printlogo


کد خبر: 139791تاریخ: 1394/3/20 00:00
نبض جامعه

دادستان کل کشور تشریح کرد
جزئیات پرونده مسمومیت زائران عربستانی
دادستان کل کشور از همکاری وزارت اطلاعات، ناجا و چند سازمان دیگر زیر نظر دادگستری مشهد برای مشخص شدن نحوه و علت وقوع حادثه مشهد خبر داد. به گزارش
«وطن امروز»، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، دادستان کل کشور درباره پرونده مسموم شدن زائران عربستانی در مشهد گفت: در این باره چند نفر بازداشت هستند تا از آنها تحقیق صورت گیرد. ضمن اینکه هتل نیز پلمب شده تا تحقیقات با دقت انجام شود. وی افزود: وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و سایر بخش‌ها زیر نظر دادگستری مشهد در حال فعالیت هستند. رئیسی تأکید کرد: نمونه سم به کار رفته در هتل محل اقامت زائران عربستانی به تهران ارسال شده است تا آزمایش سم‌شناسی روی آن انجام شود. دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: رسانه‌های خارجی سوار بر موج شده‌اند و به پرونده زائران عربستانی دامن می‌زند.

انتصاب رؤسای ۲۱ دانشگاه کشور
وزیر علوم با صدور احکام جداگانه‌‌ای رؤسای ۲۱ دانشگاه کشور را منصوب کرد. به گزارش تسنیم، محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور احکام جداگانه‌ و براساس مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی رؤسای 21 دانشگاه کشور را منصوب کرد. وزیر علوم در این احکام محمود نیلی‌احمدآبادی را به ریاست دانشگاه تهران، محمدتقی احمدی را به ریاست دانشگاه تربیت مدرس، حسن ولی‌زاده را به ریاست دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، فردین اخلاقیان‌طاب را به ریاست دانشگاه کردستان، محمدعلی اکبری را به ریاست دانشگاه ایلام، شایان‌شاه‌محمدی را به ریاست دانشگاه شهرکرد، محمودرضا رحیمی را به ریاست دانشگاه یاسوج، مسعود نادریان‌جهرمی را به ریاست دانشگاه جهرم، محمد میرزایی‌بادیزی را به ریاست دانشگاه تحصیلات تکمیلی و فناوری پیشرفته کرمان، عبدالمجید مصلح را به ریاست دانشگاه خلیج‌فارس و بهمن حیاتی را به ریاست دانشگاه ملایر منصوب کرد. وزیر علوم همچنین، علیرضا بندانی را به ریاست دانشگاه سیستان و بلوچستان، ناصر مهرشاد را به ریاست دانشگاه صنعتی بیرجند، علی‌اصغر بهشتی را به ریاست دانشگاه مهندسی فناوری‌های نوین قوچان، محمدحسین شفیعی‌میم را به ریاست دانشگاه بزرگمهر قائنات، علیرضا باقری ثالث را به ریاست دانشگاه حضرت معصومه(س)، محمود نیلی را به ریاست دانشگاه صنعتی همدان، فرامرز میرزایی را به ریاست دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی، عباس کلانتری را به ریاست دانشگاه آیت‌الله حائری میبد، امین‌رضا نقره‌آبادی را به ریاست دانشگاه صنعتی شهدای هویزه  و فتح‌الله قدس را به ریاست دانشگاه خواهران سمنان (فرزانگان) منصوب کرد. براساس این گزارش، افراد یادشده پیش از این به‌عنوان سرپرست دانشگاه مشغول فعالیت بودند که پس از تایید شورایعالی انقلاب فرهنگی، وزیر علوم احکام ریاست آنها را صادر کرد.

تمهیدات ویژه برای تحصیل سربازان و زنان خانه‌دار
مدیرکل آموزش از راه دور وزارت آموزش‌وپرورش از فراهم شدن شرایط تحصیل برای سربازان و زنان‌ خانه‌دار خبر داد. گودرز شاهمرادی، مدیرکل آموزش از راه دور وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه 2 گروه می‌توانند از خدمات ما استفاده کنند، گفت: گروه اول دانش‌آموزان لازم‌التعلیمی هستند که به دلایل گوناگون از جمله معلولیت‌های جسمی و دسترسی نداشتن به مقاطع متوسطه اول و دوم امکان حضور در مدارس روزانه را ندارند. شاهمرادی به ایلنا عنوان کرد: گروه دوم بزرگسالانی هستند که به دلایلی آموزش در مدارس روزانه را از دست داده‌اند و می‌توانند از این سیستم آموزش بهره‌مند شوند. وی با بیان اینکه بنا داریم طیف‌های گوناگون جامعه را از این طریق (آموزش از راه دور) باسواد کنیم، اظهار کرد: در ابتدا می‌خواهیم طیف خانم‌های خانه‌دار و افراد شاغل را تحت پوشش این آموزش قرار دهیم و در این راستا تفاهمنامه‌ای با نهضت سوادآموزی منعقد شده است. شاهمرادی همچنین از  امضای تفاهمنامه با سازمان نیروهای مسلح و تحت پوشش قرار دادن سربازانی که در سربازی هستند، خبر داد و گفت: قرار است با کمک انجمن اولیا و مربیان، به «آموزش غیرحضوری خانواده» ورود کنیم که این طرح را ابتدا در سال تحصیلی آینده در تعدادی از مدارس به صورت آزمایشی اجرا خواهیم کرد.


Page Generated in 0/0064 sec