printlogo


کد خبر: 139835تاریخ: 1394/3/21 00:00
عدلیه

عده‌ای تمام مشکلات کشور را به تحریم‌ها و مذاکرات گره می‌زنند
آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در جلسه دیروز مسؤولان عالی قضایی با تاکید بر اینکه متاسفانه تلاش‌ها برای تحریف دیدگاه و شخصیت حضرت امام(ره) در داخل کشور هنوز هم دیده می‌شود و در کنار آن در کشورهای غربی نیز تلاش‌های زیادی می‌شود که اسلام حقیقی تحریف شود، گفت: غربی‌ها تمام تلاش‌شان حمایت از اسلام سکولار است چرا که وقتی دین به گوشه‌‌ای از زندگی مردم رفت آنگاه دیگر کاری به سلطه‌‌گری مستکبران و منویات پلید آنان ندارند. به گزارش  اداره‌کل روابط عمومی قوه‌قضائیه، رئیس دستگاه قضا در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع برخی تلاش‌ها برای پیوند زدن همه مشکلات اقتصادی به مذاکرات هسته‌‌ای و تحریم‌ها اشاره کرد و با اشتباه دانستن این رویکرد از منظر سیاسی و اقتصادی گفت: با وجود تذکر این مساله از سوی مقام معظم رهبری و مسؤولان نظام باز هم می‌ شنویم که  عده‌ای تمام مشکلات کشور را به مساله تحریم‌ها و مذاکرات گره می‌زنند و به راحتی تمام سرمایه‌های ملی و داخلی، توانمندی‌‌های جوانان و استعدادهای داخلی را نادیده می‌گیرند؛ اگرچه تردیدی نیست که تحریم‌‌ها مشکلاتی را ایجاد کرده اما باید مدنظر قرار دهیم که ملت ایران با تکیه بر توان داخلی برهه‌هایی سخت‌تر از این به مانند دفاع‌مقدس را پشت‌سر گذاشته است.
آیت‌الله آملی‌لاریجانی تاکید کرد: اینکه در مقابل دشمن به گونه‌‌ای سخن بگوییم که گویا تمام مشکلات کشور معطوف به تحریم‌ها است و کشور بر اثر این تحریم‌‌ها کاملاً وامانده و راهی به جلو ندارد، کار غلطی است.

وصل‌کردن آب خوردن‌ به مذاکرات هسته‌ای، «خطای راهبردی» است
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، دادستان کل کشور صبح دیروز (چهارشنبه) در همایش سراسری امنیت پایدار که در دانشگاه امام حسین(ع) برگزار شد به برخی اظهارات در حوزه سیاست خارجی اشاره کرد و گفت: این را که برخی‌ می‌گویند آب خوردن ما هم بسته به مذاکرات است، یک خطای راهبردی می‌دانم. این‌گونه صحبت کردن کد دادن به دشمن محسوب می‌شود و دشمن نیز از آن سوءاستفاده خواهد کرد و باعث می‌شود ما را محتاج مذاکرات بداند. این نگاه در بحث امنیتی می‌تواند یک خطای راهبردی محسوب شود. به گزارش تسنیم، رئیسی خاطرنشان کرد: آنچه در مجموعه‌های سیاسی و اقتصادی انجام می‌شود، آنچه در مجموعه‌های قضایی و مبارزه با مفاسد صورت می‌گیرد و آنچه به رونق اقتصادی و به مسائل فنی مربوط می‌شود تماماً در چارچوب امنیت پایدار است. دادستان کل کشور در پایان تأکید کرد: عمل به مجموعه سیاست‌های امام و رهبری مهم‌ترین راه برون‌رفت از مشکلات امنیتی است و نسخه‌ای که مقام معظم رهبری در این رابطه می‌فرمایند، نسخه بسیار جامعی است که می‌تواند مشکلات امنیتی را حل کند.
 


Page Generated in 0/0063 sec