printlogo


کد خبر: 138822تاریخ: 1394/3/3 00:00
رویدادها

 «جامی ز خمخانه دل»
شرح ماجرایی از دیدار رهبر انقلاب با جانبازان
«جامی ز خمخانه‌ دل» عنوان اثری است از انتشارات انقلاب اسلامی که در آن به ماجرای مطروحه معروف رهبر انقلاب درباره جانبازان اشاره شده است. به گزارش تسنیم، کتاب «جامی ز خمخانه‌ دل» پیرامون گزیده‌‌ای از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره‌ جانبازان و پاسخ 63 نفر از شاعران انقلاب به مطروحه‌‌ معظم‌له با موضوع «جانبازان» و نیز گزیده‌‌ تصاویر دیدار جمعی از جانبازان قطع نخاعی است. رسالت شاعر امروز، تجلیل از مقام شامخ جانبازان و ایثارگران و شرح ایستادگی‌ها و شورآفرینی‌های آنان با بهره‌مندی از ابزار ادبیات و هنر و خلاقیت است؛ امری که مقام معظم رهبری در دیدار شاعران آیینی (25خرداد1390) آن را از دغدغه‌های خود دانستند و به موضوع جانباز شهید یعنی جانبازی که بعد از مدتی به شهادت می‌رسد، اشاره فرمودند. در پایان این دیدار، یکی از شاعران از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خواست که در این موضوع «مطروحه‌ای» را طرح فرمایند تا شاعران به استقبال آن، شعر بسرایند. ایشان نیز ساعتی پس از پایان محفل، مطروحه‌ای را اعلام کردند و از شاعران آیینی خواستند تا براساس آن شعر بسرایند. متن مرقومه به شرح زیر است:
بسمه تعالی
بفرمایید اگر دوستان مایلند، این مطلع را بسازند خطاب به جانباز شهید:
«رندانه آخر ربودی جامی ز خمخانه‌ دل
خونین چو برگ شقایق، رنگین چو افسانه دل»

شب شعر ایستادگی و مقاومت
در ایستگاه هفتم «ترانگیزان»
هفتمین شب شعر ترانگیزان همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر در این شهر برگزار می‌شود. به گزارش تسنیم‌، ترانگیزان هفتم که با محوریت خرمشهر برگزار می‌شود، میزبان شاعرانی است که قرار است آثار خود را با موضوع ایستادگی و مقاومت مردم این شهر در مقابل تجاوز دشمن بعثی بخوانند. در این برنامه که به دبیری بهمن ساکی، شاعر خوزستانی برگزار می‌شود، قاسم آهنین‌جان، علیرضا شکرریز، سعید باجوند، جمال نصاری، فردین کوراوند، داوودرضا کاظمی و مسعود ضرغامیان حضور خواهند داشت. بهروز جلالی، معاون بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان که از جمله شاعران خطه جنوب است نیز در این جلسه شعرخوانی خواهد کرد. شب شعر ترانگیزان، هفتمین محفل از سلسله نشست‌های شعرخوانی است که بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان برگزار می‌کند. پیش از این محافل دیگری با موضوعات شعر عاشورایی، شعر طنز، شعر عاشقانه، وحدت، فجرآفرینان و تهران برگزار شده بود. محفل ترانگیزان خرمشهر، سوم خرداد ماه همزمان با حماسه خرمشهر در دانشگاه علوم و فنون دریای خرمشهر برگزار می‌شود.

سردار نقدی:
سرنوشت کردستان با رشادت‌های پیشمرگان مسلمان کُرد تغییر کرد
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به نقش پیشمرگان مسلمان کرد گفت: سرنوشت استان کردستان و دیگر مناطق کردنشین با رشادت‌های پیشمرگان مسلمان کرد تغییر کرد. به گزارش مهر، سردار محمدرضا نقدی در اجلاسیه نهایی کنگره پیشمرگان مسلمان کرد در سنندج اظهار داشت: شهدای پیشمرگ مسلمان کرد با حضور خود در صحنه باعث شدند سرنوشت و آینده کردستان و سایر مناطق کردنشین کشور تغییر کرده و دست ایادی استکبار از این منطقه کوتاه شود و امروز همچنان کردستان و دیگر مناطق کردنشین نیز از امنیت پایداری برخوردار هستند. وی ادامه داد: شهدای پیشمرگ مسلمان کرد در زمانی سلاح به دست گرفتند که ایادی استکبار و گروهک‌های ضد انقلاب به دنبال توطئه و فتنه در کردستان بودند و به همین دلیل رشادت‌های این عزیزان باعث تثبیت امنیت در استان کردستان شد. رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: پیشمرگان مسلمان کرد پیشقراولان آزادی قدس شریف هستند و به همین دلیل امروز مسلمانان شافعی مذهب در کشورهای منطقه با الگو گرفتن از رشادت‌های این پیشمرگان کرد آزادی قدس شریف را رقم می‌زنند.
 


Page Generated in 0/0060 sec