printlogo


کد خبر: 137128تاریخ: 1394/2/6 00:00
انتخاب رئیس اتاق بازرگانی پایتخت فقط با یک کاندیدا
کاندیدای دولت رئیس اتاق تهران!

گروه اقتصادی: در نخستین نشست هیات نمایندگان دور هشتم اتاق بازرگانی‌‌‌‌‌‌، صنایع، معادن و کشاورزی تهران که با حضور منتخبان و اعضای جدید هیأت نمایندگان این اتاق در ساختمان خیابان وزرا تشکیل شد، 55 عضو حاضر در این نشست به انتخاب ترکیب هیات‌رئیسه پرداختند. نکته باریک‌تر از مو در این میان اما اینکه یحیی آل‌اسحاق، رئیس دو دور قبل اتاق تهران، کاندیدای ریاست نشد. به‌واقع آل‌اسحاق هم مانند محمد نهاوندیان عمل کرد. او و نهاوندیان هر دو پیروز انتخابات دور هفتم اتاق تهران بودند که در آن دوره نیز نهاوندیان کاندیدای ریاست اتاق تهران نشد، چراکه در انتظار ردای ریاست اتاق ایران بود و همین‌گونه هم شد اگرچه ناچار شد در 2 سال مانده به پایان ریاست خود برای حضور در دولت روحانی و قبول ریاست دفتر رئیس‌جمهوری و سرپرستی نهاد، از اتاق ایران برود. آل‌اسحاق هم بر این سبیل می‌رود و دارد خود را برای ریاست اتاق بازرگانی‌‌‌‌‌‌، صنایع، معادن و کشاورزی ایران آماده می‌کند. البته باید تا خردادماه صبر کرد و دید یحیی آل‌اسحاق، رئیس دو دور قبل اتاق تهران در مصاف با رقبای خود از دیگر شهرستان‌ها چه خواهد کرد.
خوانساری؛ رئیس اتاق تهران
به هر حال در نخستین نشست هیات نمایندگان دور هشتم اتاق تهران که دستور جلسه آن انتخاب هیات رئیسه اتاق بود، در نخستین رأی‌گیری این نشست، مسعود خوانساری که در سال 92 درهنگام انتخابات اتاق ایران به‌عنوان کاندیدای مدنظر دولت به حساب ‌می‌آمد، با کسب 51 رأی از 54 رأی به گلدان ریخته شده به عنوان رئیس اتاق بازرگانی‌‌‌‌‌‌، صنایع، معادن و کشاورزی تهران تا 4 سال آینده انتخاب شد. یحیی آل‌اسحاق هم نخستین فردی بود که رأی خود را به صندوق این انتخاب انداخت. پس از انتخاب مسعود خوانساری به‌عنوان رئیس اتاق، مهدی جهانگیری و علا میرمحمدصادقی به‌عنوان 2 نایب‌رئیس، سیدحامد واحدی به‌عنوان خزانه‌دار و سیده فاطمه مقیمی هم به‌عنوان منشی هیات‌رئیسه انتخاب شدند. در ادامه این جلسه یحیی آل‌اسحاق، رئیس دوره هفتم اتاق با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام «دولت و ملت، همدلی و همزبانی»، گفت: با توجه به اتفاقاتی که در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی رخ داده بسترهای مناسب برای حضور جدی بخش خصوصی در عرصه اقتصاد کشور و به دست گرفتن حوزه‌های مختلف اقتصادی فراهم شده است. وی همراهی و تعامل اتاق بازرگانی و دولت در دوره جدید را به فال نیک گرفت و تصریح کرد قوام و شکل‌گیری این تعامل در راستای شعار امسال می‌تواند پیشرفت و توسعه در بخش‌های مختلف اقتصادی را تسریع بخشد. آل‌اسحاق از حمایت کامل خود به‌عنوان عضوی از هیات نمایندگان دوره هشتم از هیات‌رئیسه و بدنه اتاق بازرگانی در 4 سال آتی خبر داد.
زمینه‌سازی برای ورود سرمایه‌گذاران خارجی
همچنین مسعود خوانساری، رئیس جدید اتاق تهران ضمن قدردانی از اعضای هیات نمایندگان خطاب به آنان گفت: امیدواریم بتوانیم آرای شما را پاس بداریم و در 4سال آینده برای ارتقای بخش خصوصی تلاش کنیم. خوانساری اضافه کرد: موفقیت‌های اتاق، جز با کفایت و ریاست آقای آل‌اسحاق میسر نمی‌شد و ایشان با بردباری این نهاد را اداره کردند. به نحوی که رئیس اتاق در دوره هفتم، اجازه اظهارنظر به همگان را داد و اجازه داد هر فکر و نظری بیان شود. وی به ماموریت اتاق تهران در دوره آتی اشاره کرد و گفت: اتاق در دوره آینده تلاش می‌کند صدای بخش خصوصی را رساتر به ارکان نظام برساند. خوانساری در ادامه به این نکته اشاره کرد که همه ارکان نظام بر این باور هستند نجات اقتصاد ایران باید توسط بخش خصوصی صورت گیرد و اگر در 35 سال گذشته، اقتصاد ایران با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو بوده به این دلیل است که به بخش خصوصی کمتر بها داده شده است. خوانساری سپس به تفاهم لوزان اشاره کرد و با بیان اینکه به دنبال این اتفاق، امید تازه‌ای پیش روی بخش خصوصی باز شده است، به مسؤولیت‌های تازه اتاق بازرگانی در این دوره اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین اقدامات و برنامه‌های اتاق تهران در دوره هشتم را می‌توان در قالب 3 برنامه گنجاند؛ نخست آنکه دولت و بخش خصوصی در همکاری با یکدیگر راه خروج اقتصاد کشور از رکود را پیگیری کنند، همچنین به رشد اقتصادی مثبت در سال 94 دست یابیم و سرانجام آنکه پس از سالیان دراز بتوانیم به بازارهای جهانی دسترسی پیدا کنیم. درادامه این نشست، علا میرمحمدصادقی در کسوت نایب رئیس اتاق تهران و نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه دوره مبارزات انتخاباتی به پایان رسیده است، گفت: اکنون باید دست دوستی و برادری به یکدیگر بدهیم تا بار سنگینی که برعهده اتاق است، به سلامت به منزل برسد.
 


Page Generated in 0/0098 sec