printlogo


کد خبر: 136246تاریخ: 1394/1/22 00:00
اخبار

نیروهای مسلح کسی را بین خودشان راه نمی‌دهند
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح ایران کسی را بین خودشان راه نمی‌دهند. سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی، رئیس ستادکل نیروهای مسلح در حاشیه مراسم شانزدهمین سالگرد شهادت شهید صیاد شیرازی درباره ادعای بازرسی آژانس از مراکز نظامی ایران گفت: این را یک روزنامه داخل کشور به‌نقل از یک روزنامه فاسق خارجی نقل کرده،  چرا می‌خواهید این موضوع را رسانه‌ای کنید، مگر نیروهای مسلح کسی را بین خودشان راه می‌دهند؟

فعالیت‌های نظامی هسته‌ای ایران باید بخشی از توافق نهایی باشد
جان کری، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی پی‌بی‌اس گفت موضوع فعالیت‌های هسته‌ای مرتبط با مسائل نظامی گذشته ایران بخشی از توافق نهایی خواهد بود. وی افزود: اگر قرار به توافقی باشد باید این موضوع بخشی از آن باشد. کری درباره موضوعات باقی‌مانده گفت: این امر کار بیشتری می‌طلبد و احتمالاً سخت‌ترین بخش کار پیش‌روی ماست. کری افزود: زمانی که من وزیر خارجه شدم، آنها 20هزار سانتریفیوژ داشتند و حجم عمده‌ای از ذخایر اورانیوم با غنای 20درصد اما اکنون آنها دیگر اورانیوم با غنای 20 درصد ندارند،‌ آنها دیگر بالای 5/3 درصد غنی‌سازی نمی‌کنند، آنها دیگر زمان گریز ابتدای مذاکرات را ندارند. زمانی که آقای اوباما به ریاست جمهوری رسید، آنها غنی‌سازی داشتند، آنها بر چرخه سوخت مسلط شده بودند اما ما برنامه آنها را به عقب رانده‌ایم و یک سری اقدامات شدید پاسخگویی و شفاف‌سازی اعمال می‌کنیم، درست نیست که بگوییم اینها تنها برای 10 سال است، برخی اقدامات در این توافق 15ساله، برخی برای 20 و برخی برای 25 سال است و اقداماتی است که همیشگی است که آنها باید به آن ملحق شوند. وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: آمریکا به‌خوبی از حمایت ایران از نیروهای حوثی آگاه است. آمریکا به حمایت خود از هر کسی در خاورمیانه که از سوی ایران تهدیدی را احساس کند، ادامه خواهد داد.

نگه‌داشتن گزینه نظامی علیه ایران روی میز به دیپلماسی کمک می‌کند
تام کاتن، سناتور جمهوریخواه آمریکایی مدعی شد اقدام نظامی علیه زیرساخت‌های هسته‌ای ایران را می‌توان تنها ظرف چند روز انجام داد. به گزارش تسنیم، وی در جریان مصاحبه‌ای گفت: حتی اگر به اقدام نظامی نیاز باشد ـ که باید همچنان گزینه نظامی را روی میز داشته باشیم زیرا باعث بهبود دیپلماسی خواهد شد - رئیس‌جمهور سعی در متقاعد کردن شما به این مساله دارد که برای حضور در خاورمیانه همانند عراق به 150هزار نیروی زمینی نیاز است، درصورتی که اینگونه نیست. کاتن در ادامه گفت: این موضوع می‌تواند تا اندازه زیادی مشابه با کاری باشد که کلینتون در سال 1998 و در جریان عملیات روباه صحرا انجام داد و طی چند روز تأسیسات هسته‌ای و کشتار جمعی عراق را از طریق هوایی و دریایی بمباران کرد. این سناتور جمهوریخواه افزود: همه ما از رئیس‌جمهور می‌خواهیم درصورت مداخله ایران در کار بازرسان و عدم پیروی از قطعنامه‌های شورای امنیت در دفاع از منافع آمریکا همانند بیل کلینتون جدی واکنش نشان دهد.
 


Page Generated in 0/0052 sec