printlogo


کد خبر: 138041تاریخ: 1394/2/21 00:00
سرخط خبر

 آخرین موضوع بسته حقوقی ۹۴ کارگران افزایش حق مسکن ۲۰ هزار تومانی در سال جاری بود که هنوز اجرایی نشده ولی اخبار رسیده حاکی از این است که افزایش حق مسکن کارگران به دلیل تورم انتظاری دولت با صلاحدید وزیر کار از دستور خارج شده است.
 وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه‌های امنیت، محتوا، نرم‌افزار، شبکه و سخت‌افزار برای سال ۹۴ به ۳۳ درصد افزایش یافت و از 90 میلیارد تومان به 120 میلیارد تومان رسید.
  حمیدرضا سهرابی، مدیرکل دفتر مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از انعقاد قرارداد با متقاضیان دریافت تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی مسکن روستایی برای بهسازی ۱۰ هزار واحد روستایی خبر داد.
 هر سال حدود یک‌سوم از کل غذا برای مصرف انسانی که تقریبا بر 3/1 میلیارد تن بالغ می‌شود و بیش از 750 میلیارد دلار ارزش دارد، هدر می‌رود که مشکل اقتصادی بزرگی است و ایجاب می‌کند دولت‌ها تلاش کنند غذای اضافی به جای هدر رفتن به دست نیازمندان برسد.
 جعفر آهنگران، معاون شورایعالی مناطق آزاد اعلام کرد: ایجاد شهرک‌ صنعتی مشترک ایران و چین از مهم‌ترین کارهایی است که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت در منطقه آزاد جاسک اجرا می‌شود.
 در 3 ماه اول سال 2015 سامسونگ 99 میلیون گوشی در مدل‌های مختلف را روانه بازار کرده و توانسته 22 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دهد. این شرکت در 4 ماه ابتدایی سال قبل 113 میلیون گوشی روانه بازار کرده بود. در مقابل اپل در این مدت توانست 2/61 میلیون واحد گوشی عرضه کند.
 هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل ایران‌خودرو با بیان اینکه هیچ‌یک از قطعات خودروهای چینی داخلی‌سازی نشده است، گفت: در حال حاضر فقط باد لاستیک و آب رادیاتور خودروهای چینی موجود در بازار کشور ایرانی است.
 مرکز آمار ایران با تاکید بر نتایج آمارگیری از کارگاه‌های صنعتی ۱۰ نفر کارکن سال ۹۲، اعلام کرد: 2/1 میلیون نفر از مجموع شاغلان کشور در این بخش فعالیت دارند.
 حمید کارگر، رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: تاکنون به‌صورت قانونی هیچ وارداتی در حوزه فرش دستباف انجام نشده و فرش‌های خارجی موجود در بازار که البته انگشت‌شمار است قطعا به شکل غیرقانونی وارد شده است.
 محمدجواد قنبری، معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی با تاکید بر طراحی قوی و منحصربه‌فرد غرفه ایران در اکسپوی میلان گفت: غرفه ایران به‌عنوان یکی از بهترین‌ها شناخته شد.
 براساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت توقف تولید 5 مدل سواری داخلی در فروردین‌ماه امسال از جمله B90 CROSS، مگان، نیسان قشقایی، B50 (آسا)و لیفان 620  صفر شد.


Page Generated in 0/0055 sec