printlogo


کد خبر: 139015تاریخ: 1394/3/6 00:00
رئیس پلیس فتای ناجا خبر داد
فعالیت 655سایت ساقی مواد مخدر

گروه اجتماعی:‌ در حال حاضر 655 سایت در حوزه آموزش و فروش مواد مخدر فعال هستند که 257 سایت در حوزه تولید و آموزش موادمخدر در آپارتمان فعال بودند که با مشارکت پلیس موادمخدر عوامل این سایت‌ها شناسایی و دستگیر شدند. به گزارش ایسنا، سردار کمال هادیان‌فر، رئیس پلیس فتای ناجا با بیان این مطلب  گفت: با تشکیل پلیس فتا، ظرف مدت 5 سال با محوریت سازمان اینترپل اقدامات بسیار گسترده‌ای انجام شده است.  وی افزود: در عمر 5 ساله پلیس فتا 37 هزار پرونده درباره فضای سایبری تشکیل شده که 90 درصد آنها کشف شده و 56 درصد ظرف مدت کمتر از یک سال به کشف قطعی رسیده است. این در حالی است که 30 درصد از پرونده‌ها جنبه بین‌المللی داشته است.
خاتمه پرونده کلاهبرداری نیجریه‌ای
رئیس پلیس فتای کشور تاکید کرد: یکی از پرونده‌هایی که پلیس فتا در آن شرکت داشته، کلاهبرداری نیجریه‌ای بوده که 55 میلیارد تومان پول تجار در سراسر کشور توسط مجرمان ربوده شده بود. پلیس ایران با تعامل با اینترپل درصد زیادی از این پول‌ها را به حساب مبدأ بازگرداند. هادیان‌فر درباره سایت‌های همسریابی در کشورمان و کنترل آنها نیز بیان داشت: جلساتی با وزارت ورزش و جوانان برگزار شده و هر سایتی که در کشور با این عنوان فعالیت می‌کند، تاکنون مجوزی دریافت نکرده و این سایت‌ها توسط ما مسدود و با عوامل آنها برخورد خواهد شد، چراکه بیشتر این سایت‌ها توسط کسانی اداره می‌شود که در پشت پرده یا به دنبال کلاهبرداری هستند یا انحرافات اخلاقی را ترویج می‌کنند به طوری که با مستمسک قرار دادن این موضوع که فرد همسر دلخواه خود را پیدا می‌کند، اطلاعات حساب‌های بانکی افراد را می‌ربایند.
دستگیری عامل نفوذ به شبکه شتاب
رئیس پلیس فتای کشور نفوذ به یکی از بانک‌های کشور توسط یک فرد فنی را یکی دیگر از عملیات‌های مهم پلیس فتا دانست و افزود: فردی به یکی از بانک‌های خصوصی کشور نفوذ کرده بود و به واسطه این نفوذ توانسته بود به شبکه شتاب کشور نیز نفوذ کند که خوشبختانه توسط پلیس فتا دستگیر شد. وی در مدت یک ماه موفق شده بود 117 میلیون تومان از حساب‌های گوناگون برداشت کند.
فعالیت مجازی قاچاقچیان مواد مخدر
هادیان‌فر درباره مقابله با سایت‌های فروشنده موادمخدر نیز یادآورشد: در حوزه موادمخدر تمام سایت‌هایی که چه در حوزه آموزش و چه در فروش موادمخدر فعالیت می‌کنند شناسایی شدند به طوری که در حال حاضر 655 سایت در این حوزه فعال هستند که 257 سایت در حوزه تولید و آموزش موادمخدر در آپارتمان فعال بودند که با مشارکت پلیس موادمخدر عوامل این سایت‌ها شناسایی و دستگیر شدند. صفحاتی که در این حوزه غیرفعال بودند نیز با تعامل و همکاری‌های بین‌المللی از فضای سایبر حذف شدند. وی درباره مقابله با برخی سوءاستفاده‌ها در شبکه‌های اجتماعی نیز گفت: شبکه‌های اجتماعی در کشور ما مسدود هستند اما برخی افراد با استفاده از فیلترشکن‌ها به این شبکه‌ها دسترسی پیدا می‌کنند. تعداد زیادی از هنرمندان ما به دلیل ایجاد صفحات جعلی با نام آنها در پلیس فتا طرح شکایت کرده‌اند که پس از بررسی این صفحات توسط پلیس فتا حذف شده است. رئیس پلیس فتای کشور تصریح کرد: این امکان برای همه شهروندان وجود دارد که اگر صفحه‌ای به صورت جعلی با نام آنها باز شده است، با طرح شکایت در پلیس فتا نسبت به حذف این صفحات اقدامات لازم را انجام دهند.
حضور ایران در عملیات پانجینا
هادیان‌فر شرکت پلیس فتا در عملیات پانجیا را یکی دیگر از عملیات‌های بین‌المللی پلیس سایبری ایران خواند و افزود: در این عملیات با همکاری اینترپل درباره مقابله با فروش غیرمجاز دارو شرکت کردیم به طوری که در عملیات پانجیای 7 با حضور 111 کشور، در تاریخی مشخص کار جمع‌آوری اطلاعات فروشندگان داروهای غیرمجاز را ظرف مدت 10 روز انجام دادیم و در مرحله بعدی باز هم با همکاری اینترپل و 111 کشور شرکت‌کننده در عملیات اقدام به دستگیری افراد متخلف کردیم. در پانجیای 7 نزدیک به 600 میلیون تومان ارزش داروهای کشف شده بود که تعداد آنها 53 هزار و 420 عدد داروی غیرمجاز بود و طی این عملیات 70 پرونده قضایی که منجر به دستگیری
102 نفر شده بود، باعث شد پلیس سایبری ایران در بین 132 کشور رتبه هفدهم را کسب کند و در عملیات پانجیای 8 ایران به واسطه کسب این رتبه به‌عنوان سرگروه کشورهای آسیایی انتخاب شد. وی با اشاره به اینکه فضای سایبری فرصت توسعه را برای کشورها ایجاد می‌کند، تاکید کرد: این فضا فرصت زیادی هم برای مجرمانی که هویت آنها پنهان خواهد بود، ایجاد می‌کند، برهمین اساس باید با برنامه‌ریزی دقیقی کنترل‌های لازم را بر این فضا داشته باشیم.
 


Page Generated in 0/0047 sec