printlogo


کد خبر: 136533تاریخ: 1394/1/26 00:00
سرخط خبر

 معاون دفتر میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی گفت: با بارندگی‌های مناسب 2 سال گذشته و نیز برنامه‌های توسعه‌ای وزارت جهاد کشاورزی، ایران دوباره جایگاه نخست تولید پسته جهان را از آمریکا پس گرفت و به دوران اوج بازگشت.
 محمد پاریزی، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: در لایحه قانونی که هم‌اکنون در شورای نگهبان در حال بررسی است، بانک‌ها باید ظرف 3 سال سرمایه‌گذاری‌های غیربانکی را واگذار کنند.
 برای نخستین‌بار یک برند در فهرست عرضه بازار دارایی فکری فرابورس ایران قرار گرفت و تعداد دارایی‌های فکری ثبت‌شده در این بازار به 40 مورد رسید.
 اداره خزانه‌داری آمریکا از افزایش کسری بودجه این کشور تا ۴۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
 نتایج یک تحقیق نشان داد هزینه‌هایی که عدم وجود امنیت آبی بر اقتصاد جهان تحمیل می‌کند، سالانه حدود ۵۰۰ میلیارد دلار است و خسارت وارده بر مناطق شهری در اثر وقوع سیل سالانه به ۱۲۰ میلیارد دلار می‌رسد.
 صندوق بین‌المللی پول با پیش‌بینی رشد 5/3 درصدی برای اقتصاد جهان و رشد 6/0 درصدی اقتصاد ایران در سال ۲۰۱۵ درباره منطقه خاورمیانه اعلام کرد کاهش قیمت نفت فرصتی را برای اصلاحات ساختاری و اصلاح یارانه‌ها فراهم کرده است.
 سیدمومن نیافر، مدیرکل خرید داخلی و نظارت بر آرد و نان شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: نظارت‌ها بر عملکرد نانوایی‌ها در سال‌جاری در تمام مراحل تولید از کارخانه‌های آرد تا خبازی‌ها تشدید می‌شود و با نانوایانی که از جوش‌شیرین و نمک صنعتی استفاده می‌کنند برخورد خواهیم کرد.
 جمیل علیزاده‌شایق، دبیر انجمن برنج کشور گفت: دریافت مالیات بر ارزش افزوده از شالیکاران برخلاف قانون بوده و وزارت امور اقتصاد و دارایی درصدد حذف این مالیات از همه مراحل تبدیل برنج است.
 سعید چلندری، مدیرکل فرودگاه امام خمینی‌(ره) با بیان اینکه طبق جدول‌های پروازی تا زمانی که سازمان حج و زیارت شرایط خود را تغییر دهد هیچ پرواز‌ عمره‌ای انجام نخواهد شد، گفت: روزانه 10 تا 12 سورتی پرواز‌ عتبات‌ از فرودگاه امام خمینی‌(ره) انجام می‌شود.
 دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین تاکید کرد که ایران و روسیه پیش از این مبادله پایاپای نفت در برابر کالا را انجام می‌داده‌اند و همه موانع قانونی برای عرضه سامانه دفاع موشکی S300 به ایران برداشته شده است.
 علی وحدت، مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک با بیان اینکه در سال جدید با تنوع در صدور ضمانتنامه‌ها امکان استفاده از منابع صندوق چندین برابر می‌شود، از تصویب آیین‌نامه ورود به حوزه سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر در سال جدید خبر داد.
 صادقی‌نیارکی، مدیرکل دفتر صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی وزارت صنعت از تدوین نقشه راه توسعه زیرساخت‌های حلال ملی خبر داد و گفت: این نقشه راه در 3 حوزه زیرساخت‌های کیفی حلال، ایجاد زیرساخت‌های علمی حلال ملی و بررسی زیرساخت‌های تجاری و اقتصادی حلال تقسیم‌بندی شده است.
 رضا شیوا، رئیس شورای رقابت از دریافت نامه نمایندگان مجلس درباره رانت 2 میلیارد دلاری واردات 2 شرکت خبر داد و گفت: بزودی در این زمینه تصمیم‌گیری خواهیم کرد.
 احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان افزایش ۱۰ درصدی قیمت ارز مبادله‌ای، افزایش ۱۷ درصدی حقوق کارکنان و افزایش ۶ درصدی تعرفه مواد اولیه وارداتی را به رشد مالیات ارزش افزوده به‌عنوان دلایل گرانی خودرو اضافه کرد و گفت: راهی جز افزایش قیمت نداریم.


Page Generated in 0/0187 sec