printlogo


کد خبر: 136245تاریخ: 1394/1/22 00:00
هسته‌ای

تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا جدید و براساس اختلاف تفسیر از ژنو است
سیدعباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران و عضو ارشد مذاکره‌کننده تیم هسته‌ای کشورمان در گفت‌وگو با شبکه خبر با اشاره به انتشار فک شیت آمریکایی گفت: آمریکایی‌ها این کار را به‌صورت مکتوب کردند و از قبل هم مقداری از آن را آماده کرده بودند. روایت ما که یک روایت واقعی است در صحبت‌های مفصل دکتر ظریف بیان شد. من نیز بیان کردم. ما فعلاً بنای ارائه مکتوب آن را نداریم، ولی اگر لازم باشد چنین خواهیم کرد. به گزارش تسنیم، عراقچی به اقدام اخیر اتحادیه اروپایی در اضافه کردن افراد یا شرکت‌های جدید به فهرست تحریم‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: در حالی که قرار بوده تحریم جدیدی اضافه نشود، ولی صرفاً براساس یک اختلاف تفسیر در رابطه با توافقنامه ژنو، سوءاستفاده کردند و افراد و شرکت‌های جدیدی را به فهرست تحریم‌ها اضافه کردند. وی افزود: البته در این زمینه اختلاف تفسیر وجود دارد، ولی اینها از نظر ما حتماً تحریم‌های جدید است.

صالحی: حذف قلب رآکتور اراک برگشت‌پذیر نیست
علی‌اکبر صالحی با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری پنجشنبه‌شب شبکه 2 سیما با اشاره به موضوع آب سنگین اراک گفت: در آب سنگین اراک، مخزنی که سوخت در آن قرار می‌گیرد تمامش محل سوخت می‌شود و وقتی اورانیوم طبیعی است همه سطح مخزن را می‌پوشاند و طبق طراحی، سالی قریب به 9 تن پلوتونیوم باید تولید می‌کرد. صالحی تصریح کرد: حذف قلب رآکتور اراک برگشت‌پذیر نیست و حذف آن منوط به اطمینان ما از اجرای تعهدات طرف مقابل است.

نقد بیانیه مطبوعاتی لوزان در دانشگاه تهران
بیانیه مطبوعاتی لوزان در دانشگاه تهران نقد و بررسی می‌شود. به گزارش نسیم،  در این مراسم که به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل برگزار خواهد شد، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران و عضو هیات رئیسه مجلس مجلس و سعید زیباکلام عضو هیأت علمی دانشگاه تهران به سخنرانی خواهند پرداخت.

رأی‌گیری «سنا» درباره خلع ید اوباما درباره تحریم‌های ایران
کمیته روابط خارجی سنا سه‌شنبه آینده (14 آوریل) درباره توافق هسته‌ای با ایران رأی‌گیری خواهد کرد. این رأی‌گیری به کنگره این فرصت را خواهد داد تا درباره توافق با ایران بازبینی‌های مورد نظر خود را انجام داده و درصورت به دست آوردن حد نصاب آرا مانع لغو تحریم‌های ایران توسط اوباما شود. به گزارش تسنیم، این طرح تاکنون به‌صورت رسمی از سوی 9 سناتور دموکرات مورد حمایت قرار گرفته و تعدادی از دموکرات‌ها نیز به‌صورت ضمنی از آن حمایت کرده‌اند. با توجه به آمار و ارقام موجود به نظر می‌رسد درصورت ادامه شرایط موجود جمهوریخواهان تنها به 4 رأی دیگر برای رسیدن به 67 رأی مورد نظر و بی‌اثر کردن وتوی باراک اوباما نیاز دارند.


Page Generated in 0/0054 sec