printlogo


کد خبر: 137702تاریخ: 1394/2/15 00:00
مزایده ملال آور مثل داربی!

روز گذشته پس از بررسی‌های فراوان، سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد صلاحیت شرکت استیل‌آذین ایرانیان تایید نشده و باشگاه پرسپولیس به این شرکت فروخته نمی‌شود. رئیس سازمان خصوصی‌سازی رسما اعلام کرد هدایتی و دوستانش شرایط لازم را برای اهلیت خرید پرسپولیس ندارند و پیشنهاد بهنام پیشرو هم به‌خاطر دیر واریز شدن مبلغ شرکت در مزایده رد شده است: «با توجه به اینکه شرکت استیل‌آذین سهامدارانی را معرفی کرده بود و از طرف هیات واگذاری یکی از موارد صلاحیت آنها تایید نشد، آنها برنده مزایده نمی‌شوند. بهنام پیشرو هم مبلغ واریزی را در زمان مقرر به حساب سازمان خصوصی‌سازی نریخت و به همین دلیل نمی‌تواند در مزایده شرکت کند». با این شرایط، برای فروش پرسپولیس هم مثل استقلال باید منتظر مزایده جدیدی باشیم. مشخص نیست افرادی که در این مرحله رد صلاحیت شده‌اند می‌توانند در مزایده بعدی شرکت کنند یا داستان «هدایتی- پرسپولیس» همین‌جا تمام شده است. علی پوری‌حسینی پس از نتیجه مزایده سوم باشگاه پرسپولیس در نشست خبری اعلام کرد: پس از اتمام مزایده سوم و اینکه کسی پیروز نشد مزایده چهارم برگزار می‌شود. وی در پاسخ به این سوال که آیا استیل‌آذین می‌تواند در مزایده بعدی شرکت کند، گفت: استیل‌آذین با برطرف کردن نقصی که باعث رد اهلیت شد می‌تواند به مزایده بازگردد. رئیس سازمان خصوصی‌‌سازی افزود:‌ شرکت شرایکو که خواهان خرید استقلال بود هم می‌تواند بار دیگر در مزایده شرکت کند. در این مزایده همه چیز از صفر شروع می‌شود و شرایکو هم اعلام کرده حاضر است نقدی استقلال را بگیرد. پوری‌حسینی درباره اینکه چه راهکارهایی برای جلوگیری از پاکت‌های پوچ دارند، گفت: در مزایده قبلی هیچ پیشنهادی پوچ نبود و همه پاکت‌ها پر بود اما برخی شرکت‌ها به دلیل اینکه از شرایط مزایده اطلاع نداشتند و برخی هم به دلیل اینکه پولشان را از خارج وارد می‌کردند و دیر به حساب‌ها آمد نتوانستند شرایط لازم را کسب کنند که این شرکت‌ها می‌توانند در مزایده چهارم حاضر شوند. وی درباره اینکه چند مزایده می‌توانند برگزار کنند، تصریح کرد: قانون محدودیتی مشخص نکرده است. ما می‌خواستیم مزایده پس از پایان فصل برگزار شود تا نتیجه آن تأثیری روی داربی نگذارد. با توجه به اینکه 25 اردیبهشت داربی است 29 اردیبهشت مزایده را برگزار می‌کنیم خوشبختانه طلسم رسیدن پیشنهاد در مزایده‌ها شکسته شد و متقاضیان سپرده واریز کردند با این شرایط بعید می‌دانم مزایده چهارم برنده‌ای نداشته باشد. رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره اینکه آیا پیشنهاد مهم است یا داشتن اهلیت، عنوان کرد: اولین موضوعی که اهمیت دارد پیشنهاد بالاتر است، وقتی پیشنهادها مشخص شد ما از اولین پیشنهاد اهلیت را بررسی می‌کنیم و اگر اهلیت نفر اولی که بالاترین پیشنهاد را داده تایید نشد اهلیت نفر دوم را بررسی می‌کنیم. پوری‌حسینی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا مبلغ مزایده تغییر کرده است، گفت: مبلغ مزایده هیچ تغییری نکرده و مزایده چهارم با همان شرایط مزایده سوم است فقط زمان آن تغییر کرده است. ما از افرادی که در مزایده شرکت می‌کنند برای اقساط چک و سفته دریافت می‌کنیم. پوری‌حسینی در پایان درباره اینکه متولیان فوتبال و مخصوصاً رئیس فدراسیون و نایب رئیس فدراسیون فوتبال اعتقاد دارند این مزایده نمی‌تواند به پرسپولیس و استقلال کمک کند، اظهار داشت: به نظر همه مخالفان احترام می‌گذاریم اما فکر می‌کنیم این مزایده برای کشور، ورزش و فوتبال مؤثر است و با وجود اینکه این نظرات را گوش می‌دهیم اما نظر ما ارجح است.
کفاشیان‌: خریداران سرخابی‌ها باید از جیب هزینه کنند
رئیس فدراسیون فوتبال می‌گوید تا زمانی که موضوع حق پخش و درآمدزایی سرخابی‌ها حل نشود خریداران این دو باشگاه باید از جیب هزینه کنند. علی کفاشیان که دوشنبه در محل وزارت ورزش و جوان حضور پیدا کرده بود، درباره آخرین وضعیت مزایده سرخابی‌ها اظهار کرد: تا زمانی که مشکل قانون حق پخش و درآمدزایی حل نشود، هر کسی که استقلال و پرسپولیس را بخرد، باید از جیب هزینه کند. اگر این موارد به قانون تبدیل شود، آنگاه شاهد درآمدزایی باشگاه‌ها خواهیم بود و امیدوارم این مشکل هرچه زودتر حل شود. رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به سوالی درباره دیدگاه فدراسیون متبوعش به سرخابی‌ها اظهار کرد: دیدگاه‌ ما به استقلال و پرسپولیس حمایتی است و معتقدیم باید بودجه خوبی در اختیار آنها قرار گیرد. کفاشیان درباره حضورش در محل وزارت ورزش و جوانان نیز گفت: جلسه‌ای را با آقای مناف هاشمی (معاون مالی وزارت ورزش و جوانان) داشتم و خوشبختانه امروز در یک طبقه بالاتر از وزارت ورزش و جوانان حضور پیدا کردم و خوشحالم که توانستم به یک طبق بالاتر بیایم. او درباره آخرین شرایط حضور نکونام روی نیمکت تیم ملی به عنوان دستیار کی‌روش نیز گفت: جواد نکونام هنوز فوتبال بازی می‌کند و اگر کی‌روش می‌خواهد او را به عنوان دستیار معرفی کند، باید ابتدا این مساله به خود این بازیکن گفته شود و پس از آن این مطلب با فدراسیون در میان گذاشته شود تا در صورت مهیا بودن شرایط نکونام فعالیتش را آغاز کند. کفاشیان در پاسخ به سوالی درباره وضعیت حق پخش تلویزیونی دیدارهای لیگ برتر و اینکه آیا تا پایان این فصل اقدامی در این زمینه صورت خواهد گرفت نیز گفت: باید تکلیف باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال و البته سایر باشگاه‌های لیگ برتری درباره حق پخش تلویزیونی مشخص شود. تا مساله حق پخش حل نشود شاهد برداشته شدن گام مثبتی در فوتبال نخواهیم بود. او خاطرنشان کرد: دولت و مجلس باید هم و غم‌شان را روی حل کردن مشکل حق پخش بگذارند. امروز نیز جلسه‌ای در این باره  برگزار و پیشنهادات خود را مطرح می‌کنیم. درباره لیگ برتر امسال اگر به نتیجه نرسیم نباید فراموش کنیم که باز هم لیگ آغاز خواهد شد.
عابدینی: اراده‌ای می‌خواهد سرخابی‌ها دولتی بمانند
مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس که به نوعی از حامیان حسین هدایتی برای خرید این باشگاه است، با انتقاد از تایید نشدن اهلیت مالک شرکت استیل‌آذین گفت: اراده‌ای وجود دارد که می‌خواهد سرخابی‌ها را دولتی نگه دارد. امیر عابدینی پس از روشن شدن نتیجه مزایده سوم پرسپولیس با گلایه شدید از برنده نشدن شرکت استیل‌آذین گفت: منتظرم ببینم چرا سیستم، صلاحیت ما را تایید نکرده است. باید مدارک را ببینم تا ریز مطالب را بگویم. شرکت استیل‌آذین بدهی ندارد و آقایان می‌گویند هدایتی در شرکتی دیگر بدهکار بانکی است. ما 5 ماه پیش یک ماشین از سازمان خصوصی‌سازی گرفتیم اما نگفتند شما بدهکارید اما الان این حرف را می‌زنند. او افزود: کسی متخلف است که وقتی پول می‌گیرد با لابی و رانت از بانک این پول را گرفته باشد اما اگر وثیقه گذاشته باشید و پرداخت‌هایتان را هم انجام داده باشید، مشکل خاصی وجود ندارد. در حال حاضر یک اختلاف با بانک وجود دارد که می‌شد با یک اغماض آن را ندیده گرفت. صحبت روی خصوصی‌سازی نیست. صحبت من این است که این سه نفری که اهلیت را تایید نکرده‌اند باید اقناع کنیم و این کار را هم خواهیم کرد. عابدینی افزود: می‌توانیم ثابت کنیم بدهی‌مان را پرداخت کرده‌ایم، تنها یک اختلاف با بانک وجود دارد. ما گفتیم اگر باشگاه را با سود 20 درصد و اقساط 5 ساله واگذار کنند وارد می‌شویم و این کار را هم کردیم. واقعا نگرانم؛ اگر اسناد و مدارک و صحبت‌های این کمیته سه نفره من را مجاب کند که می‌گویم دم‌تان گرم اما اگر قانع نشدم به مردم نگرانی‌هایم را می‌گویم. وی اضافه کرد: در حال حاضر اراده‌ای وجود دارد که این دو باشگاه را در اختیار دولت باقی بگذارد و این نگران‌کننده است. مردم و پیشکسوتان از حضور خریدار جدید پرسپولیس یعنی شرکت استیل‌آذین خوشحال بودند و به شعف آمدند اما الان می‌بینیم که اهلیت را تایید نمی‌کنند و توجه ندارند که فوتبال و ورزش می‌توانند هنجارسازی کنند.


Page Generated in 0/0059 sec