printlogo


کد خبر: 136522تاریخ: 1394/1/26 00:00
قرعه‌کشی مسابقات مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۸ و جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا
آغاز آسان

گروه ورزشی: تیم‌ملی فوتبال ایران در مسابقات مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه و جام ملت‌های ۲۰۱۹ امارات با تیم‌های عمان، هند، ترکمنستان و گوام همگروه شد که در نخستین بازی، روز ۲۶ خردادماه به مصاف ترکمنستان می‌رود.
مراسم قرعه‌کشی مرحله دوم مسابقات مشترک انتخابی جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه و جام ملت‌های ۲۰۱۹ امارات روز سه‌شنبه ۱۵ آوریل برابر با ۲۵ فروردین‌ماه برگزار شد که تیم‌ملی فوتبال ایران در گروهD به مصاف تیم‌های عمان، هند، ترکمنستان و گوام می‌رود. تیم‌ملی فوتبال ایران در نخستین دیدارش در این مسابقات ۲۶ خردادماه به مصاف ترکمنستان می‌رود، بعد از آن در روز ۱۲ شهریورماه به مصاف گوام می‌رود، سپس در روز ۱۷ شهریورماه برابر هند قرار می‌گیرد و روز ۱۶ مهر با عمان دیدار می‌کند. این گروه‌بندی با توجه به اعلام آخرین رنکینگ فیفا انجام شد که تیم‌های اول تا هشتم آسیا به‌عنوان سرگروه در سید یک، تیم‌های نهم تا شانزدهم در سید دوم، تیم‌های هفدهم تا بیست‌وچهارم در سید سوم، تیم‌های بیست‌وپنجم تا سی‌ودوم در سید چهارم و تیم‌های سی‌وسوم تا چهلم در سید پنجم قرار گرفتند. طبق اعلام مسؤولان برگزاری رقابت‌ها‌ی انتخابی جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه، تیم‌های صدرنشین این ۸ گروه به‌صورت مستقیم به مرحله سوم و نهایی انتخابی جام‌جهانی صعود می‌کنند. همچنین ۴ تیم برتر گروه‌های هشت‌گانه هم به این مرحله راه می‌یابند تا این ۱۲ تیم در قالب 2 گروه ۶ تیمی به مصاف همدیگر بروند. در نهایت 2 تیم برتر هرگروه مستقیما به جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه صعود می‌کنند و 2 تیم سوم در بازی پلی‌آف به مصاف همدیگر رفته و تیم برتر این بازی در رقابت با نماینده قاره دیگر، شانس خود را برای صعود به جام‌جهانی امتحان خواهد کرد. همچنین ۸ تیم برتر این گروه‌ها و ۴ تیم برتر دوم گروه‌های هشت‌گانه، به‌صورت مستقیم به جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات صعود می‌کنند. همچنین ۲۴ تیم برتر باقیمانده، در قالب ۶ گروه ۴ تیمی به مصاف هم می‌روند که ۲ تیم برتر هر گروه، هم به عنوان ۱۲ تیم دیگر، در جام ملت‌ها حضور خواهند داشت.
کفاشیان: گروه‌مان به ظاهر آسان است
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: گروه ما به ظاهر در جام ملت‌های آسیا آسان است اما هیچ حریفی را دست کم نمی‌گیریم. علی کفاشیان در واکنش به همگروه شدن ایران با عمان، هند، ترکمنستان و گوام گفت: گروه ما به ظاهر آسان است اما هیچ حریفی را دست کم نمی‌گیریم. ما باید بازی‌های خوبی انجام دهیم و خدا را شکر می‌کنم در گروه آسانی هستیم اما باید تلاش کنیم از گروه خودمان بالا برویم. وی تصریح کرد: ما می‌خواهیم در دو سال آینده در صدر فوتبال آسیا بمانیم و هیچ حریفی را دست‌کم نمی‌گیریم.
حواشی قرعه‌کشی: گروه 8، گروه مرگ!
به گفته مجری قرعه‌کشی تیم‌ملی افغانستان برای اولین بار در مراسم قرعه‌کشی جام‌جهانی شرکت کرد.
قرعه‌کشی مرحله انتخابی جام‌جهانی 2018 روسیه  دیروز ساعت 13:30 دقیقه  در هتل ماریوت کوالالامپور مالزی آغاز شد، این مراسم با حاشیه‌هایی نیز همراه بود:
5 دقیقه قبل از آغاز مراسم گروه سازهای محلی به روی سن رفتند تا مراسم قرعه‌کشی با موسیقی محلی آغاز شود. در مرحله بعدی صحنه‌هایی از مسابقات جام ملت‌های آسیا 2015 پخش شد که در این صحنه‌ها شادی گل بازیکنان تیم‌ملی ایران پس از گلزنی به عراق نیز به نمایش درآمد. از کشور استرالیا سرمربی این کشور و از ایران حامد مؤمنی یکی از اعضای کمیته بین‌الملل فدراسیون حاضر بودند. آلکسوسی، دبیرکل فدراسیون فوتبال در سخنان ابتدایی خود اظهار داشت: به حضار بابت حضور در این مراسم تبریک می‌گویم و بویژه برای شیخ‌سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم اقامت خوبی را در شهر زیبای کوالالامپور داشته باشیم. همچنین آرزو می‌کنم مراسم قرعه‌کشی به خوبی و خوشی انجام گیرد. وی همچنین توضیحاتی درباره فرم برگزاری مسابقات و ترکیب کردن قرعه‌کشی ارائه داده و در این باره گفت: این مدل برگزاری مسابقات به تیم‌ها انگیزه می‌دهد تا خود را برای مسابقات آینده آماده کنند. همچنین امیدوارم این اقدامات باعث پیشرفت فوتبال در قاره آسیا شود. از گروه 8 به‌عنوان گروه مرگ نام برده شد. در این گروه ازبکستان، بحرین، فیلیپین، کره‌شمالی و یمن قرار دارند. ساویچ که به تازگی مسؤول کمیته فنی AFC شده است قبل از قرعه‌کشی در این باره گفت: شروع این چالش از ماه قبل و بعد از جام ملت‌های آسیا آغاز شد. این رقابت‌ها تمام استانداردهای فیفا را دارد و ما بر حسب این استانداردها این قرعه‌کشی را انجام می‌دهیم.کلیپی از کشور روسیه جهت آشنایی بیشتر حضار با جام‌جهانی 2018 پخش شد.
گروه‌بندی کامل این مسابقات به شرح زیر است:
گروه A: امارات، عربستان، فلسطین، تیمور‌شرقی و مالزی
گروه B: استرالیا، اردن، تاجیکستان، قرقیزستان و بنگلادش
گروه C: چین، قطر، مالدیو، بوتان و هنگ‌کنگ
گروه D: ایران، عمان، هند، ترکمنستان و گوام
گروه E: ژاپن، سوریه، افغانستان، سنگاپور و کامبوج
گروه F: عراق، ویتنام، تایلند، اندونزی و چین‌تایپه
گروه G: کره‌جنوبی، کویت، لبنان، میانمار و لائوس
گروه H: ازبکستان، بحرین، فیلیپین، کره‌شمالی و یمن.
 

پیروانی: تیم ملی از گروهش باید مثل آب خوردن بالا بیاید
سرمربی پیشین تیم فوتبال امید کشورمان گفت: تیم ملی در گروه آسانی قرار گرفته و باید مثل آب خوردن از این گروه صعود کند. غلامحسین پیروانی درباره قرعه‌کشی مرحله مقدماتی جام‌جهانی 2018 و جام ملت‌های 2019 که تیم ایران با تیم‌های عمان، هند، ترکمنستان و گوام همگروه شد، اظهار داشت: به نظرم گروه بسیار ساده‌ای است و باید مثل آب خوردن از این مرحله بالا برویم. فکر نمی‌کنم در این باره مشکلی وجود داشته باشد. وی ادامه داد: این تیم‌ها نمی‌توانند حریفان قدرتمندی برای ایران باشند و هرچقدر هم که پیشرفت کرده باشند به فوتبال ایران نمی‌رسند. مشکل همیشه تیم ملی ایران مقابل تیم‌هایی مانند کره‌جنوبی، ژاپن و استرالیا بوده و در مقابله با این تیم‌ها باید به تیم ملی نمره بدهیم، تیم‌های این گروه نمی‌توانند مشکلی برای ما ایجاد کنند. سرمربی پیشین تیم فوتبال امید کشورمان با اشاره به اینکه تیم‌های قدرتمند آسیا سرگروه شده‌اند و برای ایران مشکلی به وجود نمی‌آید، خاطرنشان کرد: شاید اگر در گروه‌های دیگر مانند گروه‌های C، A یا H قرار می‌گرفتیم کار کمی دشوارتر می‌شد اما فکر نمی‌کنم در این مرحله به مشکل بخوریم. پیروانی با بیان اینکه تیم ملی نیاز به جوانگرایی دارد و بازیکنان پا به سن گذاشته تیم ملی نمی‌توانند در جام‌جهانی به کار ایران بیایند، گفت: اکنون که در این گروه قرار گرفتیم باید جسارت بیشتری وجود داشته باشد و بازیکنان جوان را به بازی بگیریم تا آنها کسب تجربه کنند. در این میدان‌ها نیاز است که بازیکنان جوان به تیم ملی اضافه شوند و برای مراحل بعدی و جام‌جهانی 2018 باتجربه شوند. گروه سختی هم نداریم که بگوییم چون کارمان سخت است مجبور به استفاده از بازیکنان باتجربه هستیم.


Page Generated in 0/0062 sec