printlogo


کد خبر: 138074تاریخ: 1394/2/21 00:00
گزارشی از عملکرد نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا
پرسپولیس فراتر از انتظار، فولاد دلخور از بدشانسی‌ها

پرسپولیس، تراکتورسازی ‌تبریز، نفت ‌تهران و فولاد اهواز در حالی فصل پیش توانستند جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورند که در مرحله اولیه و گروهی این پیکارها نتایج و عملکرد متفاوت و ویژه‌ای را از خود به نمایش گذاشتند. مروری داریم بر عملکرد این تیم‌ها در 6 دیداری که در مرحله گروهی این رقابت‌ها از خود ارائه دادند تا در نهایت از بین این 4 تیم فقط 2 تیم بتوانند جواز حضور در مرحله دوم و حذفی این تورنمنت آسیایی را کسب کنند.
پرسپولیس، فرا‌تر از انتظار!
پرسپولیس در حالی پای در این رقابت‌ها گذاشت که در لیگ برتر شرایط خوبی نداشت و در جام حذفی هم حذف شده بود تا همه از پرسپولیس درخشان در آسیا قطع امید کنند اما تمام پیش‌بینی‌ها غلط از کار درآمد تا نتایج نسبتا خوب در اوضاع اسفناک قرمزها در  لیگ همه را از حکایت یک بام و دو هوای پرسپولیسی‌ها متعجب کند. شروع خوب و توفانی با 2 پیروزی برای پرسپولیس در حالی رقم خورد که شکست در روزهای آخر سال 93 در برابر النصر عربستان همه را تا حدودی نگران کرد اما در ادامه پرسپولیس بدون درخشان نیز بد نتیجه نگرفت تا در نهایت با کسب 4 پیروزی و 2 شکست در شرایطی که 7 گل زده و 7 گل خورده مقابل نام این تیم به ثبت رسیده بود در نهایت از گروه اول این رقابت‌ها به‌عنوان تیم دوم به مرحله بعد صعود کند. این در حالی بود که عملکرد خوب کاپیتان پرسپولیس در این جام با به ثمر رساندن 3 گل تکمیل شد تا پرسپولیس فرا‌تر از انتظار به مرحله بعد صعود کند.
نفت در آسیا هم درخشید ؛ مثل لیگ برتر!
در حالی که کمتر کسی حتی انتظار این را داشت تا شاگردان علیرضا منصوریان که با نصف شانس از پلی‌آف به مرحله اول صعود کردند، در اولین تجربه بتوانند صعود به مرحله بعد را داشته باشند، این اتفاق رخ داد و این تیم در اولین تجربه آسیایی‌اش موفق شد با کسب 8 امتیاز، به‌عنوان تیم دوم جواز حضور در مرحله حذفی را به دست آورد اما 2 پیروزی برابر الشباب، نماینده عربستان و 2 تساوی مقابل تیم فوتبال پاختاکور ازبکستان و العین امارات در نهایت کمک کرد تا نفت با 2 برد،2 تساوی و 2 شکست، طعم شیرین صعود را بچشد. در این بازی‌ها 8 گل زده و 8 گل خورده برای نفت به ثبت رسید تا این تیم در شرایطی به دور بعد صعود کند که با توجه به شرایطی که در لیگ برتر دارد، با روحیه برای کسب قهرمانی در لیگ چهاردهم کار خود را دنبال کند.
فولاد دلخور از بدشانسی‌ها
شاید اگر برخی اتفاقات از جمله مساله کارت‌های پایان خدمت جعلی چند مهره سرشناس فولاد رو نمی‌شد، این تیم در حال حاضر هم در لیگ قهرمانان صعود کرده بود و هم اینکه در لیگ برتر شرایطی به مراتب بهتر از اوضاع امروزش داشت اما همه مشکلات و بدبیاری‌ها نصیب قرمزهای اهوازی شد تا شانسی برای صعود نداشته باشند. در حالی که اصلی‌ترین مشکل فولادی‌ها در طول فصل فوتبالی این باشگاه، کمبود مهره و بازیکن بود، شاگردان دراگان اسکوچیچ با 6 امتیاز از 6 بازی با جام وداع کردند. یک پیروزی در برابر لکوموتیو، 2 تساوی برابر السد قطر و الهلال عربستان و شکست در دور برگشت مقابل نماینده قطر و عربستان در حالی این تیم را صاحب 6 امتیاز کرد که این اندوخته برای حضور درمرحله دوم کافی نبود. شاید جالب باشد بدانید فولاد با دریافت تنها 4 گل در این بازی‌ها عنوان بهترین خط دفاعی را بین نماینده‌های ایران در این رقابت‌ها به خود اختصاص داد. این در حالی است که فولاد با به ثمر رساندن تنها 2 گل در خط حمله ضعیف عمل کرد.
نتایج عجیب تراکتور!
از تراکتورسازی تبریز به‌عنوان تیمی که هم به لحاظ مالی و هم از جهت حمایت هواداران در شرایط بسیار خوبی به سر می‌برد کسب 4 امتیاز از 6 بازی کاملا ناامیدکننده بود. تبریزی‌ها با کسب یک برد و یک باخت برابر الاهلی عربستان، 2 شکست مقابل نسف‌قارشی و یک باخت و یک تساوی برابر الاهلی امارات در نهایت 4 امتیازی شدند. نکته نه چندان قابل توجیه در عملکرد این تیم، به ثمر رساندن 7 گل و دریافت 11 گل باعث شد تراکتور بدترین خط دفاع در بین نماینده‌های ایران در این جام لقب بگیرد تا در نهایت نتیجه این فعل و انفعالات منجر به حذف زودهنگام صدرنشین فعلی لیگ برتر از بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا شود. عنوان چهارم بین 4 تیم برای تراکتوری‌ها اصلا آمار جالبی نیست که نصیب شاگردان تونی اولیویرا شد!


Page Generated in 0/0048 sec