printlogo


کد خبر: 136770تاریخ: 1394/1/31 00:00
نبض جامعه

قائم‌مقام ستاد مبارزه با موادمخدر‌خبر داد
کشف 555 تن ماده مخدر در یک سال
قائم‌مقام دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر، از کشف ۵۵۵ تن انواع موادمخدر در سال ۹۳ و دستگیری ۲۷۱ هزار قاچاقچی خبر داد. به گزارش مهر، علیرضا جزینی، قائم‌مقام دبیر کل ستاد مبارزه با موادمخدر در اولین نشست خبری خود از کشف ۵۵۵ تن موادمخدر در طول سال گذشته خبر داد و گفت: ۷۵ درصد مواد مکشوفه تریاک، ۱۴درصد حشیش، ۵ درصد هروئین و مورفین، یک درصد شیشه و ۲ درصد مجموع مواد مکشوفه را سایر موادمخدر تشکیل می‌دادند. وی با اعلام اینکه کشفیات موادمخدر نسبت به سال ۹۲ تفاوت قابل توجهی نداشته است، افزود: ۷۶ درصد کشفیات در مرز و محدوده حاشیه مرزها صورت گرفته که ۴۳تن از آنها را سگ‌های موادیاب کشف و ضبط کردند. به گفته جزینی، طی سال گذشته ۶۵۰درصد افزایش در کشفیات قرص و آمپول وجود داشته که در مجموع ماموران موفق شدند ۸۷ میلیون و ۳۷۰ هزار عدد قرص و آمپول اعتیادآور را کشف و ضبط کنند. وی با اعلام اینکه در سال گذشته ۲۷۱هزار قاچاقچی و فروشنده موادمخدر دستگیر و زندانی شده‌اند، خاطرنشان کرد: ۸۲ هزار و ۵۰۰ معتاد متجاهر نیز در طول سال گذشته از سوی ماموران جمع‌آوری شده‌اند.

افزایش پدیده گردوغبار در سال 94
وقوع گردوغبار طی سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش خواهد داشت. ضیاءالدین شعاعی، مدیر ملی کارگروه مقابله با پدیده گردوغبار درباره ریزگردهای موجود در استان‌های غربی کشور اظهار داشت: این ریزگردها منشأ خارجی دارد و تاثیرگرفته از کشور عربستان است. شدت این ریزگرد‌ها در عربستان به حدی است که این کشور را با بحران مواجه کرده و به دنبال آن استان‌های هرمزگان و خوزستان را تحت تاثیر قرار داده است. البته برخی معتقدند بادهای جنوبی گردوغبار را در ایران تشدید کرده است. وی درباره ریزگردهای اهواز به ایسنا گفت: در روزهای گذشته در اهواز غلظت گردوغبار به یکهزار و500 تا یکهزار و600 میکروگرم یعنی تا 10 برابر حد مجاز رسیده است اما این میزان از صبح شنبه به دو برابر حد مجاز یعنی 350 میکروگرم رسیده و روند رو به کاهش داشته است. مدیر ملی کارگروه مقابله با پدیده گردوغبار با تاکید بر اینکه تمام استان‌های غربی کشور همچنین استان‌های هرمزگان، خوزستان و بوشهر در جنوب کشور تحت تاثیر گردوغبار با منشأ خارجی است، تاکید کرد: بادهای غربی از سوی عراق و جنوب شرق عربستان با وزش باد موافق، گردوغبار را تا ایران مرکزی و استان تهران آورده است. البته غبار تهران رو به کاهش بوده یعنی PM10 و باقی‌مانده روز قبل است و تقویت نشده است. شعاعی از افزایش وقوع گردوغبار طی سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: با وجود اینکه وضع بارش باران در اسفند و فروردین ماه بهبود پیدا کرده است اما این شرایط در عراق وجود نداشته و میزان بارش بشدت پایین بوده است بنابراین خشکی زمین باعث وقوع گردوغبار با منشا خارجی در سال جاری خواهد بود.
 
اضافه حقوق بازنشستگان در انتظار ابلاغ دولت
افزایش حقوق بازنشستگان تامین‌ اجتماعی از اردیبهشت به شرط ابلاغ دولت انجام خواهد شد. به گزارش ایسنا، محمدتقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش حقوق بازنشستگان در سال 94 گفت: طبق ماده 96 قانون تامین اجتماعی هیات وزیران باید این امر را تعیین و به سازمان ابلاغ کند. امیدواریم بزودی ابلاغ شود تا بتوانیم در اردیبهشت افزایش حقوق بازنشستگان را اعمال کنیم. طبق ماده 111 حداقل حقوق دستمزدبگیران 17 درصد رشد دارد که این رشد اعمال می‌شود. وی با بیان اینکه کاهش حقوق مستمری‌بگیران صحت ندارد، تاکید کرد: حقوق مستمری‌بگیران بموقع پرداخت شده است. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین درباره خدمات سازمان تامین اجتماعی در زمینه بهداشت دهان و دندان عنوان کرد: سطح خدمات سازمان براساس مصوبه شورایعالی بیمه است. سازمان در این زمینه خدمات بزرگی انجام داده است.  نوربخش بااشاره به اینکه  امکان بستری و درمان رایگان مستمری‌بگیران در مراکز درمانی دولتی فراهم شده است، خاطرنشان کرد: مجوز این امر دریافت شده و زمان دقیق اجرای آن بزودی اعلام می‌شود.


Page Generated in 0/0064 sec