printlogo


کد خبر: 136484تاریخ: 1394/1/26 00:00
سلامت

رئیس اداره سلامت نوزادان:
برنامه «متین» در کشور اجرایی می‌شود
رئیس اداره سلامت نوزادان دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت از اجرای برنامه مراقبت تکاملی یگانه نوزادان (متین) در کشور خبر داد. محمدحیدرزاده، رئیس اداره سلامت نوزادان دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اعلام این خبر گفت: برنامه مراقبت تکاملی نوزادان بستری در بیمارستان‌ها ذیل برنامه مشترکی با یونیسف با دعوت از 2 استاد بین‌المللی به صورت پروژه‌ای کشوری اجرا می‌شود. وی به ایسنا افزود: این برنامه ابتدا در 3 شهر تبریز، شیراز و تهران (دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی) با همکاری 2 استاد آمریکایی و هلندی عضو فدراسیون جهانی برنامه مراقبت تکاملی یگانه نوزادان، به صورت پایلوت اجرا می‌شود. رئیس اداره سلامت نوزادان درباره محورهای برنامه متین بیان داشت: در برنامه متین به جای توجه صرف به نوزاد و اینکه فقط نوزاد محور مراقبت باشد، خانواده محور مراقبت قرار می‌گیرد. یعنی به ارتباطات عاطفی پرستار و والدین، والدین و نوزاد و همچنین پرستار و نوزاد توجه ویژه می‌شود. به گفته حیدرزاده تمام کشورهای توسعه یافته یا در حال توسعه برنامه مراقبت تکاملی یگانه نوزادان را در کشورشان اجرا کرده‌اند یا درصدد اجرای آن هستند.

یکسان‌سازی خدمات 4 سازمان بیمه‌گر
مدیرکل دفتر بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد آیین‌نامه اجرایی یکسان‌سازی رویه سازمان‌های بیمه‌گر پایه بزودی از سوی وزیر رفاه ابلاغ می‌شود. امیر مجلسی، مدیرکل دفتر بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه 2هزار و400 نفر ساعت کار کارشناسی در 7 کارگروه تشکیل شده، انجام شده است، اظهار کرد: نمایندگان سازمان‌های تامین اجتماعی، سازمان بیمه سلامت، کمیته امداد و خدمات درمانی نیروهای مسلح و دبیرخانه شورایعالی بیمه در این کارگروه‌ها حضور داشتند. وی به ایسنا اعلام کرد: کمیته‌های یکسان‌سازی دستورالعمل‌های مراکز درمانی، یکسان‌سازی خدمات دارویی و تجهیزات پزشکی، یکسان‌سازی مفاد قراردادها و ضوابط لازم‌الاجرا، یکسان‌سازی رسیدگی به اسناد بستری و همچنین نحوه پرداخت به پزشکان درمانی تمام وقت و هیات علمی کارشناسی، امور مربوط به یکسان‌سازی رویه‌ها را برعهده داشتند. مدیرکل دفتر بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه بر این اساس دریافت خدمات از سوی 4 سازمان بیمه‌گر پایه یکسان می‌شود، اظهار داشت: بهترین سقف پوشش بیمه‌ای موجود، برای یکسان‌سازی ملاک قرار می‌گیرد.

تدوین آیین‌نامه ساماندهی طب سنتی
آیین‌نامه ساماندهی ارائه‌کنندگان خدمات طب سنتی تا آخر اردیبهشت در وزارت بهداشت تصویب و ابلاغ می‌شود و براساس آن همه فعالان این عرصه باید در آزمونی که نیمه دوم سال برگزار می‌شود، شرکت کنند و مجوز بگیرند. محمود خدادوست، معاون طب سنتی وزیر بهداشت با بیان این مطلب افزود: ساماندهی فعالان و ارائه‌دهندگان خدمات طب سنتی مهم‌ترین اولویت وزارت بهداشت در این عرصه است که امسال انجام می‌شود و همه فعالان این عرصه باید مجوز بگیرند. وی به فارس گفت: آیین‌نامه ساماندهی ارائه‌دهندگان طب سنتی تدوین شده، مراحل نهایی تصویب را در معاونت حقوقی وزارت بهداشت طی می‌کند و تا پایان اردیبهشت امسال ابلاغ می‌شود. معاون طب سنتی وزیر بهداشت خاطرنشان کرد:‌ پس از تصویب و ابلاغ این آیین‌نامه مرحله فراخوان، ثبت‌نام و برگزاری آزمون برای صدور مجوزها انجام می‌شود، به این ترتیب چند ماهی برای آماده شدن فعالان این عرصه برای شرکت در آزمون فرصت داده می‌شود. وی عنوان کرد:‌ آزمون فراگیر طب سنتی وزارت بهداشت در نیمه دوم امسال برگزار می‌شود و افرادی که علاقه‌مند به فعالیت در این عرصه و ارائه خدمات طب سنتی به مردم هستند باید کف و حداقل نمره لازم را مطابق آیین‌نامه کسب کنند. خدادوست بیان داشت: ساماندهی ارائه‌کنندگان خدمات طب سنتی در کشور یک ضرورت انکارناپذیر است زیرا افراد زیادی بدون اینکه صلاحیت لازم را داشته باشند در این حوزه دخالت می‌کنند و برخی تخلفاتی نیز انجام می‌دهند که می‌تواند سلامت مردم را به خطر بیندازد.


Page Generated in 0/0097 sec