printlogo


کد خبر: 136820تاریخ: 1394/1/31 00:00
پشت‌پرده نشست افشارزاده با مخالفان قلعه‌نویی و نوشتن یک نامه احساسی
مهندسی برای تحولات استقلال

باربد بهراد: تاریخ حالا به صورت وارونه برای قلعه‌نویی تکرار می‌شود. 2 سال قبل در چنین روزهایی بود که پرویز مظلومی هدایت استقلال را به عهده داشت اما با توجه به ناکامی این تیم در کسب عنوان قهرمانی گفته می‌شد قرار است بزودی امیر قلعه‌نویی جانشین او در استقلال شود. علی فتح‌الله‌زاده به‌عنوان مدیرعامل آبی‌ها قویا این موضوع را تکذیب  می‌کرد و حتی مدعی بود برای فصل بعد از همین حالا با مظلومی به توافق رسیده و قرار است طبق لیست مظلومی، استقلال بازیکنانش را جذب کند. برخلاف این صحبت‌ها که مشخص بود کاملا تاریخ مصرف دارد و برای آرام کردن جو انجام می‌شود، مدیرعامل استقلال ناگهان امیر قلعه‌نویی که سرمربی وقت تراکتورسازی بود را به دفترش دعوت کرد تا به زعم خوشان ناهار دوستانه صرف کنند. فردای آن روز تقریبا همه روزنامه‌های ورزشی عکس یک خود را به این ناهار اختصاص دادند و نتیجه‌گیری کردند که این جلسه یک معنا بیشتر نداشت، استقلال با مظلومی قصد کات کردن دارد و باید از همین حالا امیر قلعه‌نویی را سرمربی آبی‌ها در لیگ سیزدهم بدانیم. این تیترها موجب واکنش طرفین شد؛ قلعه‌نویی در اولین واکنش مدعی شد قصد دارد یک‌سال دیگر در تبریز بماند و فتح‌الله‌زاده هم اطمینان‌خاطر داد هرگز قصد برکناری مظلومی را ندارد اما چند ماه بعد پازل آن ناهارخوری کامل شد. قلعه‌نویی که کارنامه بسیار موفقی در تراکتورسازی و سپاهان داشت، مجددا به تهران بازگشت و مظلومی از استقلال برکنار شد. حالا 2 سال از آن روزها می‌گذرد، روزهایی که فتح‌الله‌زاده مصاحبه می‌کرد و می‌گفت جذب قلعه‌نویی یعنی قهرمانی استقلال. 2 سال گذشت اما هنوز هیچ جامی کسب نشده است. نه تنها جام که حتی سهمیه لیگ قهرمانان آسیا هم شاید کسب نشود. از این رو مدیریت استقلال همانند 2 سال قبل در حال مهره‌چینی برای آینده است. تاریخ حالا به صورت وارونه تکرار می‌شود. روز گذشته مدیرعامل استقلال 2 حرکت معنادار انجام داد. ابتدا روی خط برنامه رادیو جوان آمد و مدعی شد برخلاف صحبت‌های سرمربی تیمش، آنها همه خریدهایی که قلعه‌نویی روی آن اصرار داشت را انجام دادند و همه اردوهای مدنظر کادر فنی بدون هیچ کم و کاستی برگزار شد. پس از این صحبت‌ها که در ادامه به صورت مفصل‌تر به آنها می‌پردازیم، او به سایت مرحوم ناصر حجازی رفت و با منتقد شماره یک این روزهای سرمربی تیمش عکس انداخت. افشارزاده نه تنها با حسن روشن جلسه برگزار کرد که حتی عنوان شد با دیگر پیشکسوتان استقلال قصد برگزاری نشست دارد تا تکلیف سرمربی این تیم را در جلسه هیأت‌مدیره استقلال مشخص کند. جلسه‌ای که عنوان شده قرار است امروز دوشنبه در ساختمان باشگاه برگزار شود. با توجه به موقعیت بد آبی‌ها برای کسب عنوان قهرمانی شاید این بار هیأت‌مدیره آبی‌ها با جسارت بیشتری از سرمربی تیمشان توضیح بخواهند و شاید آنها پس از قانع نشدن تصمیم بگیرند برای فصل بعد مربی دیگری در استقلال فعالیت کند. شواهد و قرائن نشان می‌دهد برای نخستین بار در طول 2 سال گذشته، قلعه‌نویی در موضع ضعف است و باید منتظر هر اتفاقی در باشگاه استقلال بود.
واکنش قلعه‌نویی به انتقادات: کارنامه ندارید
در چنین شرایطی بود که روز گذشته کاسه صبر قلعه‌نویی لبریز شد و او روی خط برنامه رادیو جوان آمد و با انتقاد از منتقدانش مدعی شد در استقلال بی‌پولی دلیل اصلی ناکامی‌ها بود. امیر قلعه‌نویی در گفت‌وگو با رادیو جوان درباره انتقادات مطرح شده درباره عملکرد استقلال از سوی برخی پیشکسوتان اظهار داشت: هر کسی نظری دارد و باید به نظر دوستان احترام گذاشت. منتها ما باید ببینیم آدم‌هایی که حرف می‌زنند چه جایگاهی در فوتبال دارند البته نظرشان برای ما قابل احترام است. وی ادامه داد: یکی پیدا می‌شود مثل هادی نراقی که  با من تماس گرفته و راهنمایی کرده است، برخی پیشکسوتان هم هستند که نظر می‌دهند. یکی پیدا می‌شود مثل هادی نراقی که تماس می‌گیرد و ایرادات را می‌گوید و یکی هم پیدا می‌شود که انتقاد می‌کند تا عکسش چاپ شود. سرمربی استقلال افزود: عقبه این آدم‌ها مشخص است. شما بروید آمار مربیگری و رفتاری‌اش را بیاورید. اگر پورحیدری بگوید و انتقاد کند، مخلصش هستیم. او پرافتخارترین مربی ایران است اما برخی  آدم‌ها دنبال این مسائل نیستند، اینها دنبال این هستند عکسی از آنها در کنار قلعه‌نویی چاپ شود تا بروند نشان بدهند. سرمربی استقلال درباره شرایط تیم گفت: ما تیمی هستیم که 7 ماه است یک ریال نگرفته‌ایم. من هم دوست داشتم بازیکن باکیفیت بگیرم. بحث واگذاری بوده و افشارزاده واقعا زحمت کشیده و تیم را به اینجا رسانده است. این ارزشمند است یا اینکه آدم در این شرایط بحرانی کار را رها می‌کرد و می‌رفت؟ پولی در باشگاه نیست و با وجود تلاش‌های افشارزاده و هیأت‌مدیره خیلی از مشکلات همچنان پابرجاست. با این حال ما با چنگ و دندان سعی کرده‌ایم تیم را حفظ کنیم و این نکته به نظرم خیلی ارزشمند است.ما  با  سیلی صورتمان را سرخ نگاه داشته‌ایم. قلعه‌نویی در پایان گفت: الان انتهای فصل است. بازیکن می‌گوید 4 هفته باقی‌مانده است ولی 40 درصد پولم را بیشتر نگرفته‌ام. هر بازی را هم ببریم و ببازیم هم که پاداشی نیست. تا دلتان بخواهد هم مصدوم داریم. انتقادات برای من ارزشمند است و ما تا روز آخر تلاش می‌کنیم.
انتقاد افشارزاده از وضعیت فنی تیمش
از سوی دیگر پس از صحبت‌های قلعه‌نویی، بهرام افشارزاده درباره نتایج استقلال در فصل جاری گفت: ما تمام امکاناتی که سرمربی محترم تیم نیاز داشت را کامل در اختیار آنها قرار دادیم. لیست بازیکنان و مسائلی که باید انجام می‌شد را از ایشان مکتوب دریافت کردیم و فکر می‌کنم کسی نتواند بگوید باشگاه کوتاهی کرده است. وقتی ما در 13 بازی جلو هستیم اما در نیمه دوم بعد از دقیقه 65 نتیجه را واگذار می‌کنیم باید آسیب‌شناسی شود. من چند بار با ایشان درباره حضور یک روانشناس و بدنساز در کادر تیم صحبت کردم اما ایشان قبول نکردند و متاسفانه روزبه‌روز شاهد افول تیم هستیم. وی ادامه داد: البته ما همواره چند مصدوم به دلیل حضور در بازی‌های تیم ملی داریم، اما این دلیل نمی‌شود که نتیجه نگیریم. در جلسه هیأت‌مدیره هفته جاری تمامی موضوعات را مطرح خواهیم کرد و نتیجه را به اطلاع عموم مردم می‌رسانیم. مدیرعامل استقلال درباره صحت وجود نامه‌ای منتسب به او درباره وضعیت امیر قلعه‌نویی، تصریح کرد: هیچ نامه‌ای وجود ندارد اما ما می‌خواهیم صحبت کنیم تا آسیب‌شناسی انجام شود. من از اول فصل نکات زیادی را جمع‌آوری کرده‌ام که در این جلسه به اطلاع اعضا خواهم رساند. او درباره تغییر در هیأت‌مدیره استقلال اظهار کرد: آقای صاحب‌پناه به یک مسافرت بلند‌مدت می‌روند و در اولین جلسه هیأت‌مدیره آقای نجف‌نژاد به جای ایشان رئیس هیأت‌مدیره خواهند شد. آقای نجف‌نژاد در گذشته هم در این پست حضور داشته و از اعضای کنونی هیأت‌مدیره ما هستند. افشارزاده درباره وضعیت پرداختی‌های باشگاه به بازیکنان و کادر فنی افزود: ما پیش از آغاز سال جدید مبالغی را به اعضای کادر فنی به‌جز قلعه‌نویی و تعدادی از بازیکنان پرداخت کردیم که طی چند روز آینده این رقم‌ها را اعلام خواهیم کرد.
داستان نامه مشکوک افشارزاده به قلعه‌نویی
برخلاف اینکه مدیرعامل استقلال مدعی شد هیچ نامه‌ای به قلعه‌نویی نداده است اما 2 روز قبل افشارزاده یک نامه کاملا احساسی به سرمربی تیمش نوشت و مدعی شد به‌عنوان کسی که 50 سال در این ورزش حضور دارد خیلی چیزها را بیشتر از سرمربی جوان تیمش دیده است. او که همواره به مرد سازشکار مشهور بود در این فصل برای نخستین‌بار برای حمایت از قلعه‌نویی با چند نفر دچار بحث شد و در این نامه اشاره‌ای به این موضوع شده است. از دست دادن ملی‌پوش‌ها و دعواهایی که قلعه‌نویی بی‌جهت به راه انداخت از دیگر مضامین این نامه است که شاید در آینده نه‌چندان دور جزئیات آن منتشر شود. شاید این نامه حسن‌ختامی باشد بر همکاری این دو در مجموعه استقلال.
 


Page Generated in 0/0086 sec