printlogo


کد خبر: 136476تاریخ: 1394/1/26 00:00
بهارستان

پیام لاریجانی به رؤسای مجالس کشورهای جهان درباره اوضاع یمن
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی به رؤسای مجالس جهان تاسف و نگرانی جمهوری اسلامی ایران از حملات عربستان به یمن را ابراز کرد. به گزارش فارس در بخشی از این نامه آمده است: با اهدای بهترین درودها، همان‌طور که مطلع می‌باشید از تاریخ 16/1/1394 شاهد حملات گسترده نظامی از سوی ائتلافی متشکل از برخی کشورها به یمن هستیم. در این حملات علاوه بر مراکز نظامی، زیرساخت‌های اقتصادی کشور یمن مورد هدف قرار گرفته، همچنین تعداد زیادی از غیرنظامیان و مردم بی‌گناه یمن از جمله کودکان و زنان کشته و مجروح شده‌اند. جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز تاسف و نگرانی عمیق از حمله نظامی گسترده هوایی به قلمرو یمن و تبعات سیاسی، امنیتی و انسانی آن، عملیات‌های انجام شده را تعرض به حریم یک کشور عضو سازمان ملل متحد می‌داند. بدیهی است توسل به بهانه‌های واهی برای آغاز تهاجم نظامی به حریم و تمامیت یک کشور، مغایر با اصول منشور ملل متحد و موازین شناخته‌شده بین‌المللی است و در صورت پذیرش این روش، صلح و امنیت جهانی به مخاطره خواهد افتاد. این نامه می‌افزاید: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب موازین بین‌المللی و اصولی خود بر توقف فوری هرگونه عملیات و اقدام نظامی علیه یمن و ارسال فوری کمک‌های امدادی، شامل غذا، دارو و امکانات پزشکی و سایر اقلام مورد نیاز مردم از سوی کشورهای منطقه و جامعه جهانی اصرار ورزیده و تاکید دارد هیچ طرفی نباید مانع رسیدن اینگونه کمک‌ها با ساز و کارهای شناخته شده صلیب سرخ جهانی به مردم یمن شود.

مسؤولان دانشگاه امیرکبیر مانع ورود بذرپاش به این دانشگاه شدند
مسؤولان دانشگاه امیرکبیر مانع ورود مهرداد بذرپاش، عضو هیأت رئیسه مجلس، به دانشگاه و سخنرانی در همایش
«انجمن اسلامی» با موضوع بررسی توافق لوزان شدند. به گزارش نسیم، این اقدام مسؤولان دانشگاه امیرکبیر در حالی است که این برنامه با مجوز این دانشگاه و از پیش اعلام شده بود.

بررسی سفر خبرنگار رژیم صهیونیستی به کشور در کمیسیون فرهنگی
حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری، نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به جلسه دیروز کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در این جلسه اولویت‌های کاری کمیسیون در سال 94 مطرح و بررسی‌ها پیرامون آن انجام شد. طاهری همچنین با اشاره به سفر خبرنگار رژیم صهیونیستی در قالب جهانگرد به کشورمان گفت: بنا شد تا این موضوع در جلسه سه‌شنبه هفته آینده کمیسیون بررسی شود و پیگیری‌های لازم برای حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای پاسخگویی به سوالات در این حوزه در کمیسیون در حال انجام است.


Page Generated in 0/0162 sec