printlogo


کد خبر: 136253تاریخ: 1394/1/22 00:00
بازتاب شادی گل تاریخی طارمی

شادی گل مهدی طارمی به النصر عربستان بازخورد فراوانی داشت. سعودی‌ها که در بازی رفت بعد از گل سوم دقیقا چنین شادمانی‌ای را انجام داده بودند حالا ادعا می‌کنند این حرکت مهاجم پرسپولیس درست نبوده است. البته عده‌ای از داخلی‌ها هم که مشخص نیست چرا نگران منافع عربستان هستند صحبت از جوانمردی ورزشی می‌کنند. البته طارمی دقیقا همان کاری را کرد که بازیکن النصر انجام داد. او دستش را به زیر گلویش برد به معنی تمام شدن کار النصر. در بازی رفت هم بازیکن سعودی همین کار را کرده بود. در ادامه به واکنش‌های افراد مختلف می‌پردازیم. فیصل بن ترکی، رئیس باشگاه النصر عربستان در گفت‌وگویی زنده در برنامه «فی‌المرمی» شبکه العربیه از آنچه در ایران با آن مواجه شد، با اصطلاح بحث‌برانگیز «تروریسم ورزشی» نام برد! وی در این زمینه با مطرح کردن یک ادعای واهی گفت: آنچه در تهران روبه‌روی خود می‌دیدیم، شرایطی بود که تنها عبارت تروریسم ورزشی بیانگر آن است. فیصل ادامه داد: ما در تهران با شعار‌های نژادپرستانه روبه‌رو شدیم. هنگامی که کاروان‌مان برای مدت 2 ساعت در فرودگاه بود، به ما اهانت‌های فراوانی شد. ما از AFC شکایت داریم که تضمین مناسبی به منظور آرامش بازیکنان‌‌مان ارائه نداد. ما شکایت داریم. فیصل بن ترکی که 43 سال دارد، از شاهزادگان سعودی است. گفتنی است معنای اصطلاحی واژه «تروریسم» که در 10 سال اخیر بسیار شایع شده است، «پیش بردن اهداف با ابزار هراس‌افکنی است». فیصل بن ترکی در حالی این ادعا را مطرح کرده که همواره سازمان‌های بین‌المللی فوتبال از جمله کنفدراسیون فوتبال آسیا، فدراسیون بین‌المللی فوتبال و اتحادیه فوتبال اروپا و... بارها اعلام کرده‌اند هیچ مدیر و ورزشکار حرفه‌ای حق ندارد مسائل سیاسی را در فوتبال و ورزش دخالت دهد. این ادعای رئیس باشگاه النصر عربستان مصداق بارز دخالت سیاست در امر ورزش است و به کار بردن واژه تروریسم ورزشی می‌تواند تبعات سنگینی را برای یک مدیر ورزشی و باشگاه مربوطه در پی داشته باشد، اگرAFC با دقت به این مساله ورود کند. در جریان بازی تیم‌های پرسپولیس ایران و النصر عربستان بیش از 100 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی حاضر شدند و با شور و هیجان خاصی نماینده ایران را مورد تشویق قرار دادند، تعداد پرشمار هواداران از جمله اهداف اصلی مدیران ارشد AFC است تا بلکه بتوانند شور و هیجان فوتبالی را در قاره آسیا افزایش دهند اما شکست النصر آن هم در روزی که نیاز مبرمی به پیروزی داشتند به مذاق سعودی‌ها خوش نیامده و حالا از هر ترفندی استفاده می‌کنند تا شکست در آزادی را توجیه کنند.
نژادفلاح: در بیانیه‌ای جواب سعودی‌ها را می‌دهیم
قائم‌مقام باشگاه پرسپولیس از انتشار بیانیه‌ای در پاسخ به اظهارات کذب مسؤولان باشگاه النصر عربستان خبر داد. در پی اظهارات توهین‌آمیز رئیس باشگاه النصر عربستان درباره هواداران پرسپولیس که کار آنها را تروریسم ورزشی نامیده بود، باشگاه پرسپولیس قصد دارد با انتشار بیانیه‌ای پاسخ این اظهارات کذب را بدهد. محمدحسن نژادفلاح در این باره گفت: به عوامل باشگاه دستور داده‌ام تمام اظهارات رسمی مسؤولان این باشگاه را جمع‌آوری کنند تا در ابعاد مختلف هر چه را گفته‌اند پاسخ دهیم. وی ادامه داد: آنها حتی پیش از این گفته بودند بازی در زمین تهران برایشان مثل یک زمین جنگ است و حتی لباسی هم که در بازی به تن داشتند پیام داشت که ما با بررسی همه‌جانبه پاسخی به آنها خواهیم داد. قائم‌مقام باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا این باشگاه از النصر عربستان شکایت خواهد کرد، اظهار داشت: درباره شکایت کردن از این باشگاه هم در این بیانیه صحبت خواهیم.
پاسخ باشگاه پرسپولیس به انتقاد سرمربی النصر از شادی گل طارمی
مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس گفت: سرمربی تیم النصر عربستان در حالی از شادی گل مهدی طارمی انتقاد می‌کند که یادش رفته مشابه همین کار را بازیکن خودشان در بازی رفت انجام داد. حسین قدوسی درباره پیروزی تیم فوتبال پرسپولیس مقابل النصر عربستان گفت:‌ زمانی که ما در عربستان به این تیم باختیم سرمربی اروگوئه‌ای این تیم به من گفت ما آماده هستیم تا به عروسی 100 هزار نفره در تهران بیاییم اما آنها روز چهارشنبه دیدند که نه تنها برایشان عروسی نگرفتیم بلکه یک جهنم 100 هزار نفره برایشان ساختیم. وی ادامه داد: بعد از پایان دیدار رفت قصد داشتم از سرمربی النصر چند سوال بپرسم و در نزدیکی رختکن این تیم توانستم توسط مترجمش با او صحبت کنم. من به خورخه‌ داسیلوا گفتم که شما در تهران با حضور 100 هزار تماشاگر کارتان سخت می‌شود که او گفت ما به این تعداد تماشاگر عادت داریم و مشکلی هم از این بابت نیست و می‌خواهیم در تهران به عروسی 100 هزار نفره برویم. البته او با این صحبت‌ها می‌خواست به تیمش روحیه بدهد غافل از اینکه عروسی در تهران برای آنها تبدیل به جهنم خواهد شد. مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس درباره انتقاد سرمربی النصر از شادی گل  مهدی طارمی در بازی روز چهارشنبه گذشته تصریح کرد:‌ داسیلوا در حالی از شادی گل بازیکن ما انتقاد کرد که یادش رفته در بازی رفت بازیکن این تیم و تماشاگرانشان بعد از گل سوم النصر چه حرکتی کردند. همان حرکت باعث ناراحتی بازیکنان ما شد و قصد جبران آن را داشتند. قدوسی در پایان خاطرنشان کرد: چون ملیت خورخه داسیلوا اروگوئه‌ای بود از او درباره گاز گرفتن برخی بازیکنان توسط لوئیز سوارز هموطن او پرسیدم که این مربی اعلام کرد این مسائل جزئی از فوتبال است اما جالب اینجاست که حرکت طارمی را که مشابه حرکت بازیکن خودشان بود را غیرعادی می‌داند و از آن انتقاد می‌کند. آن هم در حالی که بازیکن خودشان دقیقاً چنین کاری را انجام داده بود.
کفشگری: به شرط شادی گل مخصوص پنالتی را به طارمی دادم
از سوی دیگر هافبک پرسپولیس گفت: به طارمی گفتم به شرطی می‌گذارم پنالتی بزند که بعد از گل آن شادی خاص را انجام دهد. مهرداد کفشگری درباره پیروزی پرسپولیس مقابل النصر عربستان اظهار داشت: واقعاً بازی جذابی بود. وقتی 100 هزار تماشاگر را در ورزشگاه آزادی دیدیم مسؤولیت‌مان چند برابر شد و با تمام وجود بازی کردیم. هافبک تیم فوتبال پرسپولیس درباره خوشحالی بعد از گل مهدی طارمی که باعث ناراحتی النصری‌ها شده است، خاطرنشان کرد: پیش از بازی قرار بود اگر پنالتی شد من بزنم و اتفاقاً توپ را هم گرفتم تا خودم پنالتی بزنم اما طارمی مرا قسم داد تا بگذارم او پنالتی را بزند. به طارمی گفتم به شرطی می‌گذارم پنالتی بزند که بعد از گل چنین شادی انجام دهد.کفشگری درباره اینکه چرا بعد از گل طارمی به سمت نیمکت النصر رفته و خوشحالی عجیبی انجام داده است، گفت: ببینید! عربستانی‌ها عادت دارند ایرانی‌ها را اذیت کنند. چند روز قبل از بازی هم اتفاقی در عربستان رخ داد که شرم دارم آن را بیان کنم به همین خاطر این کار را انجام دادم. فکر می‌کنم النصری‌ها لیاقت چنین برخوردی را داشتند، چون ما را در بازی رفت خیلی آزار دادند. وی ادامه داد: حتی اگر کارت قرمز هم می‌گرفتم باید چنین حرکتی را انجام می‌دادم، چون بعد از بازی رفت با النصر بشدت تحت فشار بودیم.


Page Generated in 0/0163 sec