printlogo


کد خبر: 139807تاریخ: 1394/3/20 00:00
رویدادها

کورش زارعی، کارگردان نمایش «مثل ماه برای آسمان»:
باید در سال چند اجرا با موضوع مهدویت روی صحنه برود
کارگردان نمایش «مثل ماه برای آسمان» گفت: ۳ سال می‌گفتند نمی‌توانیم کمک کنیم و بودجه‌ای برای اجرای این کار بدهیم تا اینکه امسال سرانجام توانستیم این نمایش را که با محوریت زندگی امام زمان(عج) است روی صحنه ببریم. به گزارش فارس، کورش زارعی بازیگر و کارگردان شناخته‌شده تئاتر در این باره افزود: فکر می‌کنم اگر برای تالار وحدت اولویتی باشد در این دوره آخرالزمانی، باید در سال 4 تا 5 اجرا با این محوریت روی صحنه برود. چطور هالیودی‌ها آخرالزمان را با وهن می‌سازند؟ نباید ما حداقل به عنوان شیعه امام زمان بتوانیم در این زمینه برای فلسفه انتظار کمکی کرده باشیم؟ این کارگردان درباره مفاهیم نهفته در نمایش «مثل ماه برای آسمان» گفت: در «مثل ماه برای آسمان» راجع به فلسفه انتظار صحبت می‌کنیم، چیزی که در آثار هنری کمتر دیده می‌شود. در این نمایش بحث فلسفه انتظار و اینکه چگونه باید انتظار بکشیم را بیان کرده‌ایم تا هر قشری از جامعه به فراخور درک و دریافت خودش پیام آن را دریافت کند. این نمایش نیز براساس فرهنگ آیینی و ملی ما و آنچه خانواده‌های ایرانی به آن اعتقاد داریم تولید شد. اینقدر که می‌گوییم اللهم عجل الولیک الفرج، باید برای فرج امام زمان(عج) کاری بکنیم و یکی از این کارها این است که در تئاتر هم در راستای فرج و فلسفه انتظار کار فرهنگی انجام بدهیم.

مرتضی سرهنگی:‌
«دا» به دور از دستور زبان تبلیغی جنگ به دنیا آمد
مرتضی سرهنگی گفت: «دا» اولین کتابی بود که به دور از دستور زبان تبلیغی جنگ به دنیا آمد و متاسفم که هنوز نظام رسانه‌ای ما تفاوت این دو دستور زبان را متوجه نشده است. به گزارش مهر، مرتضی سرهنگی، مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری در سخنانی در نشست نقد و بررسی ترجمه کتاب «دا» به زبان اردو اظهار داشت: شاید جرات کنم و بگویم بعد از انتشار «دا» بود که مردم و مسؤولان ما فهمیدند جنگ هم ادبیات دارد. گاهی حس می‌کنم ادبیات در جهان چیزی جز ادبیات جنگ نیست. وی ادامه داد: «دا» نشانی بود که به ما نشان داد چاه دفاع مقدس چقدر آب دارد و به همین خاطر است که معتقدم ادبیاتمان را می‌توانیم به قبل و بعد از انتشار این کتاب تقسیم کنیم. سرهنگی همچنین گفت: در «دا» برای اولین بار بود که توانستیم به دستور زبان تعقلی در ادبیات جنگ برسیم.

«نیمه پنهان ماه»  این هفته میزبان همسر شهید ترابیان
مجموعه «نیمه پنهان ماه» این هفته به زندگی شهید محمدحسن ترابیان در گفت‌وگو با همسرش اختصاص دارد. به گزارش تسنیم،  مجموعه «نیمه پنهان ماه» که به زندگینامه شهدا، در گفت‌وگو با همسران آنها می‌پردازد این هفته میزبان زهرا شیخ بیگ همسر شهید ترابیان خواهد بود. این شهید بزرگوار در آذر 1361 با زهرا شیخ‌بیگ که در سپاه قم خدمت می‌کرد، ازدواج کرد و صاحب 2 فرزند شدند. شیخ‌بیگ او را فردی عاطفی، مهربان و خانواده‌دوست می‌داند و همواره از بودن در کنار او احساس افتخار کرده است. امیر بنان و یاسر انتظامی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی این مجموعه را برعهده دارند. نیمه پنهان ماه امروز ساعت 17 و تکرار آن همان شب ساعت 22 و روز بعد ساعت 8:12 پخش می‌شود.

فیلمسازان انگلیسی خواستار بایکوت جشنواره فیلم اسرائیلی شدند
عده زیادی از هنرمندان و فیلمسازان سرشناس سینمای انگلستان از برگزارکنندگان مراسم بفتا (اسکار انگلستان) و همچنین سینماهای این کشور خواستند جشنواره فیلم اسرائیل در لندن را به خاطر سکوت در برابر جنایات رژیم صهیونیستی بایکوت کنند. به گزارش فارس، بیش از 40 هنرمند و فیلمساز انگلیسی از جمله «کن لوچ»، «مایک لی» و «پیتر کوزمینسکی» در بیانیه‌ای مشترک به روزنامه گاردین، خطاب به برگزارکنندگان مراسم سالانه بفتا معروف به اسکار سینمای انگلستان و همچنین سینماهای این کشور، ضمن متهم کردن جشنواره فیلم اسرائیل در لندن به همدستی با رژیم صهیونیستی و سکوت در برابر جنایات این رژیم جنایتکار، خواستار بایکوت این جشنواره شدند.


Page Generated in 0/0075 sec