printlogo


کد خبر: 136790تاریخ: 1394/1/31 00:00
رویدادها

 شمارگان «خانواده» از ۱۶۰هزار نسخه گذشت
آمار فروش کتاب «خانواده» همزمان با برگزاری دومین مسابقه بزرگ کتابخوانی «کتاب و زندگی» مجمع ناشران انقلاب اسلامی از مرز ۱۶۰ هزار نسخه گذشت. به گزارش مهر، احمد ذوعلم، مدیر مرکز رسانه‌ای شیرازه درباره تازه‌ترین جزئیات برگزاری مسابقه کتابخوانی «کتاب و زندگی» با محوریت کتاب «خانواده» اظهار داشت: براساس آخرین آماری که چند روز قبل تهیه شده تاکنون ۱۶۰ هزار نسخه از این کتاب از ابتدای شروع مسابقه به فروش رفته که با احتساب شمارگان 2 هزار نسخه‌ای کتاب می‌شود گفت تاکنون ۸۰ نوبت این کتاب چاپ و توزیع شده است. وی ادامه داد: در حال حاضر 4 مجموعه پخش از سوی ستاد برگزاری این مسابقه مسؤولیت توزیع این کتاب در سراسر کشور را برعهده دارند و براساس مجموع فعالیت آنها می‌شود عنوان کرد از این تعداد فروش کتاب نزدیک به 90 درصد فروش به صورت فروش در کتابفروشی‌ها بوده و نزدیک به ۱۰ درصد نیز به صورت سازمانی به فروش رفته است. یادآور می‌شود دومین مسابقه کتابخوانی «کتاب و زندگی» با موضوع کتاب «خانواده» که از سوی موسسه انتشارات جهادی (صهبا) منتشر شده، از ۲۲ بهمن‌ماه سال گذشته آغاز شده است.

کتاب مصور شهید خرازی آماده انتشار است
مهدی تمیزی از آماده انتشار بودن کتاب مصور شهید حسین خرازی خبر داد و گفت: این اثر حدود 2 سال است تمام مراحل آماده‌سازی و چاپ را طی کرده و امیدوارم در نمایشگاه کتاب امسال عرضه شود. به گزارش فارس، مهدی تمیزی، نویسنده و پژوهشگر کشورمان، با اشاره به اینکه کتاب مصور شهید خرازی در ساختاری متفاوت به نگارش درآمده است، اظهار کرد: سردار سیدعلی بنی‌لوحی که معاون شهید خرازی در دوران دفاع‌مقدس بود، دایی من است و به همین جهت و به واسطه خاطرات بسیاری که ایشان با شهید خرازی داشتند، تصمیم گرفتم داستان کتاب مصور زندگی این شهید را از زبان سردار بنی‌لوحی بازگو کنم. وی ادامه داد: سردار بنی‌لوحی در این کتاب نقش راوی را ایفا می‌کند و برشی از زندگی شهید خرازی را روایت خواهد کرد. این نویسنده و پژوهشگر خاطرنشان کرد: تمام کارهای کتاب مصور شهید خرازی همچون تصویرسازی، صفحه‌آرایی و حتی طراحی جلد به پایان رسیده است و در حال حاضر حدود 2 سال است که در انتظار چاپ این کتاب هستیم. وی عنوان کرد: این مجموعه کتاب‌ها از امام خمینی (ره) آغاز می‌شود و تا شهید همت و باکری و... ادامه دارد و حیف است مخاطبان از چنین مجموعه‌ای بی‌بهره باشند. چنین آثاری در قالب مصور برای نخستین بار در کشورمان به این شکل تولید شده‌ و امیدوارم در نمایشگاه کتاب امسال به دست علاقه‌مندان برسد.

خاطرات پدر موشکی ایران منتشر خواهد شد
چهاردهمین شماره از مجموعه «یاران ناب» به شهید تهرانی‌مقدم اختصاص دارد. این اثر که از سوی نشر یا زهرا(س) منتشر و روانه بازار کتاب شده، خاطراتی از این شهید را در سال‌های مختلف بویژه سال‌های دفاع مقدس روایت کرده است. این اثر به قلم مهدی بختیاری نوشته شده که با مطالعه آن می‌توان به صورت غیرمستقیم به منش رفتاری، نوع فعالیت‌های شهید و بخشی از تاریخ ناگفته این کشور از نگاه پدر موشکی ایران پی برد. «با دست‌های خالی» قرار است در ایام برپایی بیست‌وهشتمین دوره نمایشگاه کتاب تهران برای نخستین‌بار عرضه شود. نشر یا زهرا(س) تاکنون 15 اثر در قالب مجموعه «یاران ناب» منتشر کرده است که جدیدترین شماره آن به خاطرات خودگفته رهبر معظم انقلاب اختصاص دارد. خاطراتی از امام(ره)، شهید نواب صفوی، «شهید بعد از ظهر» خاطراتی از شهید مصطفی کاظم‌زاده، «میرزا محمد پدر کردستان» خاطراتی از شهید بروجردی و «چمران مظلوم بود» از دیگر آثار این مجموعه است.


Page Generated in 0/0056 sec