printlogo


کد خبر: 139832تاریخ: 1394/3/21 00:00
ادامه کار کمیته نظارت شورای امنیت بر تحریم‌های ایران
قطعنامه‌ها تمدید شد

گروه سیاسی: شورای امنیت سازمان ملل طی قطعنامه‌ای، فعالیت کمیته کارشناسان ناظر بر اجرای تحریم‌ها علیه ایران را برای یک سال دیگر تمدید کرد.
به گزارش آسوشیتدپرس، شورای امنیت سازمان ملل روز سه‌شنبه طی قطعنامه‌ای، مجوز کمیته کارشناسان ناظر بر اجرای تحریم‌ها علیه ایران را برای یک سال دیگر تمدید کرد. براساس این قطعنامه که دیروز مصوب شد، کارشناسان مزبور تا 9 جولای 2016 به کار خود ادامه خواهند داد. به گزارش تسنیم، آسوشیتدپرس نوشت: با نزدیک شدن به ضرب‌الاجل 30 ژوئن در مذاکرات هسته‌ای ایران، این قطعنامه نشانه‌ای دال بر این است که قدرتمندترین بخش سازمان ملل متحد آماده اعمال تغییرات در رژیم تحریم‌ها علیه ایران نیست. دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 در سطح معاونان با گفت‌وگوهای معاونان وزیر امور خارجه ایران با هلگا اشمیت، معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی در وین از سر گرفته می‌شود. در همین حال، به‌دلیل نزدیک بودن ضرب‌الاجل مذاکرات، کارشناسان از دور قبل در وین مانده‌ و به گفت‌وگوهای فشرده ادامه داده‌اند.
نظامی‌های آمریکا هم راضی‌اند
اما توافق احتمالی هسته‌ای که مفاد آن حتی جان برنن، رئیس سیا را شگفت‌زده کرده است، مورد حمایت نظامیان آمریکایی نیز قرار گرفته است. در همین راستا رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت  به مقامات اسرائیلی درباره کمک آمریکا در جهت کاهش خطرات ایران با توافق هسته‌ای یا بدون توافق اطمینان‌خاطر داده است. به گزارش رویترز، مارتین دمپسی که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است، درباره سفر خود و دیدار با همتایان اسرائیلی خود جزئیاتی را بیان کرد. رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت در دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی به آنها درباره کمک آمریکا در جهت کاهش خطرات ایران با توافق یا بدون توافق هسته‌ای اطمینان‌خاطر داده است. دمپسی در ادامه با اشاره به کاهش تحریم‌های ایران در توافق نهایی احتمالی مدعی شد ایران احتمالاً از درآمد حاصل از کاهش تحریم‌ها در جهت تقویت عناصر نظامی خود استفاده خواهد کرد. رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا همچنین با اشاره به تحولات عراق گفت آمریکا افزایش اردوگاه‌های تعلیم نظامیان عراقی را بررسی می‌کند. ژنرال مارتین دمپسی، فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا به همتای اسرائیلی خود گفت اسرائیل و ارتش آن هیچ دوستی روی کره زمین بزرگ‌تر از ارتش آمریکا ندارند. گادی ایزنکوت، رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی نیز به دمپسی گفت: من واقعاً مفتخرم که میزبان شما در اسرائیل باشم. وفاداری، دوستی و تعهد شخصی شما به امنیت اسرائیل الهام‌بخش ما است. دمپسی طی مراسمی از رئیس ارتش اسرائیل یک مدال افتخار دریافت کرد. وی پس از دریافت این مدال گفت: بسیار مفتخرم. این مدال را به‌نمایندگی از همه مردان و زنان ارتش اسرائیل که در حین خدمت جان خود را از دست دادند، می‌پذیرم. این کلمات بیانگر سال‌ها رابطه نزدیک میان نیروهای نظامی دو طرف است که با وجود تیرگی روابط میان اوباما و نتانیاهو همچنان به همکاری با یکدیگر ادامه می‌دهند.
 


Page Generated in 0/0073 sec