printlogo


کد خبر: 139067تاریخ: 1394/3/6 00:00
یک خودی جانشین قلعه‌نویی

در حال حاضر مهم‌ترین اخبار استقلال در 3 حوزه خلاصه می‌شود؛ انتخاب سرمربی بعدی، سکوت معنادار امیر قلعه‌نویی و روشن شدن تکلیف مالکیت باشگاه. در این شرایط استقلال روزهایی پر از شایعه را پشت سر می‌گذارد اما باید گفت به معنای واقعی در این باشگاه هیچ خبری نیست. چون تا زمان روشن شدن تکلیف سرمربی و البته مدیرعامل و حامی مالی همه گمانه‌زنی‌ها تا حد زیادی خطا دارند اما با در نظر گرفتن احتمال حضور تیم مالی جدید برای استقلال گزینه‌های سرمربیگری آبی‌پوشان شامل چند اسم محدود خواهد بود. اگرچه در این بین مربیانی نیز هستند که دوست دارند گزینه استقلال باشند. اما بپردازیم به اسامی این مربیان: علیرضا منصوریان نخستین گزینه است؛ مردی که 20 سال پیش عنوان بهترین بازیکن لیگ ایران را گرفت، می‌تواند بعد از 20 سال موقعیت موفقی در پیراهن سرمربیگری آبی‌ها داشته باشد. او در نفت سال جاری موفق بود، مشکل اینجاست که او به‌رغم میل باطنی‌اش به حضور در استقلال حضورش در این مجموعه را انکار می‌کند. با دست پس می‌زند و با پا پیش می‌کشد. نفر دوم فرهاد مجیدی خواهد بود؛ ستاره‌ای که در استقلال بعد از 30 سالگی محبوب و محبوب‌تر شد و در میان دوست‌داشتنی‌های استقلال دهه اخیر رتبه اول را گرفت. او هیچ‌گاه سابقه مربیگری نداشته اما همین محبوبیت وجهی است که حداقل برای حضور او روی نیمکت استقلال اهمیت زیادی دارد. فعلا او را خط نزنید چون اوست که بخشی از معادلات را تعیین می‌کند.
گزینه بعدی مهدی پاشازاده است، ستاره آبی‌ها در جام‌جهانی 98 قبل از اینکه دور فعالیت در استقلال به او داده شود، خود مشغول به کار شد و با تجربه هدایت تیم‌های لیگ دسته اولی می‌خواست به‌عنوان دستیار امیرقلعه‌نویی در این تیم فعالیت کند که این اتفاق رخ نداد. او خود را گزینه هدایت استقلال می‌داند اما در این باره هیچ یک از مدیران استقلال حرفی نزده‌اند! امیر قلعه‌نویی هنوز پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ ایران است اگر نتایج ضعیف دو سال اخیر در کارنامه‌اش وارد نمی‌شد، می‌توانست همچنان گزینه غیرقابل تغییر آبی‌ها باشد. قلعه‌نویی، بارها قول قهرمانی داد و با نتایج کسب شده از محبوبیت و وجاهت دور شد تا حداقل شانس را برای ادامه کار در استقلال داشته باشد.  مربی دیگر جواد زرینچه است. هنوز افتخار دارد که سال 78 و در 33 سالگی در 4 بازی هدایت آبی‌پوشان را برعهده داشته و 12 امتیاز گرفته است. او هم بعد از چندین سال کار در دسته اول در لیگ سال جاری دستیار امیر بود. حضور او در استقلال می‌تواند تکرارکننده تجربه سال 1387 آبی‌ها باشد، زمانی که مرفاوی به‌عنوان دستیار قلعه‌نویی جای او را گرفت. گزینه خارجی این لیست اسکوچیچ است. در 2 سال اخیر در لیگ ایران رتبه هفتم و پنجم را به دست آورده است. او یک مربی استاندارد صاحب توان علمی به‌روز است. با این حال یک مانع مهم در جهت وصال دراگان و استقلال وجود دارد. او برای فسخ قرارداد 2 ساله‌اش با فولاد باید از موانع بسیاری بگذرد؛ کسب رضایت فولادی‌ها و احتمالا پرداخت خسارت مالی. در نهایت می‌رسیم به یک اسم آشنا؛ پرویز مظلومی. مظلومی 2 سال در استقلال بوده و با این تیم مقام‌های سوم و دوم لیگ را گرفت. در جام‌حذفی هم قهرمان شد، پرسپولیس را هم 4 بار برد اما بعد از استقلال نتایج بسیار بدی گرفت. با این حال فاقد یکی از مهم‌ترین فاکتورهای مهم برای به دست آوردن سکوی هدایت آبی‌هاست. «محبوبیت» یعنی چیزی که قلعه‌نویی هم موقتا از آن بی‌بهره است.
افشارزاده: بیوگرافی ۴ مربی خارجی را گرفتیم
مدیرعامل باشگاه استقلال از دریافت بیوگرافی ۴ مربی خارجی برای هدایت این تیم خبر داد. بهرام افشارزاده درباره انتخاب سرمربی استقلال اظهار داشت: ما فعلا بیوگرافی 4 مربی خارجی را دریافت کرده‌ایم اما تا زمانی که هیات‌مدیره تشکیل نشود، نمی‌توانیم درباره هیچ‌کدام نظری بدهیم. باید ابتدا تکلیف باشگاه روشن شود و سپس تصمیم‌گیری کنیم. افشارزاده درباره اینکه این 4 مربی توسط چه کسی به باشگاه معرفی شده، گفت: من محرم اسرار باشگاه هستم و نمی‌توانم فعلا چیزی بگویم. هرگاه هیات‌مدیره تشکیل شد و به جمع‌بندی رسیدیم، صحبت می‌کنم. مدیرعامل استقلال درباره گزینه‌های داخلی و اینکه هر روز گمانه‌های بیشتری برای حضور منصوریان در استقلال مطرح می‌شود، گفت: درباره مربی ایرانی هنوز هیچ حرفی نشده و تمام این اخباری که بیرون می‌آید نظر شخصی خودشان است. هرگاه از زبان من نام مربی ایرانی شنیدید باور کنید. افشارزاده که قرار بود به دیدار وزیر ورزش برود، گفت: هنوز وزیر در وزارتخانه حضور پیدا نکرده اما حتما به دیدار او می‌روم. وی در این باره که خودش ترجیح می‌دهد مربی خارجی در استقلال باشد یا داخلی گفت: نظرم را در هیات مدیره اعلام می‌کنم.
20 تا 40 درصد کسر از قرارداد در انتظار کادر فنی و بازیکنان
در صورت تایید و موافقت اعضای هیات مدیره استقلال از قرارداد کادر فنی و بازیکنان این تیم به دلیل نتایج ضعیف در لیگ و جام‌حذفی بین 20 تا 40 درصد کسر خواهد شد. پس از پایان لیگ سیزدهم و زمانی که استقلالی‌ها مقابل تراکتورسازی شکست خوردند و با کسب عنوان پنجمی سهمیه آسیا را هم از دست دادند علی فتح‌الله‌زاده اعلام کرد از قرارداد بازیکنان و کادر فنی تیم استقلال 20 درصد کسر و این مساله در دریافتی آنها اعمال خواهد شد. پس از گذشت یک فصل این جریمه در قرارداد بازیکنان اعمال نشد اما افشارزاده قصد دارد در نشست هیات‌مدیره آینده استقلال درباره جریمه احتمالی آبی‌پوشان از سایر اعضا نظرشان را جویا شود. مدیران باشگاه استقلال تصمیم دارند با توجه به عدم نتیجه‌گیری تیم در این فصل جریمه‌ای بین 20 تا 40 درصد از قرارداد بازیکنان را در نظر بگیرند که البته 20 درصد از این جرایم مربوط به فصل گذشته و در زمان مدیریت فتح‌الله‌زاده است. پیش از این گفته می‌شد قرار است بلافاصله بعد از پایان بازی‌های لیگ و شکست در داربی 80 جریمه بازیکنان رسانه‌ای شود و حتی امیر قلعه‌نویی بعد از باخت تیمش در داربی عنوان کرد جریمه باید از خود او آغاز شود اما اعتراض بازیکنان در مصاحبه‌ها نسبت به روند پرداختی مطالبات باعث شد این مساله مسکوت باقی بماند. قرار است بهرام افشارزاده با تهیه گزارشی کامل از روند نتیجه‌گیری و عملکرد کادر فنی و بازیکنان در نشست آینده هیات‌مدیره گزارش خود را به سایر اعضا ارائه کرده و در صورتی که اعضای هیات‌مدیره استقلال در جلسه آینده که البته زمان دقیق برگزاری‌اش مشخص نیست با جرایم بازیکنان موافقت کنند بین 20 تا 40 درصد از قرارداد آنها کسر و در حساب و کتاب آنها منظور شود.
 


Page Generated in 0/0071 sec