printlogo


کد خبر: 138035تاریخ: 1394/2/21 00:00
منطقه

آمادگی ایران برای انتقال فوری مجروحان یمنی به کشور
حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و والری آموس، معاون انسان‌دوستانه و هماهنگ‌کننده کمک‌های اضطراری دبیرکل سازمان ملل دیروز درباره عملیات امدادرسانی و ارسال کمک‌های فوری انسان‌دوستانه به مردم مظلوم و بی‌دفاع یمن گفت‌وگو کردند. به گزارش تسنیم، امیرعبداللهیان طی تماس تلفنی با آموس، ضمن انتقاد شدید از تداوم حملات عربستان به یمن، حملات به تأسیسات و اهداف غیرنظامی طی 2 روز گذشته در استان‌های صعده و عمران و تخریب فرودگاه‌هایی که به‌منظور عملیات امدادرسانی صلیب سرخ و نهادهای امدادرسانی بین‌المللی آماده شده بود را نقض فاحش مقررات بین‌المللی و حقوق بشر دانست.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد اسماعیل ولد الشیخ احمد، نماینده دبیرکل در امور یمن سریعاً وارد این کشور شده و نسبت به توقف حملات و جلوگیری از تشدید فاجعه انسانی اقدام کند.
معاون وزیر امور خارجه کشورمان تأکید کرد: ایران آمادگی دارد در هماهنگی کامل با برنامه امدادرسانی ملل متحد، اقدامات زیر را انجام دهد:
1- ارسال فوری کشتی‌های سوخت و فرآورده‌های نفتی به بنادر مختلف یمن
2- اعزام تیم‌های پزشکی و احداث 3 بیمارستان صحرایی در صنعا، عدن و صعده و استان‌های موردنظر سازمان ملل متحد
3- ارسال فوری محموله‌های امدادرسانی و غذایی از طریق هوایی به جیبوتی یا به‌طور مستقیم به یمن
4- اختصاص 2 فروند هواپیمای ترابری و 3 فروند کشتی ترابری برای سرعت بخشیدن به برنامه امدادرسانی سازمان ملل متحد و انتقال بسته‌های دارویی و غذایی از طریق جیبوتی به یمن
وی همچنین آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای انتقال فوری مجروحان یمنی به ایران به اطلاع معاون هماهنگ‌کننده کمک‌های اضطراری دبیرکل سازمان ملل رساند.

فؤاد معصوم: کمک‌های ایران دخالت در امور عراق نیست
«فؤاد معصوم» رئیس‌جمهور عراق در آستانه سفر به ایران گفت: «کمک‌های نظامی ایران در نبرد با گروه داعش به معنای مداخله در امور عراق نیست». به گزارش تسنیم، معصوم افزود: «من در جریان سفرم به ایران دیدگاهم را از روابط ایران و عراق در شرایط کنونی و آینده مطرح خواهم کرد». وی با تأکید بر ضرورت گسترش روابط تهران و بغداد اعلام کرد در دیدارش از ایران، با مقامات این کشور درباره بسیاری از مسائل بویژه مسائل مربوط به ایران، عراق و منطقه رایزنی و تبادل‌نظر خواهد کرد. رئیس‌جمهور عراق در ادامه تصریح کرد: در پرتو روابط موجود بین این دو کشور، ایران به عراق کمک نظامی کرده است. قدرت یافتن داعش در عراق تهدیدی برای ایران و کشورهای همسایه عراق مثل سوریه، اردن، عربستان‌سعودی و کویت و یک تهدید فرامنطقه‌ای خواهد شد.
 


Page Generated in 0/0058 sec