printlogo


کد خبر: 136511تاریخ: 1394/1/26 00:00
آغازکمپین هیلاری با آرم دزدی

اگرچه اعلام نامزدی هیلاری کلینتون برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا با استقبال اکثریت دموکرات‌ها همراه شده است اما حتما نباید یک جمهوریخواه باشی تا از آرمی که کلینتون برای کارزار انتخاباتی‌اش استفاده کرده انتقاد کنی!
رئیس سابق دیپلماسی واشنگتن که تبلیغات خود را برای انتخابات مقدماتی در داخل حزب دموکرات از آیووا آغاز کرده است با انتخاب آرمی پرحرف و حدیث باعث بحثی داغ در شبکه‌های اجتماعی شده است. اغلب منتقدان معتقدند آرم انتخاباتی که او برای کمپین 2016 برگزیده، بیش از حد ساده است اما در عین حال دیگرانی هم هستند که می‌گویند این حرف H آبی با پیکان قرمزی که از آن به سمت راست نشانه رفته زیبا و مدرن است. از طرف دیگر کاربران دیگری آن را با پرچم کوبا، علامت بیمارستان یا آرم شرکت فدرال اکسپرس(پست آمریکا) مقایسه کرده‌اند. طرفداران لیبرال حزب دموکرات که احتمالا بزرگ‌ترین طیف رای‌دهندگان به رئیس‌جمهور فعلی، باراک اوباما را تشکیل می‌دهند به این آرم خرده می‌گیرند که چرا جهت پیکان هیلاری به سمت راست که به‌طور سنتی معرف نومحافظه‌کاران و جمهوریخواهان است، متمایل شده. مجله ادبی- اجتماعی نیویرکر در این میان به انتقاد از نشانه‌شناسی‌های به‌کار رفته در آرم کلینتون 2016 پرداخته و آن را از زبان شخصیت‌های کارتون ویژه‌اش نامفهوم توصیف کرده است. اما انتقاداتی بزرگ‌تر هم از خارج ایالات متحده به آرم تبلیغاتی کارزار 2016 هیلاری کلینتون وارد شده است بویژه گروه افشاگر اداره‌کننده سایت ویکی‌لیکس با ارسال پیامی روی توئیتر، مدعی شده هیلاری کلینتون آرم خلاقانه ویکی‌لیکس را «دزدیده» است. ویکی‌لیکس به مقایسه گرافیکی 2 آرم یادشده پرداخته که در این بین فلش قرمز به سمت راست مشترک است این در حالی است که لوگوی ویکی‌لیکس به چند سال پیش مربوط می‌شود.
روبیو سومین نامزد ریاست‌جمهوری
مارکو روبیو، سناتور 43 ساله اهل فلوریدا که دارای اصلیت کوبایی است، نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده آمریکا شد.  پیش از این رند پال و تد کروز، نامزدی خود را از حزب جمهوریخواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام کرده بودند، در حالی که جب بوش، برادر جورج دابلیو بوش، آخرین رئیس‌جمهور جمهوریخواه آمریکا هم می‌خواهد نامزد شود.  اما به نظر نمی‌رسد مارکو روبیو که خود را نامزد میان گذشته و آینده می‌داند، نماینده بیش از 10 درصد افکار عمومی یانکی‌ها باشد.  او با اشاره به اینکه برج آزادی میامی را برای اعلام نامزدی‌اش در این انتخابات انتخاب کرده، گفت: من به این دلیل اینجا را انتخاب کردم چون این مکان نماد هویت ملت ما و سرزمین فرصت‌هاست. من بیش از پیش اطمینان دارم که به‌رغم مسائل‌مان، قدرتی داریم که می‌توانیم راه را برای یک قرن جدید در آمریکا هموار کنیم.


Page Generated in 0/0056 sec