحده 70 تبعه لبنان را که بیشتر آنها شیعه هستند، اخراج می‌کند ولی علت اخراج این افراد مشخص نیست.  در سال 2009 میلادی ده‌ها شیعه لبنانی که سال‌ها در امارات اقامت داشتند به اتهام ارتباط با حزب‌الله لبنان از این کشور اخراج شدند. در سال 2013 قطر نیز 18 تبعه لبنان را پس از تصمیم شورای همکاری مبنی بر تحریم حزب‌الله به علت حمایت از بشار اسد اخراج کرد.

انتقال جسد صدام حسین به اردن
روزنامه البیان از انتشار خبرهایی مبنی بر انتقال جسد صدام حسین به اردن خبر داد. این روزنامه چاپ امارات به نقل از منابع رسانه‌ای نوشت: عشیره صدام حسین، دیکتاتور معدوم عراق، از ترس نبش قبر شدن، جسد وی را به قطعه زمینی متعلق به خانواده سلطنتی اردن منتقل کرده است. این منابع اقدام عشیره صدام را پیشگیرانه توصیف و تصریح کردند پیش‌تر عناصری از نیروهای مردمی به مکانی که قبر صدام در آن قرار دارد، یورش برده، عکس‌های وی را پاره کرده و سپس آن مکان را به آتش کشیدند.

ژنرال آمریکایی: روس‌ها را بکشید!
یک ژنرال بازنشسته آمریکایی به‌تازگی در مصاحبه با فاکس نیوز در اظهاراتی عجیب، خواستار قتل شهروندان روس و ساکنان روسی‌زبان اوکراینی شد. مقامات روسیه پنجشنبه به اظهارات بی‌سابقه ژنرال بازنشسته آمریکایی واکنش نشان دادند. سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: برخی از نظامیان و سیاستمداران آمریکایی از جمله ژنرال «رابرت اسکایلز» که قتل و کشتار را از مردم ویتنام شروع کردند، هنوز آرام نشده‌اند.

کشف گورهای جمعی قربانیان «اسپایکر»
2 گور جمعی در مرکز روستای البوعجیل در شرق تکریت کشف شد که متعلق به قربانیان پایگاه «اسپایکر» است. به گزارش المسله، گردان‌های مبارزان شیعه «اهل‌الحق» با اشاره به کشف این گورهای جمعی اجساد داخل آنها را شناسایی کرده‌اند. داعش تابستان گذشته پس از اشغال تکریت صدها نفر از مربیان، خلبانان و کسانی را که در پایگاه نظامی اسپایکر آموزش می‌دیدند اعدام کرده بود. «جواد الطلیباوی» سخنگوی اهل‌الحق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای این جنبش 2 گور جمعی جدید متعلق به شهدای پایگاه «اسپایکر» را کشف کرده‌اند. منابع امنیتی عراق در آن زمان اعدام این قربانیان را با انگیزه و دلایل طایفه‌ای مرتبط دانستند.

تیراندازی به 2 پلیس فرگوسن
در تجمع معترضان به رفتارهای خشونت‌آمیز پلیس شهر فرگوسن در ایالت میسوری آمریکا 2 افسر پلیس مورد هدف شلیک معترضان مسلح قرار گرفتند. انتشار اسنادی مبنی بر برخوردهای نژادپرستانه ماموران پلیس ایالت میسوری دوباره آمریکا را در موجی از اعتراض و آشوب فرومی‌برد. اگرچه تام جکسون رئیس پلیس شهر فرگوسن ایالت میسوری بلافاصله پس از این رسوایی  استعفا کرد اما این تازه آغاز ماجرا بود. معترضان به رفتارهای خشونت‌آمیز پلیس فرگوسن در حوادث ماه‌های گذشته، متعاقب انتشار اسناد در کنار مرکز پلیس این شهر عمدتا سیاهپوست‌نشین تجمع کردند و در اقدامی خشمگینانه به 2 افسر پلیس شلیک کردند که واکنش پلیس باعث شد شهر دوباره به آشوب کشیده شود. اعتراضات برای متوقف کردن خشونت پلیس علیه نژادپرستی و خشونت علیه سیاهپوستان چند ماهی است که وضعیت این شهر را بحرانی کرده و افراد معترض شلیک به 2 افسر پلیس را پاسخی به خشونت‌های پلیس فرگوسن علیه معترضان می‌دانند.

انصراف ایسلند  از عضویت در اتحادیه اروپا
دولت ایسلند از درخواست عضویت در اتحادیه اروپا انصراف داد. 2 ماه قبل بود که نخست‌وزیر ایسلند خبر داده بود این کشور برای دومین‌بار درخواست عضویت در اتحادیه اروپا را باز پس می‌گیرد. ایسلند درخواست عضویت در اتحادیه اروپا را در سال 2009 و در پی بحران اقتصادی و بانکی سال 2008 که منجر به ورشکستی بیشتر بانک‌های بزرگ این کشور شد، مطرح کرده بود. به گزارش خبرگزاری فرانسه، پنجشنبه دولت ایسلند اعلام کرد درخواست خود برای عضویت در اتحادیه اروپا را پس گرفته است.
 


Page Generated in 0/0051 sec