printlogo


کد خبر: 137414تاریخ: 1394/2/9 00:00
چهارگوشه

هلاکت احتمالی البغدادی
در بیمارستان‌های اسرائیلی
پایگاه خبری 24 امارات، سه‌شنبه در خبری از هلاکت ابوبکر البغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش در بیمارستان رژیم صهیونیست در جولان اشغالی خبر داد. این پایگاه خبری افزود: البغدادی به دلیل جراحات وارده در ماه مارس گذشته به بیمارستانی در منطقه جولان اشغالی جهت مداوا توسط پزشکان صهیونیست منتقل شده و در آنجا به دلیل شدت جراحات به هلاکت رسیده است. براساس این گزارش، درگیری و اختلاف بین فرماندهان مدعی گروه تروریستی داعش بر سر جانشینی البغدادی
بالا گرفته است.

دستگیری کشیش کودک‌آزار ایتالیایی
یک کشیش کلیسای کاتولیک در شمال ایتالیا، روز جمعه به اتهام کودک‌آزاری دستگیر شد. ماسیمو یوکولانو، کشیش کلیسای کاتولیک در شهر ورچلی، پسران نوجوان را با وعده‌هایی در پیام‌های متنی و شبکه‌های اجتماعی واتس‌آپ و فیس‌بوک و همچنین ارائه هدایایی اغوا می‌کرد و مورد آزار جنسی قرار می‌داد. به گفته اسقف اعظم ورچلی، فعالیت یوکولانو در کلیسا به حالت تعلیق درآمده است. به گفته جیان پیرو میلانو، دادستان کل واتیکان، واتیکان افزایش جرم و جنایت از جمله قاچاق مواد مخدر، پورنوگرافی کودکان و پولشویی را تجربه می‌کند. در آمریکا نیز از دهه 1950 بیش از 4 هزار کشیش با اتهام سوءاستفاده جنسی از بیش از 10 هزار کودک مواجه شده‌اند.

تنش در روابط تل‌آویو و پرتوریا
تل‌آویو به‌تازگی از اعطای ویزا به وزیر آموزش عالی آفریقای جنوبی که به مخالفت با رژیم صهیونیستی معروف است، خودداری کرد. این رویداد باعث افزایش خشم مردم آفریقای جنوبی علیه صهیونیست‌ها شده و جوانان وابسته به حزب کمونیست آفریقای جنوبی، شنبه خواهان اخراج سفیر اسرائیل از پرتوریا و تحریم موسسات آموزشی اسرائیلی شدند. حزب کمونیست آفریقای جنوبی در بیانیه‌ای، مخالفت تل‌آویو با سفر این وزیر آفریقای جنوبی به اراضی فلسطین را اهانت به حکومت و ملت این کشور توصیف کرده است.

تمدید مقررات حکومت نظامی در سینا
رئیس‌جمهوری مصر اعلام کرد مقررات حکومت نظامی در برخی مناطق صحرای سینا برای 3 ماه دیگر تمدید می‌شود. در بیانیه ریاست‌جمهوری مصر آمده است، عبدالفتاح السیسی علاوه بر این تصمیم گرفته برخی وظایف رئیس‌جمهوری را در ارتباط با وضعیت فوق‌العاده که در قانون به آن اشاره شده است، به ابراهیم محلب، نخست‌وزیر مصر واگذار کند. ارتش مصر همچنین 6 عضو تندرو که 3 تن آنها جزو سرکردگان گروه انصار بیت‌المقدس بودند را در یک عملیات نظامی در روستای الشلاق در جنوب شیخ زوید
دستگیر کرد.

نبرد ارتش سوریه در جسر الشغور
نبرد شدید نیروهای ارتش سوریه و مقاومت مردمی با گروه‌های تکفیری در اطراف شهر جسر الشغور در استان ادلب سوریه همچنان ادامه دارد.
به گزارش رسانه‌های سوریه، ارتش، دیروز مواضع گروه‌های تکفیری را در شهر جسر الشغور و مناطق دیگری از استان ادلب هدف عملیات آتشباری قرار داد و همزمان یگان‌هایی از نیروهای ارتش و مقاومت از محورهای شرقی و جنوبی به سمت جسرالشغور پیشروی کردند. جسر الشغور در نزدیکی دریای مدیترانه خط ارتباطی مناطق ساحلی سوریه با استان‌های ادلب و حلب به شمار می‌رود و از این رو اهمیت راهبردی دارد.

سازمان ملل، اسرائیل را متهم کرد
دبیرکل سازمان ملل در نامه‌ای سرگشاده به شورای امنیت با اشاره به پیامدهای جنگ غزه در تابستان گذشته ضمن ابراز تاسف نسبت به کشته شدن دست‌کم 44 فلسطینی و زخمی شدن 227 تن دیگر در حملات اسرائیل به 7 مدرسه تحت نظارت سازمان ملل برای غیرنظامیان فلسطینی در غزه اعلام کرد پایگاه‌های وابسته به سازمان ملل حرمت دارند و نباید مورد هدف قرار بگیرند و اسرائیل را مسؤول این جنایات دانست.


Page Generated in 0/0068 sec