printlogo


کد خبر: 136822تاریخ: 1394/1/31 00:00
اخبار

طرح سؤال از وزیر ورزش در مجلس
سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی از طرح سوال جمعی از نمایندگان از وزیر ورزش درباره حضور نمایندگان در فدراسیون‌های ورزشی خبر داد. سیدهادی حسینی اظهار کرد: آقای گودرزی اخیرا درباره حضور نمایندگان در فدراسیون‌ها مطلبی گفته بود و این موضوع را مطرح کرده بود که 156 نماینده در فدراسیون‌های ورزشی مسؤولیت دارند که اگر جایشان را به جوان‌ها بدهند، بخشی از مشکلات بیکاری حل می‌شود. سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی افزود: در همین رابطه جمعی از نمایندگان سوالی را از وزیر ورزش و جوانان مطرح کردند و این سوال تقدیم هیات‌رئیسه شده تا در نوبت بررسی قرار گیرد. وی خاطرنشان کرد: اگر آقای گودرزی مدعی است این حرف را نزده، باید رسما این موضوع را تکذیب و از نمایندگان عذرخواهی کند.

خبری از پاداش به قهرمانان کشتی نیست!
در آیین‌نامه پاداش قهرمانان ورزشی ایران جایی برای افتخارآفرینان کشتی در رقابت‌های جام‌جهانی آمریکا وجود ندارد! به گزارش ایسنا، هنوز چند روزی از بازگشت کشتی‌گیران ایران و قهرمانی آنها در رقابت‌های جام‌جهانی کشتی آزاد در آمریکا نگذشته که این قهرمانان باید با واقعیتی تلخ روبه‌رو شوند؛ واقعیتی که خستگی این رقابت‌های دشوار را بر تن آنها می‌گذارد و می‌تواند سبب کم‌رنگ شدن انگیزه‌ آنها برای رویدادهای بعدی باشد. طبق این آیین‌نامه، جلوی نام جام‌جهانی لس‌آنجلس و در بخش پاداش، کلمه «تعلق نمی‌گیرد» ثبت شده و این در حالی است که معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در زمان بازگشت تیم‌ملی در فرودگاه اعلام کرد «قهرمانان کشتی طبق آیین‌نامه پاداش می‌گیرند.» اینکه یک ورزشکار دیگر باید به چه سطحی از موفقیت دست پیدا کند تا به او پاداش تعلق گیرد، سوالی است که براساس این آیین‌نامه مطرح می‌شود. آیا قهرمانی در رقابت‌های کشتی آزاد در خاک آمریکا و پیروزی برابر کشور میزبان دلیلی برای دادن پاداش نمی‌شود؛ رقابت‌هایی که مردم را خوشحال کرد و حتی پیام مقام معظم رهبری را هم در پی داشت. درست حدود 15 ماه مانده تا بازی‌های المپیک 2016 ریو و 5 ماه دیگر که کشتی‌گیران باید سهمیه‌های المپیک را کسب کنند این بی‌توجهی می‌تواند سبب لطمه خوردن ورزش اول ایران شود که البته شاید این اصطلاح «ورزش اول» تنها در لفظ درست است تا در عمل. درست در روزهایی که در المپیک ریو به دنبال مدال‌های کشتی خواهیم بود تا کاروان ایران دست خالی از مهم‌ترین رویداد ورزشی جهان بازنگردد، به پرافتخارترین ورزش ایران بی‌توجهی شد. دادن حواله خودرو به اعضای تیم‌ملی فوتبال برای حضور در جام‌جهانی و اعضای تیم‌ملی والیبال برای کسب رتبه چهارمی در لیگ جهانی این سوال را در ذهن مطرح می‌کند که افتخار‌آفرینان کشتی در کجای ورزش ایران قرار دارند و چرا ضوابط و آیین‌نامه شامل حال برخی رشته‌ها می‌شود و شامل حال برخی‌ دیگر، نه.

امشب، ستاره‌های فوتبال علیه فقر
یازدهمین دیدار از سری برنامه فوتبال علیه فقر امشب (دوشنبه) با حضور جمع کثیری از ستارگان فوتبال برگزار خواهد شد. برنامه فوتبال علیه فقر قرار است امشب با برگزاری دیداری دوستانه بین یاران رونالدو و یاران زیدان ادامه یابد. ستارگان زیادی از جمله لوئیس فیگو، فابیو کاناوارو و دیدیه دروگبا آخرین افرادی بودند که دعوت رونالدو و زیدان را قبول کردند تا در این دیدار به میدان بروند. دیدار یاران رونالدو و یاران زیدان قرار است در ورزشگاه اصلی سوییس برگزار شود و ستارگان فوتبال جهان نیز از علاقه‌مندان دعوت کردند تا ورزشگاه را پر کنند. لوئیس فیگو، برنده توپ طلای فوتبال جهان در سال 2000 خیلی مشتاق است در این پروژه خیریه به میدان برود: «از همه علاقه‌مندان به فوتبال می‌خواهم به ورزشگاه وانکدورف بیایند و از نزدیک این دیدار خیریه را تماشا کنند. دیدن سکوهای ورزشگاه که پر از تماشاگر شده خیلی لذتبخش است و می‌توانیم یک بار دیگر جشن بگیریم و با فوتبال به جنگ فقر برویم».

نکونام در آستانه سقوط به دسته 3
اوساسونا که جواد نکونام را در اختیار دارد در ادامه روند ناکامی‌های خود باخت دیگری را تجربه کرد تا خطر سقوط به لیگ 3 اسپانیا را حس کند. اوساسونا در چارچوب هفته سی‌وچهارم لیگ 2 اسپانیا به مصاف پنفرادینا رفت و با یک گل بازی را واگذار کرد. در این دیدار نکونام 90 دقیقه در میدان حضور داشت اما نتوانست مانع باخت تیمش شود. اوساسونا در جدول لیگ 2 اسپانیا با 33 امتیاز در مکان هجدهم دیده می‌شود و با تیم انتهای جدول تنها 2 امتیاز اختلاف دارد.


Page Generated in 0/0061 sec