printlogo


کد خبر: 136220تاریخ: 1394/1/22 00:00
اخبار

اعلام اسامی داوران بخش‌های مستند و فیلمنامه جشنواره «سما»
محمدرضا عباسیان، سلیم غفوری و رضا پورحسین به عنوان داوران بخش مستند معرفی شدند و قرار است از میان آثار مورد تایید هیات انتخاب، برترین‌ها در این بخش را مورد داوری قرار دهند. به گزارش تسنیم، در بخش مستند 102 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد 18 فیلم توسط هیات انتخاب به داوران این بخش معرفی شد. محمدرضا عباسیان عمده فعالیت‌های خود را در عرصه مستندسازی گذرانده است و در کارنامه کاری خود عنوان دبیری دومین جشنواره فیلم «یاس» و دبیری جشنواره
سی و یکم فیلم فجر را دارد. رضا پورحسین اکنون در سمت قائم‌مقام معاون سیما مشغول به فعالیت است. سلیم غفوری مستندسازی است که عمده آثارش در حوزه مستندسازی بوده است. آخرین فعالیت غفوری به حضور در هیات انتخاب بخش «مستند» نهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش اختصاص داشت. همچنین 3 فیلمساز بخش فیلمنامه‌نویسی نخستین جشنواره فیلم کوتاه «سما» را داوری می‌کنند. مجید شاه‌حسینی، محمدرضا گوهری و پرویز شیخ‌طادی به عنوان داوران بخش فیلمنامه معرفی شدند و قرار است این هیات داوری از میان آثار مورد تایید هیات انتخاب، برترین‌ها در این بخش را معرفی کند. در بخش فیلمنامه جشنواره فیلم «سما» 442 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که از این تعداد 59 فیلمنامه به مرحله داوری رسید. نخستین جشنواره فیلم کوتاه «سما» با موضوع «سبک زندگی ایرانی و اسلامی» از تاریخ 22 تا 27 فروردین‌ماه به دبیری مجتبی امینی در سینما فلسطین برگزار می‌شود.

پخش سری جدید «هشدار برای کبرا 11»
پخش سری جدید «هشدار برای کبرا 11 » از پنجشنبه 20 فروردین ماه ساعت 20 آغاز شده است. به گزارش ایسنا، این مجموعه محصول کشور آلمان سال 2014 است که در 8 قسمت 45 دقیقه‌ای نمایش داده می‌شود. محافظ شخصی، شب آخر، قربانیان خشونت، به خاطر جان خود و... عنوان قسمت‌های جدید این مجموعه است. بنا بر این گزارش، در این مجموعه شاهد جلوه‌های ویژه و صحنه‌های اکشن جدید و به‌روز هستیم که متفاوت‌تر از سری‌های قبلی این مجموعه است. در خلاصه داستان این مجموعه آمده است: ماجرای 2 پلیس موفق یک گروه پلیسی است که در هر قسمت با ماجرای جنایی پلیسی مواجه می‌شوند و تبهکاران شهری را دستگیر می‌کنند. سری جدید مجموعه پلیسی «هشدار برای کبرا 11» کاری از واحد تامین برنامه شبکه 5 با مدیردوبلاژی افشین ذی‌نوری و ویراستاری محمد هاشمی است. مجموعه «هشدار برای کبرا 11» پنجشنبه‌ها هر هفته ساعت 20 پخش و تکرار آن ساعت 23 است.

مرتضی سرهنگی، برترین چهره هنر انقلاب اسلامی در سال ۹۳
مراسم روز هنر انقلاب اسلامی در سالن سوره حوزه هنری انجام شد. به گزارش تسنیم، در این مراسم برترین چهره هنری سال 1393 در عرصه انقلاب اسلامی معرفی و تقدیر شد. در این مراسم 18 تن از بهترین هنرمندان حوزه هنری در سال 93 تقدیر شدند. این هنرمندان کسانی بودند که آثاری را برای حوزه هنری تولید و جوایز معتبری را در جشنواره‌های مختلف از آن خود کرده بودند. 18 هنرمند برتری که مورد تقدیر قرار گرفتند عبارتند از علیرضا کمری، محمدکاظم مزینانی، محمدمهدی بهداروند، احمد دهقان، سیدرضا میرکریمی، فاضل نظری، بهزاد عبدی، مهرداد صادقی، بهناز ضرابی‌زاده، امیررضا معتمدی، امیرعباس ربیعی، محمد کرم‌زاده، سیدجلال دهقانی، امید خوش‌نظر، آرش کریمی، یاسر خان‌برایی، حسین بهرامی و حمید جمالی. در بخش پایانی این مراسم 5 هنرمند برتر انقلاب اسلامی در سال 93 معرفی و تقدیر شدند که از این میان مسعود نجابتی، فاضل نظری، ابراهیم حاتمی‌کیا و نرگس آبیار میان تقدیرشدگان بودند و مرتضی سرهنگی به‌عنوان چهره برتر هنر انقلاب اسلامی در سال 93 معرفی شد. همچنین میان حرکت‌های جریان‌ساز در سال 93 جایزه این بخش به مجمع ناشران انقلاب اسلامی اختصاص یافت.


Page Generated in 0/0072 sec