printlogo


کد خبر: 136485تاریخ: 1394/1/26 00:00
نبض جامعه

نگرانی از مصرف چندماده‌ای موادمخدر
در حوزه مصرف چندماده‌ای موادمخدر که بسیار نگران‌کننده شده باید بیشتر فعالیت کنیم. حمید صرامی، مدیرکل تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با موادمخدر  با بیان این مطلب، گفت: با وجود همه فعالیت‌هایی که در حوزه مبارزه با موادمخدر انجام شده باز هم حجم مهارت‌های جوانان و نوجوانان ما پایین است و حجم اطلاعات سازمان یافته آنها در حوزه اعتیاد بشدت کم است. وی به فارس عنوان کرد: تحقیقات ما نشان می‌دهد 50 تا 53 درصد جوانان و نوجوانان کشور اطلاعات سازمان یافته در حوزه پیامدهای ناشی از مصرف موادمخدر را ندارند و مهارت‌های آنها بسیار ضعیف است. مدیرکل تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با موادمخدر خاطرنشان کرد: متاسفانه قشر جوان و نوجوان ما مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی ضعیفی در حوزه موادمخدر دارند بنابراین شاید یکی از بهترین موضوعاتی که باید به آن بپردازیم این است که با اطلاع‌رسانی مستمر از طریق خبرگزاری‌ها، سایت‌ها و وبلاگ‌ها بتوانیم نسبت به پیامدهای مصرف موادمخدر به جوانان و نوجوانان آگاهی بدهیم. به گفته صرامی، باید حرکت‌های هوشمندانه‌تری را در حوزه آگاه کردن این گروه سنی رقم بزنیم، چرا که در حوزه مصرف چندماده‌ای موادمخدر که بسیار نگران‌کننده شده باید بیشتر فعالیت کنیم. وی تصریح کرد: شاید دلیل اینکه مصرف چندماده‌ای موادمخدر بیشتر شده این است که اطلاعات مناسبی به معتادان داده نشده و اینکه به یکباره از مصرف کراک به مصرف شیشه تغییر الگو داده شده به این دلیل است که نگفتیم این ماده محرک چه خطراتی دارد.

فرصت یک‌ساله دولت به بیسوادان
دولت با توجه به تصویب 3 محدودیت برای افراد بیسواد به آنها یک سال فرصت داده از نعمت سواد بهرمند شوند. علی باقرزاده، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به مصوبه جدید دولت اظهار داشت: دولت درباره افراد بیسواد محدودیت‌هایی را تعریف کرده است و 12 اسفند سال 93، این مصوبه از سوی دولت به سازمان نهضت سوادآموزی ابلاغ شد. وی به فارس افزود: برای ترغیب افراد بیسواد به سوادآموزی از طریق قانونگذاری به نتیجه نرسیدیم و با درک ضرورت سوادآموزی، دولت محدودیت‌هایی برای بیسوادان تصویب کرد. باقرزاده با اشاره به تصویب 3 محدودیت برای افراد بیسواد که از سال 1395 اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: دولت در این مصوبه به افراد بیسواد یک سال فرصت داده است تا از نعمت سواد بهره‌مند شوند.وی خاطرنشان کرد: اگر در گروه سنی 10 تا 49 سال فردی اصرار کند که بیسواد بماند، صدور و تمدید گواهینامه رانندگی برای آن فرد مقدور نخواهد بود؛ یعنی اگر پیش از این هم گرفته است نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی موظفند دیگر گواهینامه افراد بیسواد را تمدید نکنند. باقرزاده تصریح کرد: تمدید و صدور پروانه کسب هر فردی که از اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنفی اجازه فعالیت گرفته باشد نیز جزو این مصوبه است که اگر فرد باسواد نشود پروانه فعالیت وی تمدید نخواهد شد و به متقاضیان جدید بیسواد نیز پروانه فعالیت داده نخواهد شد.

اعلام نتیجه آزمون دکترای نیمه‌ متمرکز
نتایج اولیه آزمون دکترای نیمه‌متمرکز سال ۹۴ از ۲۶ فروردین روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد. به گزارش «وطن امروز»، براساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور نتایج اولیه آزمون دکترای نیمه‌متمرکز سال 94 همه شرکت‌کنندگان و کارنامه این افراد از بعدازظهر چهارشنبه 26 فروردین روی سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی
www.sanjesh.org قرار می‌گیرد. براساس این گزارش، همه شرکت‌کنندگان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و وارد کردن اطلاعات فردی خود نظیر نام، نام خانوادگی، کدملی، شماره شناسنامه و... از کارنامه خود پرینت تهیه کنند. داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می‌شوند باید براساس برنامه از روز دوشنبه 31 فروردین تا روز پنجشنبه 3 اردیبهشت‌ماه 94 به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و پس از دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته برای انتخاب کدرشته‌محل‌های مورد علاقه اقدام کرده و کدرشته‌محل‌های انتخابی را به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته ثبت کنند.


Page Generated in 0/0047 sec