printlogo


کد خبر: 136203تاریخ: 1394/1/22 00:00
آوای شهر

قاچاقچی عمده پایتخت در ایستگاه آخر
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت با اعلام خبر دستگیری یکی از قاچاقچیان عمده مواد مخدر در لحظه تخلیه این مواد در یکی از مخفیگاه‌هایش، جزئیات دستگیری وی را تشریح کرد. سرهنگ محمد بخشنده، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت با اشاره به دستگیری یکی از قاچاقچیان مواد مخدر و رابط قاچاقچیان عمده شرق کشور اظهار داشت: به دنبال گزارش‌هایی درباره فعالیت شخصی به نام «بهنام» در قاچاق انواع مواد مخدر و ارتباط وی با قاچاقچیان موادمخدر شرق کشور، شناسایی و دستگیری نامبرده در دستور کار قرار گرفت. رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ به تسنیم افزود: با تایید صحت اطلاعات و گزارش‌های به دست آمده و با افزایش چتر اطلاعاتی درباره این قاچاقچی، منزل و مخفیگاه وی در شهر کرج شناسایی شد و ماموران در تحلیل اطلاعات خود، متوجه قاچاق مقدار معتنابهی مواد مخدر توسط «بهنام» شدند. بخشنده بیان داشت: ماموران پس از اطمینان از موضوع با حضور در اطراف مخفیگاه بهنام، موقعیت یادشده را در محاصره خود قرار دادند و ساعت 1:30 بامداد روز سه‌شنبه با انجام هماهنگی با مقام قضایی و رعایت موازین شرعی و قانونی، به حیاط مخفیگاه وی وارد شدند. وی با بیان اینکه ماموران پس از مدتی تعقیب و گریز، موفق به دستگیری بهنام شدند، اظهارداشت:  پس از دستگیری این متهم و در بازرسی از محل جاساز وی، تعداد 16 بسته تریاک به وزن تقریبی 62 کیلوگرم با لفاف کشف شد؛ همچنین از درون اتاق خواب وی نیز 9 گرم تریاک و 5 گرم شیره تریاک کشف و ضبط شد.

کنترل محدوده زوج و فرد با دوربین  از امروز
معاون ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ به تجهیز مبادی ورودی به محدوده زوج و فرد با دوربین و حذف حضور فیزیکی پلیس راهنمایی و رانندگی در این مناطق خبر داد. سرهنگ پرویز حسینی، معاون ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ با اعلام این خبر اظهار داشت: از 22 فروردین‌ماه همه مبادی ورودی به محدوده زوج و فرد به واسطه دوربین‌، تخلفات ورود به این مناطق را ثبت خواهند کرد. معاون ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ به مهر اعلام کرد: محدوده‌های مشخص‌شده برای طرح زوج و فرد نسبت به گذشته هیچ تغییری نکرده‌ است فقط در این مناطق حضور فیزیکی پلیس راهنمایی و رانندگی منتفی شده و تخلفات توسط دوربین‌ها ثبت خواهد شد.  حسینی درباره برخورد پلیس راهور با رانندگانی که پلاک خودرو را می‌پوشانند، گفت: پلیس راهور نیروهای گشت نامحسوس را در بحث پوشش پلاک افزایش داده و با این رانندگان برخورد خواهد کرد.

تردد در محدوده‌های ترافیکی براساس میزان آلایندگی
در صورت تصویب طرح پیشنهادی شهرداری در شورای ترافیک، مبنای تردد خودروها در محدوده زوج و فرد میزان آلودگی هوا خواهد بود. سیدجعفر تشکری‌هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران درباره اعمال تغییرات در تردد خودروها در محدوده زوج و فرد، اظهار داشت: برای کنترل آلودگی هوا طرح زوج و فرد نمی‌تواند یک طرح ایده‌آل باشد زیرا ممکن است یک خودرو به اندازه ده‌ها خودرو تولید آلودگی کند و مجاز به تردد در این محدوده باشد و خودرویی که به دلیل استانداردهای بالا آلایندگی کمتری دارد نیز مجبور است یک‌ روز در میان در این محدوده تردد کند. وی به تسنیم افزود: این مساوات به منزله عدالت اجتماعی و به مفهوم حل مشکل آلودگی هوا نخواهد بود. این در حالی است هدف ما از طرح زوج و فرد این بود که آلودگی هوا را مدیریت کنیم. از این رو شهرداری تهران طرحی را تهیه و به شورای ترافیک تهران ارائه کرد که براساس آن محدوده کم انتشار آلودگی هوا در تهران که همین محدوده زوج و فرد است در نظر گرفته شد و براساس آن خودروها در 3 گروه قرمز، سبز و آبی طبقه‌بندی شود.


Page Generated in 0/0056 sec