printlogo


کد خبر: 136497تاریخ: 1394/1/26 00:00
اخبار

دوپینگ 4 ورزشکار ایرانی
جلسه بازبینی اولیه مربوط به تخلف از قوانین مبارزه با دوپینگ 4 ورزشکار بسکتبال و والیبال در محل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ برگزار شد. در این جلسه 3 ورزشکار رشته بسکتبال (ماده ممنوعه مصرفی: استروئیدهای آنابولیک و داروی دیورتیک (ادرارآور) و یک والیبالیست (ماده ممنوعه مصرفی: دگزامتازون) که در لیگ برتر حضور دارند و در نمونه‌گیری انجام شده توسط افسران ستاد ملی مبارزه با دوپینگ نمونه آنها مثبت اعلام شد، ضمن حضور در ستاد ملی مبارزه با دوپینگ توضیحات خود را به مسؤولان این ستاد ارائه دادند. در این جلسه مسؤولان ستاد ضمن شنیدن دفاعیات و توضیحات ورزشکاران گزارش خود را درباره فرآیند انجام شده توسط ورزشکاران خاطی، به شورای صدور رای خواهند داد تا این شورا نسبت به صدور رای قطعی اقدام کند. فعالیت ورزشی این ورزشکاران تا زمان برگزاری شورا و تصمیم‌گیری درباره تخلف یا عدم تخلف آنها به‌صورت تعلیق درخواهد آمد و نام آنان محرمانه خواهد ماند.

9 سال حبس برای رؤسای پیشین بارسلونا
روسای پیشین و کنونی باشگاه بارسلونا به احتمال زیاد 9 سال زندانی می‌شوند. وکلای اداره مالیات فوتبال اسپانیا برای جوزپ ماریا بارتومئو، رئیس کنونی باشگاه بارسلونا، 2 سال و 3 ماه حبس و برای ساندرو روسل، رئیس پیشین باشگاه نیز 6 سال و 9 ماه زندان در نظر گرفته‌اند. این در حالی است که حبسی که پیش‌تر برای روسل در نظر گرفته شده بود، 7 سال و 3 ماه بود که با کاهش روبه‌رو شده است. این دو به خاطر دادن اطلاعات نادرست و تخلفی که در پرونده انتقال نیمار از سانتوس برزیل به بارسلونا به رسانه‌ها داده‌اند، متهم شناخته شده و مورد بازپرسی قرار گرفتند. همچنین باشگاه بارسلونا به اتهام برخی تخلف‌های مالیاتی و مالی بین سال‌های 2011 تا 2014 نیز باید 4/11 میلیون یورو غرامت بپردازد. اگر تمام جرم‌هایی که باشگاه بارسلونا مرتکب شده ثابت شود، کاتالان‌ها مجبورند 2/22 میلیون یورو جریمه پرداخت کنند. روسل نیز باید 1/25 میلیون یورو و بارتومئو 8/3 میلیون یورو جریمه بپردازند. این مساله درباره پرداخت نشدن مالیات 13 میلیون یورویی باشگاه بارسلونا بوده است.

آفریقای جنوبی دنبال کی روش
مسؤولان فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی خواهان حضور کارلوس کی‌روش به‌عنوان مدیر فنی تیم بزرگسالان این کشور هستند. تعدادی از رسانه‌های آفریقای جنوبی از جمله «ساندی‌ورد» مدعی شده‌اند فدراسیون فوتبال این کشور پس از ناکامی در جذب کارلوس کی‌روش به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی آفریقای جنوبی، این بار به دنبال حضور این مربی پرتغالی به‌عنوان مدیر فنی تیم خود است. فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی فهرست بلندبالایی از مربیان صاحب نام را تهیه کرده است که در آینده نزدیک یکی از آنها به‌عنوان مدیرفنی تیم‌ملی این کشور انتخاب می‌شود؛ در این فهرست نام کارلوس کی‌روش سرمربی سابق بافانا بافانا نیز دیده می‌شود.

مسی: جام‌جهانی را فراموش کرده‌ام
لیونل مسی گفت که دیگر به جام‌جهانی فکر نمی‌کند و امیدوار است در سال 2015 همراه بارسلونا به قهرمانی برسد. لیونل مسی در سال 2014 عملکرد خوبی نداشت و نتوانست همراه بارسلونا به افتخار مهمی برسد. این بازیکن امیدوار است سال 2015 شرایط بهتری برای خود داشته باشد. مسی درباره شرایط خود از سال 2015 و عملکردش در سال قبل گفت: حقیقت این است که من سال 2015 را متفاوت با سال گذشته آغاز کردم. سال گذشته برای من بسیار سخت بود. زیاد مصدوم شدم و عملکرد خوبی به نمایش نگذاشتم اما امسال متفاوت ظاهر شدم و از این بابت خوشحالم. سال گذشته شرایط نامساعدی داشتم. بازی‌های بسیاری را به علت مصدومیت از دست دادم و وقتی هم به زمین بازی بازگشتم نتوانستم عالی ظاهر شوم. من سعی کردم سال 2014 را به سرعت فراموش کنم. سال گذشته یک سال دشوار و پیچیده برای من بود. مسائل حاشیه‌ای بیرون زمین، تاثیر زیادی روی من گذاشت. تلاش زیادی کردم تا قهرمانی در جام‌جهانی را کسب کنم و این اتفاق خیلی تلخی است که در فینال شکست بخوری و ما متحمل این شکست شدیم ولی دیگر جام‌جهانی را فراموش کرده‌ام. وی افزود: هر زمان که وارد زمین می‌شدم، نمی‌توانستم مثل گذشته بازی کنم. وقتی سال جدید شروع شد، تصمیم گرفتم تمام آن خاطرات بد را فراموش کنم و این شد که دوره جدیدی را آغاز کردم. سال گذشته کاتالان‌ها موفق به کسب قهرمانی نشدند. مسی معتقد است این امر باعث تحریک بازیکنان بارسا برای عملکردی بهتر در سال جدید شده است.


Page Generated in 0/0159 sec