printlogo


کد خبر: 136494تاریخ: 1394/1/26 00:00
رویدادها

پخش پشت‌صحنه فیلم سینمایی «روباه» از تلویزیون
مستند «بازی روباه» با نگاهی به مراحل ساخت و پشت‌صحنه فیلم سینمایی «روباه» آخرین اثر سینمایی بهروز افخمی از شبکه مستند سیما پخش می‌شود. به گزارش تسنیم، «بازی روباه» سعی دارد ضمن نمایش پشت‌صحنه این فیلم سینمایی که هم‌اکنون بر پرده سینما قرار دارد به مباحثی همچون نقش پروپاگاندای رژیم صهیونیستی در رسانه‌های مختلف جهان علیه ایران و نقش فیلمسازان کشورمان در قبال آن بپردازد. فیلم سینمایی «روباه» یازدهمین ساخته بهروز افخمی از 20 اسفند ماه به سرگروهی سینما فرهنگ اکران شده است. افخمی بعد از فیلم «روز شیطان» و گذشت 21 سال، با فیلم «روباه» به ژانر جاسوسی بازگشته است. «بازی روباه» امروز ساعت 22:30 و به مدت 30 دقیقه از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد و پنجشنبه 27 فروردین ماه ساعت 11:30 صبح و همچنین جمعه 28 فروردین ماه ساعت 13:30 تکرار خواهد شد.

خاطراتی از تفحص شهدا در «آسمان زیر خاک»
نشر یازهرا(س) کتاب دیگری از حمید داوودآبادی منتشر کرده است که این اثر درباره خاطراتی از تفحص شهداست. به گزارش تسنیم، نشر یازهرا(س)، در ادامه فعالیت‌های خود در ترویج فرهنگ دفاع مقدس، اقدام به انتشار کتابی از خاطرات تفحص پیکر مطهر شهدا کرد. «آسمان زیر خاک» خاطرات برگزیده از کتاب تفحص است که پیش از این به قلم حمید داوودآبادی منتشر شده بود. تصاویر رنگی و بکر مرتبط با خاطرات، از جمله ویژگی‌های این کتاب است. داوودآبادی پیش‌تر در کتاب «تفحص» طی تحقیق میدانی در مناطق عملیاتی تفحص و گفت‌وگو با پیشکسوتان تفحص و جست‌وجوی پیکر مطهر شهدا به پرسش‌هایی همچون چگونه و چرا پیکر شهدا در مناطق جنگی باقی می‌ماندند؟ چگونه و به چه وسیله پیکر شهدا پس از سال‌ها، پیدا می‌شوند؟ چگونه استخوان‌های شهدای ایرانی و اجساد عراقی تفکیک می‌شوند؟ چگونه پس از سال‌ها، مکان دفن شهدا در مناطق عملیاتی شناسایی می‌شود؟ چگونه و چرا نیروهای تفحص در عملیات کشف شهدا، خود به شهادت می‌رسیدند؟ و... پاسخ داده است.

«هنر اسلامی و زبان بیان»  به چاپ دوم رسید
چاپ دوم کتاب «هنر اسلامی و زبان بیان» با ترجمه مسعود رجب‌نیا از سوی انتشارات سروش راهی کتاب‌فروشی‌ها شد. به گزارش فارس، کتاب «هنر اسلامی و زبان بیان» تألیف تیتوس بورکهارت با ترجمه مسعود رجب‌نیا از سوی انتشارات سروش برای دومین بار تجدید چاپ شد. به گزارش فارس، بورکهارت نویسنده کتاب «هنر اسلامی و زبان بیان» به همه این جنبه‌ها و نیز گوشه‌های دیگر هنر اسلامی توجه کرده و نیز کوشیده است زوایایی از زندگی و جامعه اسلامی را در مکان‌ها و زمان‌های مختلف نمودار سازد. همچنین به مباحث کلامی و فلسفی و عرفانی که در آن رشته هم تخصصی دارد پرداخته است. یکی از نکات قابل توجه این است که مترجم کتاب مذکور سعی کرده آیات قرآنی و حتی‌المقدور احادیث را با اصل مطابقت داده و اصل آن را بیان کند و دیگر اینکه تاریخ‌های میلادی متن انگلیسی را با تاریخ هجری قمری برابر ساخته و به خوانندگان ارائه کرده است.

ابهام در زمان پخش سریال «شمعدونی»
مجموعه تلویزیونی «شمعدونی» به کارگردانی «سروش صحت» در حالی مراحل پس از تولید را سپری می‌کند که هنوز زمان پخش آن مشخص نشده است. به گزارش فارس، در روزهای پایانی سال گذشته محسن چگینی، تهیه‌کننده سریال شمعدونی شبکه 3 سیما اعلام کرده بود «شمعدونی» نخستین سریال شبکه 3 سیما در سال 94 است که پخش آن در بهار 94 آغاز می‌شود که این مساله تا به حال به تعویق افتاده است. سریال شمعدونی هم‌اکنون در مرحله مونتاژ و صداگذاری قرار دارد و در 53 قسمت 45 دقیقه‌ای به طور شبانه از این شبکه پخش خواهد شد. بنا براین گزارش، شمعدونی داستان 2 خانواده است که عطا و هوشنگ سرپرستی آن را برعهده دارند. عطا فرزندی دارد که برای او بسیار عزیز و دوست‌داشتنی است اما او کودکی کنجکاو است و بنیان قصه هم بر درگیری عطا با فرزند خود استوار است.


Page Generated in 0/0049 sec