printlogo


کد خبر: 138038تاریخ: 1394/2/21 00:00
اخبار

ارائه پیشنهاد کاهش قیمت سی‌ان‌جی
رئیس هیأت‌مدیره انجمن صنفی سی‌ان‌جی اعلام کرد که این انجمن پیشنهاد کاهش قیمت سی‌ان‌جی را به شورای اقتصاد ارائه داده است. اردشیر دادرس در این‌باره به تسنیم گفت: پیشنهاد این انجمن کاهش 10 تا 15 درصدی قیمت هر کیلو گاز طبیعی است. دادرس با بیان اینکه در صورت پذیرش این پیشنهاد قیمت هر کیلو سی‌ان‌جی از 600 تومان به 500 تومان کاهش می‌یابد، افزود: وزارت نفت هم با کاهش قیمت گاز طبیعی موافق است. وی با اشاره به اینکه قیمت سی‌ان‌جی در ایران نسبت به قیمت دیگر فرآورده‌های نفتی و سی‌ان‌جی در جهان گران‌تر است، ادامه داد: قیمت سی‌ان‌جی ایران 100 درصد گران‌تر از نرخ این سوخت در جهان است. به‌گفته وی، هم‌اکنون قیمت گاز طبیعی در ایران 60 درصد قیمت بنزین است در حالی‌که نسبت نرخ سی‌ان‌جی به بنزین باید 20 تا 30 درصد باشد، ضمن اینکه سهم کمتر از 4درصدی سی‌ان‌جی در سبد سوخت کشور نشان‌دهنده رقم بالای نرخ عرضه این گاز است.
حذف ارز مبادله‌ای کالاهای مصرفی‌
مدیر‌کل مقررات صادرات و واردات با بیان اینکه اختصاص ارز مبادله‌ای به برخی کالاهای مصرفی اشتباه است، گفت: ارز اختصاصی این کالا‌ها مورد بازنگری قرار می‌گیرد تا دوباره براساس سیاست حمایت از تولید داخل و مصالح مصرف‌کننده تعیین شود. سیدعباس حسینی در گفت‌و‌گو با تسنیم، افزود: این بازنگری برای ساماندهی و ایجاد تناسب بین کالاهای مصرفی و سرمایه‌ای و واسطه‌ای است. حسینی ادامه داد: بر این اساس اگر کالای مصرفی برای واردات، ارز مبادله‌ای دریافت می‌کند به واردات کالای واسطه‌ای آن نیز که در صنایع داخلی کاربرد دارد ارز مبادله‌ای داده می‌شود. وی با بیان اینکه اولویت دولت در سال جاری اختصاص ارز به واردات مواد اولیه تولید و کالاهای سرمایه‌ای است، تصریح کرد: در سال جاری ‌حقوق گمرکی کالا‌های لوکس 75 درصد و کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای به‌صورت حداقلی تعیین شد. وی اضافه کرد:  تعرفه واردات مواد اولیه تولیدی که تولید داخل ندارند، صفر شد.
قیمت مرغ در رمضان؛ ۷۰۰۰ تومان
معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام با بیان اینکه ذخایر مرغ‌مان در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزارتن است، گفت: قیمت مرغ در ماه مبارک رمضان به اندازه‌ای که شب عید گران شد، بالا نمی‌رود. عباس والوزی در گفت‌وگو با مهر، درباره اینکه آیا احتمال افزایش قیمت این کالا به بیش از ۸ هزار تومان وجود دارد؟ اظهارداشت: قیمت این کالا در ماه مبارک رمضان به اندازه‌‌ای که در نوروز افزایش پیدا کرده بود، بالا نمی‌رود. وی افزود: در ماه رمضان با توزیع ذخایر موجود، بازار را مدیریت می‌کنیم، ضمن اینکه ذخایر مرغ منجمد شرکت پشتیبانی در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار تن است و این ذخایر برای مدیریت بازار ماه رمضان به کار گفته می‌شود. والوزی با بیان اینکه قیمت شب عید مجددا در ماه مبارک رمضان برای مرغ تکرار نخواهد شد، اضافه کرد: نمی‌توان پیش‌بینی کرد حداکثر قیمت مرغ در این ماه چقدر خواهد بود اما به بیش از ۸ تومان نخواهد رسید و قصد داریم برای قیمت ۷هزار تومان که قیمت منطقی این کالاست، برنامه‌ریزی کنیم.
تماس با 118 پولی شد
کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به‌تازگی مصوبه‌ای ابلاغ کرده که به موجب آن تماس با کدهای خدماتی غیرفوریتی مشمول دریافت هزینه می‌شود. به گزارش ایسنا، بنابر اعلام مسؤولان مخابراتی، تاکنون تماس با کدهای خدماتی سه‌رقمی رایگان بود اما به‌تازگی با ابلاغ مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تماس با کدها‌ی سه‌رقمی غیراضطراری مشمول هزینه برای تماس‌گیرنده خواهد بود و چنانچه فرد با شماره تلفن ثابت با کد‌های خدماتی تماس گرفته باشد، به اندازه تماس درون‌شهری و در صورتی که از تلفن همراه با این شماره‌ها تماس گرفته باشد، معادل هزینه تماس همراه با ثابت ملزم به پرداخت هزینه می‌شود. بدین‌ترتیب شرکت مخابرات ایران موظف می‌شود برای این تماس‌ها هزینه‌های اعلام‌شده را در قبض مشترکان اعمال و محاسبه کند. داوود زارعیان، سخنگوی شرکت مخابرات ایران  در این باره گفت: در میان کدهای خدماتی اورژانس، 110 و 118 بیشترین میزان تماس دریافتی را دارند.


Page Generated in 0/0057 sec