printlogo


کد خبر: 137950تاریخ: 1394/2/20 00:00
بمباران یک شبکه تلویزیونی، موشکباران مناطق مسکونی صعده و...
نهایت وحشیگری آل‌سعود

گروه بین‌الملل: در چهل‌وسومین روز از تجاوز وحشیانه آل‌سعود و شرکای عربی- صهیونیستی‌شان، جنگنده‌های عربستان با زیرپا گذاشتن همه اصول انسانی و قواعد بین‌المللی به ساختمان شبکه تلویزیونی یمن الیوم که در حال پخش زنده بود، حمله کردند. فیلم مربوط به بمباران ساختمان این تلویزیون سراسری وابسته به علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهوری سابق این کشور توسط سعودی‌ها به سرعت در شبکه‌های اجتماعی پخش شده است.(تصویر بالا) در فیلم یاد شده صدای انفجار شدید و تخریب بخش‌هایی از ساختمان این شبکه همراه با فرار مجری و میهمان از استودیوی تلویزیون یمن الیوم هنگام بمباران شدید آن توسط جنگنده‌های عربستانی به وضوح مشاهده می‌شود. این در حالی است که ائتلاف تحت رهبری محمد بن سلمان، وزیر دفاع و پسر جنایتکار شاه سعودی به شکلی جنون‌آسا به بمباران و موشکباران چندین منطقه مسکونی در استان صعده پرداخته است. تنها مناطق مسکونی و اردوگاه‌های مرزی در مرز مشترک یمن و عربستان مورد اصابت بیش از 100 موشک عربستان قرار گرفته‌اند. از طرف دیگر نیروهای گارد مرزی عربستان منطقه «البقع» واقع در استان صعده را با 160 موشک هدف قرار دادند. همچنین جنگنده‌های بیگانه از ساعات اولیه بامداد جمعه تا ظهر شنبه با 16 حمله مناطق مختلف استان صعده را بمباران کردند. خبرنگار المیادین گزارش داد به دلیل محاصره صعده و قطع ارتباط با بیرون آمار دقیقی از تعداد شهدای حملات عربستان در دست نیست. اما در آخرین اقدام ضدبشری، جنگنده‌های سعودی برای جلوگیری از رسیدن کمک‌های انسانی به یمن بار دیگر فرودگاه بین‌المللی این شهر را بمباران کردند. بنا بر اعلام هواپیمایی یمن، قرار بود 2 فروند هواپیمای صلیب سرخ و تعدادی از پزشکان بدون مرز شنبه از طریق فرودگاه بین‌المللی وارد صنعا شوند.
واکنش هیأت علمای یمن به جنایات سعودی
از زمان آغاز تجاوز نظامی عربستان به یمن، تاکنون بیش از 3 هزار و 500 نفر از مردم این کشور کشته شده‌اند. میان قربانیان 503 کودک زیر 15 سال و 218 زن دیده می‌شود. از سوی دیگر تعداد مجروحان 6271 نفر بوده که از این میان 1002 نفر کودک زیر 15 سال و 725 نفر زن بوده‌اند. در مواجهه با چنین جنایت‌هایی هیات علمای یمن خواستار توقف بی‌قید و شرط حملات عربستان شد. عبدالسلام الوجیه، دبیرکل هیات علمای یمن تأکید کرد که ملت یمن در برابر تجاوز عربستان‌سعودی از شرف، آبرو و کرامت خود دفاع خواهد کرد و حملات علیه یمن باید بدون قید و شرط متوقف شود.
آتش‌بس 5 روزه از روی ترس
در همین حال وزیر خارجه عربستان‌سعودی در کنفرانس خبری مشترک با جان کری، وزیر خارجه آمریکا مدعی شد آتش‌بس در یمن روز 22 اردیبهشت اجرایی می‌‌شود. به گزارش اسکای‌نیوز، عادل الجبیر اعلام کرد آتش‌بس در روز یادشده ساعت ۲۳ به‌وقت محلی و به‌مدت 5 روز اجرایی خواهد شد و مدعی شد موفقیت این آتش‌بس در گرو عملکرد حوثی‌ها خواهد بود. اما کارشناسان معتقدند این تنها حربه‌ای از طرف واشنگتن و ریاض است تا سعودی‌ها فرصت کنند از زیر حملات متقابل حوثی‌ها و قبایل مرزی یمنی به پایگاه‌ها و شهرهای عمق خاک عربستان نجات پیدا کنند.  
هلاکت فرمانده گشت در ریاض
نشانه بارز پریشانی آل‌سعود از ناامنی عربستان بر اثر جنگ یمن، هلاکت یکی از فرماندهان یگان گشتی ریاض، پایتخت عربستان است.
به گزارش «واس» خبرگزاری رسمی عربستان، شامگاه جمعه گذشته مهاجمان ناشناس به گروهی از نیروهای پلیس هنگام گشت‌زنی در منطقه‌ای در جنوب ریاض آتش گشودند که در اثر آن ماجد عز الغامدی، فرمانده گشت کشته شد. این حملات به‌رغم دستور ویژه محمد بن نایف، ولیعهد و وزیر کشور برای تقویت تدابیر امنیتی در امتداد مرزهای سعودی و در تاسیسات نفتی صورت می‌گیرد، به نظر می‌رسد دنباله حملات تلافی‌جویانه انقلابیون و قبائل یمنی به پایگاه‌های داخل خاک عربستان باشد.
حملات جدید در خاک عربستان
قبایل یمن مراکز نظامی جدیدی را در داخل خاک عربستان به کنترل خود درآوردند. شبکه المیادین گزارش داد قبایل یمنی در ادامه پیشروی‌های خود در داخل خاک عربستان مراکز نظامی دیگری را به کنترل خود درآوردند.


Page Generated in 0/0106 sec