printlogo


کد خبر: 136225تاریخ: 1394/1/22 00:00
چهارگوشه

اوجگیری حملات ضددولتی و ضدآمریکایی طالبان افغانستان
طالبان مسؤولیت حملات انتحاری دیروز در شرق افغانستان را که چندین غیرنظامی را کشت بر عهده گرفت. گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از معاون والی ولایت غزنی،  یک بمب کنارجاده‌ای با برخورد به یک وانت‌بار، 12 سرنشین این خودرو را کشت و وانت نیز آتش گرفت. همچنین در جریان حمله عامل انتحاری به کاروان ناتو در نزدیکی فردوگاه شهر جلال‌آباد واقع در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان، دست کم 4 غیرنظامی کشته و 12 نفر دیگر زخمی شدند. یک روز جلوتر درگیری طالبان در ساختمان دادستانی ولایت بلخ، منجر به کشته شدن 18 نفر و زخمی شدن 65 فرد دیگر شده بود. همچنین چهارشنبه گذشته نیز یک سرباز افغان به نیروهای آمریکایی در ساختمان استانداری شهر جلال‌آباد تیراندازی کرد و یکی از آنها را کشت.

کره‌شمالی آزمایش موشکی انجام داد
کره جنوبی اعلام کرد که همسایه شمالی این کشور 2 موشک زمین به هوا را در سواحل غربی خود آزمایش کرده است. این آزمایش موشکی در حالی صورت گرفت که اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا، پنجشنبه از ژاپن به کره‌جنوبی می‌رود. کارتر به خبرنگاران در پایگاه هوایی یوکوتا در ژاپن گفت: این شلیک یادآور این مساله است که چه امور پرتنش و سختی در شبه‌جزیره کره ‌جریان دارد. اگر این نوعی خوشامدگویی به من بود، باعث افتخار است.

قتل 2قاضی و یک وکیل در صحن دادگاه میلان
3 نفر از جمله یک قاضی و یک وکیل در جریان تیراندازی در صحن یک دادگاه در شهر میلان ایتالیا جان خود را از دست دادند. به گزارش خبرگزاری رسمی ایتالیا (آنسا)، یک فرد مسلح به نام «کلودیو گیاردیلو»، روز پنجشنبه به بهانه شرکت در جلسه‌ رسیدگی به یک پرونده ورشکستگی در این دادگاه حاضر شد اما 3 نفر را کشت.«آنجلینو آلفانو»، وزیر کشور ایتالیا گفت که ضارب بلافاصله با موتوسیکلت از صحنه‌ ارتکاب جرم گریخت اما بعداً توسط پلیس نظامی ایتالیا در شهر ویمرکات واقع در 25 کیلومتری میلان دستگیر شد. وکیل سابق  گیاردیلو او را یک شخص پرخاشگر و اندکی متوهم معرفی کرده است. این حادثه نگرانی را درباره‌ کارایی اقدامات امنیتی در دادگاه‌ که 4 ورودی اصلی آن با رد‌یاب‌های فلزی محافظت می‌شود، افزایش داده است.

حمله به گارد امنیتی سفارت آمریکا در قطر
سفارت آمریکا در قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد: در 9 آوریل 2015 یک فرد به یک گارد امنیتی سفارت آمریکا حمله کرد. گارد سفارت جراحت‌های سطحی برداشت و عامل حمله توسط مقامات قطری بازداشت شده است. در این بیانیه به ملیت این گارد امنیتی سفارت اشاره‌ای نشده است. تاکنون درباره اینکه هدف و انگیزه این «فرد» در حمله به گارد امنیتی سفارت آمریکا در قطر چه بوده، خبری مخابره نشده است.

وحشیگری دیگری از پلیس کالیفرنیا
تصاویر ضبط شده توسط بالگرد شبکه‌ آمریکایی «کی‌ان‌بی‌سی» فاش کرد که 9 مامور پلیس فدرال در شهر سن برناردینو ایالت کالیفرنیا به ضرب و شتم خشونت‌آمیز یک مظنون پرداخته‌اند که به نشانه‌ تسلیم شدن روی زمین خوابیده بوده است. این حادثه عصر پنجشنبه  گذشته در جریان بازرسی پلیس از خانه‎ «فرانسیس پاسوک» مظنون 30 ساله‌ در رابطه با یک پرونده‌ سرقت، روی داد. براساس گزارش پلیس آمریکا، پاسوک ابتدا با خودرو اقدام به فرار کرد، سپس با رها کردن خودروی خود با پای پیاده دوید و در نهایت یک اسب دزدید و آن را در میان تپه‌های اطراف راند که در نهایت از روی اسب به زمین می‌افتد و سپس 2 نیروی پلیس به او شوک برقی وارد کرده و او را به زمین می‌اندازند. پاسوک به نشانه‌ تسلیم دستانش را پشت سرش قرار می‌دهد اما یکی از 2 مامور پلیس به سر او و دیگری به کمر و بدن او لگد می‌زنند. سپس هر دو افسر پلیس ضربات مشت خود را به صورت او وارد می‌کنند. در ادامه‌ 9 افسر به ضرب و شتم وی با مشت و شوکر ادامه می‌دهند. وحشیگری پلیس در این حادثه حتی کلانتر شهر سن برناردینو ایالت کالیفرنیا را نگران ساخته و او دستور فوری برای رسیدگی  داده است.
 


Page Generated in 0/0065 sec