printlogo


کد خبر: 135924تاریخ: 1394/1/17 00:00
پشت پرده جلسه نژادفلاح و حمید درخشان
برانکو در حوالی تهران

بحث برکناری حمید درخشان از سرمربیگری پرسپولیس موضوع جدیدی نیست. بعد از انتخاب محمدحسین نژادفلاح به‌عنوان قائم‌مقام باشگاه بود که اخبار زیادی از مذاکره وی با مربیانی همچون افشین قطبی و برانکو ایوانکوویچ در رسانه‌ها منتشر شد؛ مذاکراتی که به تایید این مربیان هم رسید. با این حال نتایج قابل‌قبول پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا تسکینی بود بر حواشی مختلف و اخبار مربوط به برکناری حمید درخشان البته این فضای امن برای سرمربی پرسپولیس زیاد دوام نداشت چرا که با شکست پرسپولیس برابر النصر عربستان در لیگ قهرمانان آسیا و سپس توقف سرخپوشان برابر تیم انتهای جدولی راه‌آهن در هفته بیست و چهارم لیگ برتر، دوباره قائم‌مقام باشگاه را بر آن داشت تا شمشیر تغییرات را از غلاف بیرون بکشد. جلسه نژادفلاح با حمید درخشان که روز شنبه برگزار شد، در همین ارتباط بود. هرچند قائم‌مقام باشگاه پرسپولیس مقابل خبرنگاران انجام تغییرات را تکذیب کرد و از همه خواست که به بازی با النصر فکر کنند اما این جلسه با ماهیت برکناری کادر فنی سرخپوشان تشکیل شده بود که بنا به دلایلی برکناری سرمربی فعلی پرسپولیس منتفی شد. یک منبع آگاه و نزدیک به باشگاه پرسپولیس در این باره گفت: قرار بود درخشان در جلسه روز شنبه برکنار شود که این اتفاق با گذاشتن چند شرط و قبول آن از سوی دو طرف رخ نداد. گفته می‌شود بازی برگشت پرسپولیس با النصر که روز چهارشنبه هفته جاری برگزار می‌شود آخرین فرصت درخشان است. در صورتی که سرخپوشان نتوانند در این بازی به برتری برسند، مذاکرات با برانکو ایوانکوویچ نهایی خواهد شد و این مربی بزودی راهی ایران می‌شود تا روی نیمکت سرخپوشان بنشیند. قرارداد با برانکو یک‌سال و نیمه است و وی سال آینده هم سرمربی پرسپولیس خواهد بود.
پیوس: برخی بازیکنان با دلال‌بازی به این تیم آمده‌اند
پیشکسوت پرسپولیس می‌گوید: عده‌ای از بازیکنان پرسپولیس که فقط به دنبال شب‌زنده‌داری و قلیان‌کشی هستند غده سرطانی‌اند و باید آنها را از تیم بیرون ریخت. فرشاد پیوس در خصوص شرایط حال حاضر پرسپولیس و حاشیه‌هایی که در این چند وقت برای این تیم به وجود آمده، گفت: همه این مسائل به مدیریت برمی‌گردد چراکه در این چند وقت فراز و نشیب‌های زیادی در مدیریت پرسپولیس وجود داشت به طوری که ماهی یک مدیر در پرسپولیس کار می‌کرد. از طرف دیگر اختلافاتی بین بازیکنان، کادر فنی و مدیران باشگاه وجود دارد. وی ادامه داد: وقتی بازیکن می‌بیند مدیرعامل ندارد و پولش بموقع داده نمی‌شود بی‌انگیزه می‌شود هرچند که عده‌ای از بازیکنان پرسپولیس در حد نام این تیم قرار ندارند و یکسری از آنها با دلال‌بازی راهی پرسپولیس شده‌اند و همه مردم هم آنها را می‌شناسند. این افراد فقط به پرسپولیس آمده‌اند که سابقه‌ای برای خود درست کنند تا بتوانند در آینده به تیم‌های دیگر بروند و واقعا عملکرد خوبی هم ندارند و در حد نام پرسپولیس نیستند و باید با این بازیکنان و مسببان آن برخورد شود و به نظرم همین حالا این عده را باید از پرسپولیس بیرون بریزند. اسطوره گلزنی باشگاه پرسپولیس درباره آخرین دیدار این تیم در لیگ برتر مقابل راه‌آهن افزود: خودم در این بازی در استادیوم بودم و باور کنید دعا می‌کردم بازی مساوی شود چون پرسپولیس در ادامه راه بازی‌های سختی دارد و فکر می‌کنم با ادامه این روند پرسپولیس تا رتبه سیزدهم هم پایین بیاید. بچه‌های تیم دل به کار نمی‌دهند و کادر فنی باید با این بازیکنان برخورد کند چراکه باشگاه این روزها نه هیات مدیره دارد و نه کمیته انضباطی و مشخص نیست در این باشگاه چه کسی تصمیم‌گیرنده است و از پرسپولیس بزرگ فقط نام آن باقی مانده و باور کنید هواداران در کوچه و خیابان که مرا می‌بینند از من می‌خواهند حرف آنها را مطرح کنم. وی اظهار داشت: خیلی از بازیکنانی که الان در پرسپولیس هستند در دسته 2 و 3 هم نمی‌توانند بازی کنند و واقعا روحیه هواداران را خراب کرده‌اند. هیچ کس تا به حال پرسپولیس را اینقدر ذلیل ندیده بود و به نظرم این ضعیف‌ترین پرسپولیس تاریخ است که کسی در آن تن به کار نمی‌دهد و من نمی‌دانم که آیا بازیکنان مربی را قبول ندارند یا مسائل دیگر در میان است. وی ادامه داد: باور کنید با بیرون ریختن چنین بازیکنانی هواداران هم خوشحال می‌شوند چراکه عده‌ای از بازیکنان حال حاضر پرسپولیس یا دنبال قلیان‌کشی هستند یا شب‌زنده‌داری‌های آنچنانی انجام می‌دهند که من می‌دانم آنها در کجای سعادت‌آباد به خیلی از کارهایشان می‌پردازند! این بازیکنان غده سرطانی پرسپولیس هستند و باید آنها را بیرون ریخت چراکه هیچ‌وقت پرسپولیس اینقدر ذلیل نبود که مقابل تیم 10 نفره انتهای جدولی با زور پنالتی مساوی کند.
پاسخی به ادعای درخشان
حمید درخشان در پی نتایج ضعیف تیمش که در نیم فصل دوم جزو ضعیف‌ترین‌ها قرار گرفته ادعا کرده این هجومی‌ترین پرسپولیس تاریخ است، ادعایی که به نظر می‌رسد بیشتر به سبب فرار از انتقادات صورت گرفته باشد. پرسپولیس در نیم‌فصل دوم و در 9 بازی 5 امتیاز کسب کرده و در این مدت تیمش 7 گل نیز به ثمر رسانده است. تیمی با 7 گل زده و عنوانی که امضای درخشان پای خود دارد. درخشان می‌گوید ما از نظر خلق موقعیت خیلی خوب کار می‌کنیم و به نظرم حتی پرسپولیس دهه 60 به اندازه ما خلق موقعیت نمی‌کرد. سرمربی پرسپولیس که لحن تند و تهاجمی‌اش در کنفرانس مطبوعاتی‌اش بعد از دیدار برابر راه‌آهن تعجب همگان را برانگیخته بود در پرسپولیس از آینده خود بیمناک است، شاید به همین دلیل است که بالاجبار سعی می‌کند نکات مثبت تیمش را پررنگ‌تر جلوه دهد، اگرچه ادعای درخشان یک پاسخ ساده دارد و آن 5 عنوان قهرمانی متوالی پرسپولیس دهه 60 در رقابت‌های باشگاهی تهران است و حضور پرسپولیس امسال در رده نهم لیگ! هر چه هست درخشان که حضورش تا به امروز را مرهون برد برابر استقلال و لخویا است باید به این نکته توجه کند که تیمش در حال حاضر در رتبه نهم جدول رده‌بندی لیگ برتر و فاصله 8 امتیازی با تیم قعرنشین حضور دارد؛ تیمی که سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده را از دست داده و در بهترین حالت می‌تواند این فصل را تک‌رقمی به پایان برساند. تیمش به‌رغم شروع خوب در لیگ قهرمانان آسیا و 2 برد برابر لخویا و بنیادکار در عربستان شکست سنگینی برابر النصر متحمل شد و در صورتی که چهارشنبه این هفته هم از شرایط میزبانی استفاده نکند و امتیاز از دست بدهد جایگاهش در لیگ قهرمانان آسیا هم با مشکل مواجه خواهد شد. باید دید ترجمه هجومی از نظر حمید درخشان چیست و آیا از نظر او حمله بدون برنامه و از دست دادن فرصت‌های گلزنی جزو این توصیف قرار می‌گیرد یا 77 صدم گل زده در هر بازی از نظر سرمربی این تیم بهترین نمایش تهاجمی قرمزهاست؟ در شرایطی که شایعات قدرتمندی از بازگشت برانکو ایوانکوویچ به فوتبال ایران و حضورش روی نیمکت پرسپولیس حکایت دارد این آخرین کارت درخشان برای بقا در مسابقه‌ای است که شاید هم سوت پایانش برای وی به صدا درآمده باشد. حالا در پرسپولیس سوال این است که درخشان به بازی برگشت مقابل النصر خواهد رسید یا... .

درخشان از سرمربیگری پرسپولیس استعفا کرد
حمید درخشان بالاخره زیر فشار انتقاد هواداران پرسپولیس و البته پیشکسوتان این باشگاه دوام نیاورد و تصمیم گرفت از سمت سرمربیگری پرسپولیس استعفا دهد. این درحالی است که درخشان دیروز هم در تمرین پرسپولیس حاضر شد و تیم را تمرین داد اما در پایان جلسه تصمیم گرفت از این تیم جدا بشود. او در 7 ماه حضور در پرسپولیس نتوانست انتظار هواداران تیمش را برآورده کند و به همین دلیل تصمیم گرفت از سمت خود کنار برود. درخشان دیروز با حضور در رختکن تیم و ضمن صحبت با بازیکنان از آنها حلالیت طلبید و با بازیکنان خداحافظی کرد.


Page Generated in 0/0064 sec