printlogo


کد خبر: 139808تاریخ: 1394/3/20 00:00
معطلی چند ساعته تیم‌ملی در آستانه پرواز به ازبکستان
بی‌پولی گیت!

تیم‌ملی فوتبال کشورمان قرار بود ساعت 11 روز دوشنبه با پروازی اختصاصی از فرودگاه مهرآباد به سمت تاشکند پرواز کند که این پرواز به تأخیر افتاد. پس از اینکه بازیکنان سوار اتوبوس شدند تا در باند فرودگاه به سمت هواپیما بروند، اتوبوس حامل اعضای تیم‌ملی 45 دقیقه مقابل هواپیمای اختصاصی ایستاده بود و به آنها اجازه خروج داده نشد. شرکت هواپیمایی به این بهانه که هواپیما تازه به تهران رسیده و باید نظافت شود به بازیکنان اجازه سوار شدن به هواپیما را نداد تا این موضوع با عصبانیت اعضای تیم‌ملی همراه شود. پس از این اتفاق بازیکنان به ترمینال فرودگاه بازگشتند و گذرنامه بازیکنان نیز جمع شد. در چنین فضایی بود که گفته شد شرکت هواپیمایی که قرار بود پرواز ملی‌پوشان به ازبکستان را بر عهده داشته باشد، از فدراسیون طلبکار است. با اینکه هیچ کدام از اعضای تیم‌ملی حتی فکرش را هم نمی‌کردند پرواز چارترشان به سوی ازبکستان با مشکل روبه‌رو شود اما بدهی فدراسیون به شرکت هواپیمایی دردسرساز شد. سرانجام پس از 3 ساعت سرگردانی، این مشکل حل شد تا ملی‌پوشان راهی کشور ازبکستان شوند. این اتفاقات در حالی برای تیم‌ملی فوتبال ایران رخ داد که یکشنبه‌شب در همایشی 4 ساعته در سالن اجلاس سران، مسؤولان فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان به حمایت از تیم‌ملی در مسیر جام‌جهانی 2018 روسیه پرداخته بودند.
عصبانیت شدید کی‌روش
کارلوس کی‌روش که از اتفاقات رخ داده برای تیم‌ملی و معطلی جهت پرواز به ازبکستان ناراحت و عصبانی بود در این باره گفت: این اتفاقات بسیار تاثربرانگیز و ناراحت‌کننده بود. متاسفانه شاهد مسائل و مشکلات عدیده‌ای هستیم که به هیچ‌وجه قابل قبول نیست. سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: زمان طولانی است که اطلاع داریم به دلیل عدم وجود منابع مالی مشکلات زیادی برای تیم‌ملی به وجود آمده اما حتی با وجود عدم حمایت‌های لازم، بازیکنان تیم‌ملی و کادرفنی کار خود را به بهترین شکل انجام دادند و هر آنچه در توان داشتند در طبق اخلاص گذاشتند. اما مساله‌ای که نمی‌توان آن را تحمل کرد بی‌احترامی و زیر سوال بردن شخصیت، غرور و وجاهت تیم‌ملی است. کارلوس کی‌روش درباره دیدار تیم‌ملی فوتبال ایران برابر ترکمنستان نیز گفت:  یک هفته مانده به اولین بازی ما در مسیر جام‌جهانی هنوز مشکلات پابرجاست و برخلاف تمام قول‌هایی که داده شده بود خصوصا قول‌هایی که آقای حسنی‌خو (مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان نماینده این وزارتخانه در مذاکرات) داد تمام مشکلات از جمله مشکل مالیات و سربازی بازیکنان و عدم حمایت‌های مالی پابرجا بوده و امروز هم شاهد مشکل جدیدی بودیم. مشکلی که جز احترام نگذاشتن به شخصیت تیم‌ملی چیز دیگری را نشان نمی‌داد. سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران که از اتفاقات رخ داده ناراحت و عصبانی بود خاطرنشان کرد: من به عنوان سرمربی تیم‌ملی برای تمام تیم‌های ملی احترام خاصی قائل هستم اما مساله‌ای که قابل قبول نیست این است که تیم المپیک این اجازه را دارد که در زمین شماره یک ورزشگاه آزادی تمرین کند اما ما از این امکانات محروم هستیم و آنها به راحتی به اردوی ترکیه می‌روند اما اردوی ما لغو می‌شود، اتفاقات امروز این موضوع را نشان می‌دهد که احترام لازم برای تیم‌ملی وجود ندارد. کی‌روش با این حال تاکید کرد: من و تمام بازیکنان تیم‌ملی باید بگوییم راه و مسیر با تمام این مشکلات ادامه دارد و برای تحقق آرزوهای هواداران فوتبال ایران همچنان تلاش خواهیم کرد. فقط یک درخواست دارم و با کمال احترام می‌خواهم بگویم مسؤولان ارشدی که آمدند و قول دادند، قول‌های خود را
عملی کنند.
حقیقی: اتفاقات فرودگاه شرم‌آور بود
دروازه‌بان تیم‌ملی فوتبال کشورمان گفت: زمانی که آقایان می‌خواهند از نام بازیکنان استفاده کنند، حضوری پررنگ دارند اما در زمان حمایت اثری از آنها نیست. علیرضا حقیقی ضمن بیان این مطلب درباره تأخیر در پرواز تیم‌ملی و احتمال لغو سفر این تیم به ازبکستان گفت: تنها چیزی که می‌توان گفت این است که پول بیت‌المال را باید در جایی خرج کنیم که باعث خوشحالی مردم شود. وی در ادامه افزود: اتفاقات امروز در فرودگاه مهرآباد کمال بی‌احترامی به بازیکنان تیم‌ملی ایران بود. این بازیکنان جدا از فوتبال برای خود شخصیت حقیقی دیگری هم دارند. چرا باید در فرودگاه سوار اتوبوس شویم، یک ساعت ما را مقابل هواپیما نگه دارند و حتی درهای اتوبوس را به روی‌مان باز نکنند؟ دروازه‌بان تیم‌ملی فوتبال کشورمان با اشاره به دلیل لغو پرواز این تیم به ازبکستان اظهار داشت: بعد از اینکه از پای پلکان هواپیما به سالن فرودگاه بازگشتیم به ما گفتند چون پول داده نشده است، پرواز انجام نمی‌شود! آقایان در زمان استفاده از نام بازیکنان همه «به به و چه چه» می‌کنند اما زمانی که نیاز به حمایت از تیم‌ملی احساس می‌شود، هیچکس خود را نشان نمی‌دهد. فردا روز هم اگر تیم‌ملی نتیجه نگیرد، دست اتهام به سوی مسؤولان نیست و کسی واقعیت‌ها را نمی‌بیند. حقیقی خاطرنشان کرد: در باشگاه‌های اروپایی همیشه برای تیم‌ها پرواز اختصاصی می‌گیرند اما در ایران تا صحبت از پرواز چارتر می‌شود انگار آقایان می‌خواهند شاخ غول را بشکنند. اتوبوس تیم‌های اروپایی تا دم پرواز اجازه دارد بازیکنان را جابه‌جا کند اما ما در اینجا حتی صندلی هم نداریم و ناچاریم روی زمین بنشینیم. اتفاقات امروز فرودگاه واقعاً شرم‌آور و دور از شأن ملی‌پوشان فوتبال ایران بود. دروازه‌بان تیم‌ملی فوتبال کشورمان با ناراحتی از اتفاقاتی که امروز برای این تیم رخ داد، گفت: برای آقایانی که امروز اثری از آنها در فرودگاه دیده نشد، متأسفم.
حسنی‌خو: درباره اتفاقات فرودگاه کفاشیان باید پاسخگو باشد
مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان گفت: درباره اتفاقاتی که در فرودگاه برای تیم‌ملی ایران افتاد کفاشیان باید پاسخگو باشد. رضا حسنی‌خو درباره صحبت‌های کارلوس کی‌روش مبنی بر اینکه وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال به هیچ کدام از قول‌هایی که داده بودند عمل نکرده‌اند، اظهار داشت: ابتدا باید بگویم ما سعی کردیم به همه قول‌هایی که داده بودیم عمل کنیم و بیشتر کارها و اقدامات انجام شده است.  درباره اتفاقاتی که  در فرودگاه برای تیم‌ملی ایران افتاد کفاشیان باید پاسخگو باشد. چون مسؤول مستقیم اتفاقات فدراسیون فوتبال شخص کفاشیان است. حسنی‌خو درباره اینکه کمیسیون اصل 90 اعلام کرده بیشتر سفرهای کفاشیان به خارج از کشور ضروری نبوده است، خاطرنشان کرد: ما در اعزام‌هایمان در وزارت ورزش چه فردی و چه گروهی کمیسیونی داریم به اسم اعزام به خارج از کشور و در آنجا تصمیم‌گیری می‌شود که کدام سفر ضروری و کدام سفر غیرضروری است و در این باره من نمی‌توانم اظهارنظر کنم.


Page Generated in 0/0059 sec