printlogo


کد خبر: 139043تاریخ: 1394/3/6 00:00
چهارگوشه

رودست پوتین به کامرون
به نوشته روزنامه دیلی میل، ولادیمیر پوتین به دیوید کامرون که در جشن 70 سالگی پیروزی روسیه در جنگ دوم جهانی حاضر نشده بود رودست زده است. بعد از اینکه نخست‌وزیر انگلیس از حضور در جشن پیروزی مسکو امتناع کرد، رهبر روسیه نیز «یک مانور تبلیغاتی انتخاباتی» برگزار کرده و افسران بریتانیایی را به این جشن دعوت کرد. مقامات کرملین یک ترفند به کار برده و علاوه بر کامرون از 3 افسر ارشد انگلیسی کاروان قطب شمال نیز برای مراسم دعوت به عمل آورده بودند. با آنکه دولت لندن مراسم را تحریم کرده بود اما ارین کندی، جف شلتون و دیوید کریگ به این برنامه آمدند و در هنگام رژه در نقاط استراتژیک در کنار ولادیمیر پوتین نشانده شدند. بدین ترتیب نه‌تنها همه دیدند که 3 افسر بریتانیایی با مدال‌های خود و لباس‌های سفید فرم رژه پیروزی را تماشا می‌کنند بلکه در مراسم پایانی رژه جهان شاهد سخنرانی افسرانی بریتانیایی بود که از نخست‌وزیر خود به خاطر امتناع از شرکت در برنامه انتقاد می‌کردند.

تدارک سوریه برای بازپس‌گیری تدمر
طلال البرازی، استاندار حمص از آماده شدن ارتش سوریه برای شروع عملیات گسترده برای بازپس‌گیری شهر تدمر از تروریست‌های داعش خبر داد. به گزارش الاوسط به نقل از منابع سوری، حملات هوایی گسترده به مراکز اساسی داعش در داخل شهر تدمر و تدارکات گسترده ارتش سوریه در مناطق نزدیک به تدمر بویژه در اطراف فرودگاه نظامی این شهر در حال انجام است و شواهد و قرائن از شروع قریب‌الوقوع عملیات ارتش و نیروهای دفاع مردمی حمص حکایت دارد.

هشدار درباره ورشکستگی یونان
رئیس صندوق نجات اروپا موسوم به ESM با توجه به بحران مالی در یونان درباره ورشکستگی دولتی این کشور و خطرات ناشی از آن هشدار داد. به گزارش تسنیم،  کلاوس رگلینگ در گفت‌وگو با نشریه آلمانی بیلد گفت: «بدون توافق با وام‌دهندگان بین‌المللی، یونان هیچ پول جدیدی را دریافت نخواهد کرد بنابراین در معرض خطر ورشکستگی قرار خواهد گرفت». رئیس صندوق نجات البته بسته نجات سوم اروپا برای یونان با کمک‌های میلیاردی دیگر را رد نمی‌کند.
 


Page Generated in 0/0062 sec