printlogo


کد خبر: 136090تاریخ: 1394/1/19 00:00
تعرض 2 پلیس سعودی به 2 نوجوان ایرانی، موجی از خشم و نفرت نسبت به آل‌سعود را در ایران ایجاد کرده است
بی‌شرمانه درجده

گروه سیاسی: از شرق و غرب ایران اخبار ناگواری درباره دست درازی و تعدی سعودی‌ها به خاک و ناموس کشور به گوش می‌رسد. تنها در فاصله 48 ساعت 2 خبر تکان‌دهنده افکار عمومی ایران را در بهت و حیرت فرو برده است. صبح دیروز اعلام شد گروهک تروریستی جیش‌العدل وابسته به عربستان سعودی دوشنبه شب در حمله به یکی از پاسگاه‌های مرزی میل ۲۳۹ و واقع بین منطقه پیشین و باقوکلات، 8 مرزبان ایرانی را به شهادت رساندند. روز گذشته این گروهک وابسته به عربستان سعودی رسماً مسؤولیت این جنایت را برعهده گرفت اما حمله نظامی عوامل سعودی به مرزبانان ایرانی در حالی است که اقدام شنیع 2 پلیس سعودی در تجاوز به 2 نوجوان ایرانی در فرودگاه جده افکار عمومی را در ایران در بهت و حیرت قرار داده است.
8 فروردین‌ماه یکی از کاروان‌های حجاج ایرانی که در حال بازگشت به ایران بودند، در فرودگاه جده با حادثه هولناکی مواجه شدند. 2 پلیس سعودی به بهانه بازرسی بدنی، 2 نوجوان را از میان کاروان ایران جدا کرده و به اتاق بازرسی بردند اما به بهانه بازرسی، به این 2 نوجوان تعرض کردند. ماجرای این تعرض از زبان خانواده‌های این قربانیان، بسیار تکان‌دهنده است. خانواده‌ یکی از قربانیان در این باره گفت: «کاروان ما قرار بود ساعت یک بامداد هشتم فروردین‌ماه از فرودگاه جده به سوی تهران پرواز کند، در هنگام بازرسی، ماموران سعودی 2 نوجوان ایرانی را به بهانه بازرسی بیشتر از کاروان جدا و به اتاقی منتقل کردند. شرطه عربستانی در اتاق اسلحه خود را پشت سر قربانی اول قرار می‌دهد و به فارسی به او می‌گوید فقط خفه شو و حرف نزن و عمل شیطانی خود را انجام می‌دهد. سپس قربانی اول را به بیرون می‌فرستند اما وی به دلیل وحشت‌زدگی و حیرت شدید هیچ چیزی به خانواده و مسؤولان کاروان نمی‌گوید. در این حین شرطه‌های عربستانی به قربانی دوم نیز تجاوز می‌کنند و سپس او را به خارج از اتاق می‌فرستند.

قربانی دوم اما ماجرا را برای خانواده و مسؤولان کاروان می‌گوید، با اعتراض و سر و صدای خانواده و اعضای کاروان، ماجرا دهان به دهان می‌چرخد و زوار ایرانی در اعتراض به این جنایت از سوار شدن به هواپیما خودداری می‌کنند. با تماس مدیر کاروان، مسؤولان کنسولگری جمهوری اسلامی و نماینده بعثه مقام معظم رهبری در محل حاضر می‌شوند، پزشکی قانونی در محل به بررسی وضعیت 2 قربانی می‌پردازد و جنایت صورت گرفته را تایید می‌کند.» به گزارش سایت دولت بهار، عضو خانواده یکی از قربانیان گفت:«این بچه‌ها بعد از این اتفاق نمی‌دانستند چه باید بگویند، شرایط روحی‌شان بسیار وخیم است و حیثیت‌شان خدشه‌دار شده است، از شما خواهش می‌کنم نامی از کسی نبرید و از آبروی این بچه‌ها حراست کنید، من فقط به مسؤولان می‌گویم غیرت داشته باشند، فکر کنید این دو نوجوان فرزندان خودتان هستند».
پدر این قربانی تصریح کرد: «مگر جایی امن‌تر از حرم امن الهی هم داریم؟ ما به آنتالیا نمی‌رویم، بچه‌هایمان را به جاهای آنچنانی نمی‌بریم، بچه‌هایمان را بردیم به یک مکان مذهبی، بردیم به ام‌القرای اسلام، ماموران حکومتی عربستان، بچه‌های ما را ربودند و جنایت کردند، ابعاد این جنایت قابل شرح نیست. عوامل حکومت آل‌سعود بودند که بچه‌های ما را ربودند، آنها مامور اجرای قانون بودند، ما در گیت بازرسی که نمی‌توانیم به آنها بگوییم بازرسی نکنید، وقتی می‌گویند می‌خواهیم بازرسی بیشتری انجام دهیم، نمی‌توانیم مخالفت کنیم. من فکر می‌کنم این جنایت، جنایتی علیه یک شخص و یک خانواده نیست، این تجاوز یک دولت به دولت دیگر است، آن دو پست‌فطرت اهمیتی ندارند، حکومت سعودی باید جواب بدهد، در فرودگاه‌های ایران، بهترین و مودب‌ترین بچه‌های سپاه پاسداران مشغول خدمتند، در فرودگاه‌های ایران مگر با عربستانی‌ها این طور برخورد می‌شود، ماموران فرودگاه‌های ما شریف و باشخصیتند، چرا حکومت عربستان از فاسدترین عناصر بهره می‌گیرد؟ بچه‌های ما به عنوان یک ایرانی مسلمان مورد تعدی قرار گرفتند، حالا مسؤولان کشور ما در برابر این اتفاق می‌خواهند چه کار کنند؟» پدر قربانی دوم نیز با انتقاد از عدم توجه و رسیدگی بموقع نهادهای مسؤول گفت: «بعد از این جنایت، چند تن از مسؤولان بعثه مقام معظم رهبری در فرودگاه حاضر شدند و ماجرا را پیگیری کردند. با کنسولگری ایران در جده تماس گرفتیم و نماینده آن در محل فرودگاه حاضر شد و در جریان تنظیم صورتجلسه ماجرا حضور داشت. نزدیک به 2 هفته از این موضوع می‌گذرد و تا به امروز هیچ یک از مسؤولان سازمان حج و زیارت و وزارت امورخارجه برای پیگیری موضوع و روشن شدن ابعاد آن به سراغ ما نیامده‌اند. نماینده کنسولگری ایران در جده به من قول پیگیری داد و گفت شما دیگر پیگیر این ماجرا نباش، من شخصا موضوع را رسیدگی می‌کنم و نتیجه را به تو اطلاع می‌دهم، اما تا به امروز خبری به ما نداده‌اند».
روایت تکان‌دهنده پزشکان
دکتر «ک»، پزشک حاضر در کاروان در این باره گفت: زوار ایرانی پس از اطلاع از این فاجعه، اقدم به اعتراض می‌کنند و تا روشن شدن وضعیت، سوار هواپیما نمی‌شوند. وی می‌گوید: بعضی از ماموران سعودی نیز در واکنش به این اعتراضات، از اعضای کاروان عذرخواهی می‌کنند. دکتر «ک» خاطرنشان می‌کند که مجازات این عمل شنیع در عربستان اعدام است اما بعید می‌داند این حکم درباره 2 مامور جنایتکار اجرا شود. او خواستار پیگیری وزارت امور خارجه و حفاظت بهتر سازمان حج و زیارت از زوار ایرانی است. دکتر «الف»، دیگر پزشک حاضر در کاروان نیز می‌گوید زائران ایرانی برای چند ساعت از سوار شدن بر هواپیما خودداری کرده‌اند. وی می‌گوید پلیس سعودی به خاطر معطل شدن زوار ایرانی از آنها عذرخواهی کرده است! دکتر «الف» می‌گوید: «تجاوز به 2 نوجوان 16-15 ساله ضربه روحی بسیار هولناک و جبران‌ناپذیری است، از وزارت امور خارجه و مسؤولان سازمان حج و زیارت خواستار برخورد قاطع با ماموران سعودی هستیم، بدون شک مجازات این جنایت، اعدام است، این یک بی‌احترامی و بی‌حیثیتی برای همه ایران است».
قشقاوی: در لحظه ورود کردیم!
اما در حالی که خانواده قربانیان از عملکرد وزارت امور خارجه ناراضی هستند، حسن قشقاوی، معاون پارلمانی و کنسولی وزارت امور خارجه مدعی شد آنها در لحظه به این ماجرا ورود کرده و اقدامات لازم را انجام داده‌اند. وی گفت: چند ساعت پس از وقوع، سرکنسولی جمهوری اسلامی ایران در عربستان اطلاع می‌دهد که هنگام خروج یکی از کاروان‌های زیارتی و هنگام بازرسی 2 نوجوان ایرانی پلیس فرودگاه با به صدا درآوردن آژیر دستگاه بازرسی از این دو می‌خواهد به جای دیگری منتقل شوند. وی خاطرنشان کرد: با تاخیری که در بازگشت این دو نوجوان صورت می‌گیرد اعضای کاروان متوجه می‌شوند که تعرض جنسی به آنها صورت گرفته یا در حال انجام است و طبعاً اولین جایی که در جریان قرار می‌گیرد مسؤول کنسولی ما در سرکنسولگری وزارت امور خارجه در جده بوده است به طوری که وی در لحظه وارد صحنه شده و همه اقداماتی را که برای تشکیل پرونده لازم بوده انجام می‌دهد.
سازمان حج و زیارت: قصد تعرض داشتند!
سازمان حج و زیارت نیز روز گذشته در بیانیه‌ای روایتی متناقض از آنچه حسن قشقاوی وخانواده‌های قربانیان می‌گویند ارائه داده و مدعی شده است به این قربانیان تجاوز نشده است! در بخشی از این بیانیه آمده است: «هفته گذشته هنگام بازگشت یکی از کاروان‌های اعزامی عمره در آخرین بخش بازرسی فرودگاه جده 2 تن از ماموران پلیس فرودگاه به بهانه بازرسی از 2 نوجوان زائر «قصد تعرض» به آنها را داشتند که با هوشیاری زائران عزیز و خانواده‌هایشان، پیگیری مدیر و روحانی کاروان و همچنین دخالت سریع مقامات کنسولگری کشورمان در جده و احضار مسؤولان سعودی و فرماندهی پلیس جده افراد خاطی شناسایی و دستگیر شدند.» این سازمان در عین حال از اشد مجازات برای خاطیان خبر داده و آورده است: «سازمان حج و زیارت تاکید می‌نماید که براساس تعهد مسؤولان ارشد کشور عربستان متخلفان بزودی محاکمه و با اشد مجازات با آنان برخورد خواهد شد».
انقلابیون ورود کنند
افکار عمومی در ایران در بهت و حیرت فرو رفته است. احساسات عمومی جریحه‌دار شده است. دانشجویان انقلابی اما وارد میدان شده‌اند. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های شاهد، صنعتی شریف، تربیت مدرس و انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران با صدور بیانیه‌ای، خواستار توقف اعزام زائران ایرانی به عربستان و مجازات خاطیان این جنایت سعودی شدند. در بخشی از بیانیه انجمن‌های اسلامی تعدادی از دانشگاه‌های کشور آمده است: «چند مساله خواست جریان دانشجویی از مسؤولان مربوطه می‌باشد: اولا؛ مسؤولان سازمان حج و زیارت در اقدامی فوری و تا معلوم شدن نتیجه تحقیقات و پیگیری‌ها، اعزام زائر به عربستان را متوقف کرده و بدانند در این مسیر، مردم حامی اقدام آنها خواهند بود. ضمن آنکه عملکرد سازمان حج و زیارت در این باره قابل قبول نبوده و معلوم نیست نماینده مستقر سازمان حج و زیارت در فرودگاه جده چرا اجازه انتقال نوجوانان ایرانی به این صورت مشکوک را داده‌اند؟! دوما؛ وزارت خارجه کشورمان باید به صورت جدی پیگیری این موضوع را دنبال کند و چنانچه صحت موضوع –که امکان‌پذیر است- آشکار شد تا اعدام ماموران خاطی سعودی و عذرخواهی رسمی حکومت سعودی از ملت ایران، موضوع را رها نکنند». اما در شرایطی که دانشجویان براساس یک برنامه از پیش اعلام شده در اعتراض به حملات عربستان به یمن تجمع اعتراض‌آمیزی در مقابل سفارت عربستان شکل داده بودند، دولت مجوز این تجمع را لغو کرد. نکته قابل تامل این است که این مجوز در شرایطی روز گذشته لغو شد که خبر تجاوز 2 پلیس عربستانی به 2 نوجوان ایرانی نیز 2 روز قبل تایید شده بود و این تجمع قطعا می‌توانست با توجه به این جنایت با شکوه بیشتری شکل گیرد.
جزئیات شهادت 8 مرزبان ایرانی
اما جنایت اخیر سعودی علیه ایران تنها به جنایت فرودگاه ریاض و تجاوز به 2 نوجوان ایرانی ختم نمی‌شود. در شرایطی که مردم در بهت این جنایت جنسی 2 پلیس عربستانی قرار دارند، روز گذشته تروریست‌های جیش‌العدل که تحت حمایت مستقیم آل‌سعود و پاکستان علیه ایران فعالیت می‌کنند، مسؤولیت حمله 8 مرزبان ایرانی و شهادت آنان را برعهده گرفت. جیش‌العدل همان گروهک تروریستی است که سال گذشته نیز اقدام به ربودن 5 مرزبان ایرانی کرد که نهایتا یک نفر از آنها را به شهادت رساند و 4 نفر را در پی مذاکره آزاد کرد؛ مذاکره‌ای که بنا بر اذعان علی یونسی، دستیار ویژه رئیس‌جمهور، به تروریست‌ها باج داده شد و به اعتقاد کارشناسان باج دادن به تروریست‌ها در تداوم جنایات آنها بی‌تاثیر نخواهد بود. به گزارش تسنیم، شامگاه دوشنبه در یکی از پاسگاه‌های مرزی میل ۲۳۹ واقع بین منطقه پیشین و باقوکلات، ۸ نفر از مأموران مرزبانی استان سیستان و بلوچستان که در حال گشتزنی در منطقه بودند، در کمین اشرار گرفتار ‏و به درجه رفیع شهادت نایل شدند.‏ براساس این گزارش، اشرار در ساعت اولیه کمین با شلیک سلاح آرپی‌جی، ۳ نفر درجه‌دار و ۴ نفر سرباز و نیز یک نفر دیگر را با ‏شلیک تک‌تیرانداز با اسلحه سیمینف به شهادت رساندند.‏ علی‌اصغر میرشکاری، معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان با تایید این خبر و با اشاره به این اقدام تروریست‌ها در استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در منطقه نگور حدفاصل میله مرزی ۲۳۹ پایین‌تر از جکیگور با عوامل تروریستی که از داخل پاکستان وارد مرزهای ایران شده بودند، درگیر شدند. وی افزود: تروریست‌های مسلح در این اقدام کور با ورود از طریق خاک پاکستان به داخل خاک ایران در درگیری با مأموران، ۸ نفر از نیروهای مرزبانی ایران اسلامی را شهید کرده و به خاک پاکستان گریختند. معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از کشور پاکستان درخواست داریم در دستگیری تروریست‌ها و تحویل آنان به ایران اقدام کنند و اجازه ندهند که خاک پاکستان جولانگاه اشرار و تروریست‌ها شود. گروهک تروریستی «جیش‌العدل» مسؤولیت حمله دوشنبه شب به مرزبانان ایرانی در شرق کشور را برعهده گرفت.


Page Generated in 0/0198 sec