printlogo


کد خبر: 136493تاریخ: 1394/1/26 00:00
اخبار

انیمیشن «شاهزاده روم» روی پرده سینماهای لبنان و عراق
مراسم افتتاحیه اکران انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» در لبنان و عراق در بیروت برگزار شد. به گزارش تسنیم، مراسم افتتاحیه اکران انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» در لبنان و عراق در بیروت برگزار شد. در این مراسم که وزیر فرهنگ لبنان هم حضور داشت، انیمیشن شاهزاده روم روی پرده رفت، اثری
سه بعدی که در سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر مورد تقدیر قرار گرفت. این انیمیشن که درباره زندگی حضرت نرجس(س) و به دنیا آمدن منجی آخرالزمان حضرت مهدی(عج) است در موسسه «هفت‌سنگ» و «سلوک افلاکیان» با سرمایه‌گذاری خصوصی تولید شده است. «جمعیت کشافه.. المهدی» حزب‌الله لبنان نیز یکی از سرمایه‌گذاران این فیلم است. این انیمیشن که در طول 8 ماه و با هزینه‌ای کمتر از فیلم‌های انیمیشن مشابه ساخته شده است از نظر کیفیت همتراز با انیمیشن‌های بین‌المللی است. احتمالاً این انیمیشن در 6 ماهه دوم سال 94 روی پرده سینماهای ایران می‌رود.

«کایدون» با موضوع انرژی هسته‌ای در انتظار بودجه
مسعود آب‌پرور اعلام کرد نگارش «کایدون» به پایان رسیده و او برای کلید زدن این سریال با موضوع انرژی هسته‌ای، منتظر تأمین سرمایه است. به گزارش مهر، شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ بود که مسعود آب‌پرور برای نخستین بار اعلام کرد سریال تازه‌اش را در فضای امنیتی با نام «کایدون» در سال ۹۳ خواهد ساخت؛ اگرچه این امر در سال گذشته عملی نشد و وی «زخم» را برای شبکه 3 سیما کارگردانی کرد. آب‌پرور در این زمینه گفت: مدتی است نگارش سریال «کایدون» به پایان رسیده است و ما منتظریم تا سرمایه تولید آن تأمین شود و بتوانیم مراحل تولیداش را آغاز کنیم. وی افزود: این کار متعلق به بنیاد روایت است و فیلمنامه هم تحت نظر این مرکز نوشته شده است. البته طرح و ایده این کار متعلق به خود من است و ۱۲ قسمت ابتدایی سریال نیز تحت نظارت من توسط یک تیم ۶ نفره نوشته شد. کارگردان «هوش سیاه۱و۲» یادآور شد: این سریال ۲۶ قسمتی است و ادامه متن را من و یکی دو تن از دوستان نوشته‌ایم. «کایدون» در ژانر امنیتی ساخته می‌شود و به انرژی هسته‌ای مربوط می‌شود. آب‌پرور همچنین تأکید کرد: ۵۰ درصد سرمایه ساخت سریال را بنیاد روایت تقبل می‌کند و مشغول مذاکره و بحث‌ برای به دست آوردن باقی بودجه کار هستیم که احتمالا در اداره کل نمایش سیما تأمین خواهد شد.

کمال تبریزی:
طعم شیرین خیال  فضایی نوستالژیک دارد
کمال تبریزی درباره ایده ساخت فیلم طعم شیرین خیال گفت: هیچگاه ایده‌ای در زمینه ساخت فیلم با موضوع طبیعت در ذهن من شکل نگرفته بود تا اینکه سال گذشته دکتر حسینی‌نژاد تماس گرفت و گفت یک ایده با موضوع طبیعت و انرژی‌های نو دارد که تا مرحله فیلمنامه نیز پیش رفته است. بعد از مطالعه فیلمنامه به دلیل آنکه در فیلمنامه به موضوع انرژی‌های پاک و نو اشاره شده بود، موافقت خود را برای کار در این پروژه اعلام کردم. به گزارش مهر، این کارگردان باسابقه افزود: فکر می‌کنم استان کرمان می‌توانست بهترین گزینه برای مکان فیلمبرداری «طعم شیرین خیال» باشد، چرا که هم نور آفتاب و هم باد در این استان بسیار زیاد است. در نهایت باید بگویم «طعم شیرین خیال» حاصل علاقه شخصی عوامل این فیلم به طبیعت و علاقه‌مندی آنها به انرژی‌های نو بوده است و نمی‌توان آن را فیلمی سفارشی از سوی نهادی دیگر دانست. فکر می‌کنم در دل این فیلم یک نوستالژی وجود دارد که می‌تواند به خاطر فضای شاد و مفرحی که دارد و با توجه به اکران در  نوروز، حس خوبی را در مخاطب به وجود آورد. تبریزی ادامه داد: زمانی که کاراکتر گروس را می‌بینیم چنین حسی در آن وجود دارد، البته نه اینکه بخواهم شباهتی ایجاد کنم اما شبیه شخصیت اصلی فیلم «درسو اوزالا» کوروساوا است و من این فیلم را بسیار دوست دارم.


Page Generated in 0/0058 sec