printlogo


کد خبر: 139787تاریخ: 1394/3/20 00:00
فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ مطرح کرد
طرح‌های ویژه تابستانه ناجا

گروه اجتماعی: برنامه‌های تابستانی پلیس از پایان خردادماه تا ۳۱ شهریور در سطح شهر تهران همچون سنوات گذشته ادامه خواهد داشت. به گزارش «وطن امروز»، سردار حسین ساجدی‌نیا با بیان این مطلب گفت: سومین طرح مبارزه با سارقان و زورگیران در سطح تهران بزرگ به اجرا درآمد که همزمان با اجرای این طرح سراسری، همکاران من در پلیس آگاهی موفق به شناسایی ۱۰۸ سارق و دستگیری آنها شدند. وی با اشاره به اینکه بین دستگیرشدگان، سارقان مسلح نیز شناسایی و دستگیر شدند، افزود: در بازجویی‌های تخصصی از متهمان دستگیرشده، مشخص شد متهمان علاوه بر کیف‌قاپی و زورگیری با استفاده از سلاح گرم اقدام به سرقت احشام در شهرستان‌های اطراف تهران نیز می‌کردند.  فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ادامه با اشاره به دستگیری ۶۲ سارق زورگیر و کیف‌قاپ یادآور شد: سارقان دستگیر شده بیشتر در بحث سرقت لوازم خودرو، خودرو و سرقت منزل بویژه در غرب تهران، شناسایی و دستگیر شده‌اند.
 برنامه‌های ویژه تابستانه
وی همچنین به انجام برنامه‌های ویژه از سوی پلیس آگاهی در طول ایام تابستان اشاره کرد و افزود: برنامه‌های تابستانی پلیس از پایان خردادماه تا ۳۱ شهریور در سطح شهر تهران همچون سنوات گذشته ادامه خواهد داشت. ساجدی‌نیا از حضور پررنگ ماموران پلیس در تفرجگاه‌ها و اماکن تفریحی خبر داد و یادآور شد: برقراری و حفظ امنیت در تفرجگاه‌ها یکی از اولویت‌های پلیس است از این رو با شناسایی محل‌هایی که احتیاج به حضور پررنگ‌تر ماموران پلیس دارد و همچنین هماهنگی با پلیس‌های تخصصی مقرر شده است همکاران ما به صورت شیفتی در این اماکن حضور داشته باشند تا شهروندان بتوانند با امنیت بیشتری از امکانات تفرجگاه‌ها استفاده کنند.
طرح‌های ویژه ماه رمضان
سردار ساجدی‌نیا درباره برنامه‌های ویژه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در ایام ماه مبارک رمضان نیز عنوان کرد: در ماه رمضان، سینماها از افطار تا سحر آماده پذیرایی از علاقه‌مندان هستند تا جایی که از یک ماه قبل رایزنی با مدیران سینماها برای دریافت مجوز از اداره اماکن صورت گرفته و سینماداران می‌توانند با حضور در اداره اماکن نسبت به فعالیت افطار تا سحر در طول ایام ماه مبارک رمضان غیر از لیالی قدر اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه علاوه بر سینماداران، اتحادیه صنف پزندگان نیز می‌توانند با مراجعه به اداره اماکن نسبت به فعالیت مغازه‌های خود از  نیم ساعت قبل از زمان افطار اقدام کنند، خاطرنشان کرد: علاوه بر اجرای این طرح‌ها، ماموران پلیس در سطح شهر حضور دارند و با مصادیق ظاهری روزه‌خواری برخورد می‌کنند. به گفته فرمانده انتظامی تهران بزرگ، صاحبان مغازه‌های اغذیه‌فروشی می‌توانند با مراجعه به اداره اماکن نسبت به دریافت اطلاعیه‌های نیروی انتظامی و همچنین نحوه فعالیت خود در طول ایام ماه مبارک رمضان اقدام کنند.
 آغاز به کار گشت‌های امنیت اخلاقی
فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین از اجرای طرح‌های ویژه همزمان با فصل تابستان در تفرجگاه‌ها خبر داد و افزود: برای برخورد با معتادان متجاهر و جمع‌آوری آنها از سطح شهر برنامه‌های ویژه‌ای داریم. با افزایش ظرفیت محل‌های نگهداری معتادان متجاهر به هزار و600 نفر، پلیس، اجرای طرح مبارزه با خرده‌فروشان و جمع‌آوری معتادان را با جدیت بیشتری دنبال می‌کند. وی همچنین از آغاز به کار گشت‌های امنیت اخلاقی در سطح شهر تهران، اتوبان‌ها و مراکز خرید خبر داد و یادآور شد: گشت‌های امنیت اخلاقی همچون سنوات گذشته به کار خود ادامه می‌دهند. در این زمینه تاکنون دستگیری‌هایی داشته‌ایم و امیدواریم با برخوردهای ارشادی، شاهد حضور کمرنگ افراد بدحجاب در جامعه باشیم.
برخورد با مالخران
فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ادامه با اشاره به موفقیت ماموران پلیس آگاهی در دستگیری سارقان، اظهار داشت: برخورد با مالخران که اقدام به تحریک سارقان می‌کنند نیز در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار دارد تا جایی که روز دوشنبه ۶۰۰ واحد صنفی که اقدام به خرید لوازم سرقتی بویژه لوازم داخل خودرو، لاستیک، ضبط و باند می‌کردند نیز شناسایی شدند و از داخل این واحدهای صنفی، ۲ کامیون لوازم سرقتی کشف و ضبط شده است.
 


Page Generated in 0/0076 sec